چین در درمان بیماران کرونایی تفاوتی بین جوان و پیر نمی گذارد

به گزارش مجله وبلاگ فروش، بر اساس داده های منتشر شده کمیته ملی بهداشت و سلامت چین، میزان بهبود بیش از دو هزار مبتلای بالاتر از 80 ساله به 70 درصد رسیده که در میان آنها هفت سالمند بیش از 100 سال دارند.

چین در درمان بیماران کرونایی تفاوتی بین جوان و پیر نمی گذارد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رادیو بین المللی چین، خانم فو چون جی 79 ساله در ماه فوریه به کرونا مبتلا شد و همسرش نیز از موارد مشکوک بود. اما پس از بستری شدن و درمان در طول بیش از 10 روز بهبود یافت. او در گفت وگو با خبرنگاران از مراقبت خوب پرسنل های پزشکی در بیمارستان قدردانی و تشکر کرد.

میزان بالای بهبود سالمندان مبتلا نشانه ای از اولویت قرار دادن زندگی مردم در مبارزه با کروناست طوری که 42 هزار پرسنل پزشکی از مناطق مختلف چین به استان هوبی و شهر ووهان اعزام شدند و به منظور معالجه و درمان همه مبتلایان، ظرف مدت کوتاهی، بیمارستان های صحرایی راه اندازی شد. همچنین با هماهنگی و کوشش دولت، تجهیزات پزشکی لازم از جمله دستگاه های تنفس مصنوعی به ووهان فرستاده شد.

اهمیت دادن به زندگی و سلامت مردم به ویژه حفاظت و مراقبت از افراد ضعیف از جمله سالخوردگان و فقرا همیشه در اولویت قرار گرفته و در معالجه و درمان آن ها از هیچ چیزی دریغ نشده است.

تا 18 فروردین، سرانه هزینه های درمانی مبتلایان به 21.5 هزار یوان و هزینه سرانه درمان مبتلایان حاد به بیش از 150 هزار یوان رسید. هزینه درمان بعضی مبتلایان حاد حتی به ده ها هزار و بیش از یک میلیون یوان رسید که همه این هزینه ها توسط بیمه پزشکی تامین شده و نگرانی و مساله مردم در این زمینه حل و فصل شده است.

بروس ایلوارد مشاور ارشد مدیر کل سازمان بهداشت دنیای که در راس هیاتی از ووهان بازدید کرد، گفت: چین می داند چگونه مبتلایان را درمان و بهبود بخشد. آن ها بسیار مصمم بوده و کوشش سختی نموده اند که بتوانند تا حد توان جان مردم را نجات دهند.

این در حالیست که آمریکا به عنوان عظیم ترین کشور پیشرفته دنیا بیشترین موارد مبتلا و فوتی را دارد. بعضی تحلیلگران خاطر نشان ساختند: در شرایط شیوع بیماری، مسایل جدی تبعیض نژادی و بی عدالتی که در مدت طولانی در این کشور وجود داشته، برجسته ترشده است. برای نمونه، هزینه درمان 7 روزه مبتلایان بدون بیمه در بیمارستان که جمعیت این افراد در آمریکا به 29 میلیون نفر می رسد، 35 هزار دلار است و بالاترین نرخ مرگ و میر در میان رنگین پوست ها اجرا شده است. طوری که بیش از 50 درصد موارد مبتلا و 70 درصد موارد فوتی در شیکاگو آمریکایی و آفریقایی است. به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، دستکم 7000 نفر در خانه ها و مراکز خدماتی سالمندان جان باختند که یک پنجم موارد فوتی آمریکا را شامل می گردد.

ناظران بر این باورند که اشتباهات دولت آمریکا یک فاجعه انسانی به بار آورده و علت اصلی آن، منطق اولویت به سرمایه و شکاف بیشتر میان قشر ثروتمند و فقیر است که از مهم ترین حق زندگی مردم آمریکا محروم مانده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 4023

به "چین در درمان بیماران کرونایی تفاوتی بین جوان و پیر نمی گذارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین در درمان بیماران کرونایی تفاوتی بین جوان و پیر نمی گذارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید