سورپرایز بزرگ قدرتمندترین خودروی چهار نفره جهان

به گزارش مجله وبلاگ فروش، روز گذشته، کونیگزگ از نسخه تولیدی ابرخودروی یمرا رونمایی کرد و در این مراسم، خبر از اتفاقی ویژه برای مشتریان این برند سوئدی داد.

سورپرایز بزرگ قدرتمندترین خودروی چهار نفره جهان

به گزارش خبرآنلاین، هنگامی که کونیگزگ یمرا در مارس 2020 معرفی گردید، این برند سوئدی یک پیشرانه سه سیلندر 2 لیتری توئین توربوشارژ همراه با سه موتور الکتریکی را معرفی کرد که در مجموع 1700 اسب بخار قدرت و 3500 نیوتون متر گشتاور فراوری می نمایند.

با این حال، شرکت یک راز را پنهان کرد. این خودروساز یک موتور 5.0 لیتری V 8 توئین توربو را به عنوان گزینه موتور دوم معرفی کرد و همزمان با افتتاح کارخانه توسعه داده است.

پیشرانه V 8، خروجی یمرا را به 2300 اسب بخار و 2750 نیوتن متر گشتاور در هنگام سوزاندن سوخت E 85 افزایش می دهد. ارتقاء به موتور بزرگتر از نسخه سه سیلندر، 400 هزار دلار به قیمت سوپراسپرت چهار صندلی اضافه می نماید. این نیروگاه هشت سیلندر به گیربکس 9 سرعته سرعت کونیگزگ متصل می گردد.

گزینه موتور دوم تنها تغییر یمرا نیست. کونیگزگ اکنون آینه های جانبی سنتی را به جای دوربین های اصلی خودرو نصب می نماید. این تغییر به این علت است که دوربین ها هنوز در همه بازار ها مانند ایالات متحده قانونی نیستند.

برای یمرا بعلاوه یک بسته اختیاری Ghost ارائه می گردد. این پکیج دارای بال عقب و اسپلیتر جلو و اس داکت جلوی خودرو خواهد بود. تغییرات روی دماغه خودرو به این معنی است که دیگر فضای ذخیره سازی زیر کاپوت وجود ندارد.

توسعه کارخانه شامل یک منطقه مونتاژ تازه، سالن مشتریان، مرکز تجربه، دفاتر، فضای رویداد، نمایشگاه، فضا های خرده فروشی و انبار های اضافی است. کونیگزگ بعلاوه در حال ساخت یک مسیر آزمایشی است.

در حالی که توسعه کارخانه کامل شده است، تخمین زده می گردد اولین تحویل یمرا به مشتریان تا سال 2025 شروع نگردد. کونیگزگ میخواهد 300 دستگاه از آن ها را بسازد.

کونیگزگ تخمین می زند یمرای سه سیلندر می تواند در 1.9 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد و احتمالا بتواند به سرعت 400 کیلومتر بر ساعت هم برسد. بسته باتری مدل سه سیلندر، پس از هربار شارژ قادر است تا 50 کیلومتر مسافت را طی کند.

طبق استاندارد های سوپراسپرت، یمرا دارای فضای داخلی لوکس شگفت انگیزی است. امکانات رفاهی مانند چهار صندلی گرم شونده، هشت جا لیوانی (که بعضی از آن ها گرم و خنک می شوند)، صفحه نمایش اطلاعات تفریح جلو و عقب، کنترل آب و هوای سه منطقه ای، و شارژر بی سیم دستگاه های جلو و عقب وجود دارد.

منبع: فرارو
انتشار: 20 تیر 1402 بروزرسانی: 20 تیر 1402 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 27701

به "سورپرایز بزرگ قدرتمندترین خودروی چهار نفره جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سورپرایز بزرگ قدرتمندترین خودروی چهار نفره جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید