پوتین: روسیه علاقه مند به ثبات سیاسی داخلی در بلاروس است

به گزارش مجله وبلاگ فروش، رئیس جمهوری روسیه در گفت وگوی تلفنی با همتای بلاروسی خود با آنالیز اوضاع پیرامون بازداشت اخیر اتباع روسی در مینسک، به وی اطمینان داد که روسیه خواهان حفظ ثبات سیاسی داخلی در این کشور است.

پوتین: روسیه علاقه مند به ثبات سیاسی داخلی در بلاروس است

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اینترفکس، دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین اظهار داشت که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز آدینه در گفت وگوی تلفنی با الکساندر لوکاشنکو همتای بلاروسی خود درباره فرایند اوضاع پیرامون بازداشت اتباع روسی در مینسک گفت وگو کرد.

بر اساس اطلاعات کرملین، روسای جمهوری روسیه و بلاروس در رابطه با بازداشت اخیر 33 تن از شهفرایندان روسی در خاک بلاروس گفتگو نموده و ابراز اطمینان کردند که شرایط بوجود آمده با توجه به روح تفاهم متقابل که مشخصه همکاری های دوجانبه بین مسکو و مینسک است، بزودی رفع خواهد شد.

در جریان این مذاکرات، ولادیمیر پوتین به لوکاشنکو اطمینان داد که فدراسیون روسیه علاقه مد است تا ثبات اوضاع سیاسی داخلی در بلاروس حفظ شده و انتخابات ریاست جمهوری در این کشور در یک فضای کاملاً آرام برگزار گردد.

کرملین اضافه نمود، پوتین و لوکاشنکو همچنین مسائل مهم دوجانبه را مورد آنالیز قرار داده و بر ادامه توسعه روابط برادرانه بین دو کشور روسیه و بلاروس تاکید کردند.

آخرین باری که روسای جمهوری روسیه و بلاروس گفتگوی تلفنی داشتند، در تاریخ 19 ژوئن (30 خرداد ماه) بود. سپس پوتین و لوکاشنکو در تاریخ 24 ژوئن (4 تیر ماه) در حاشیه مراسم رژه نظامی جشن پیروزی در شهر مسکو و در تاریخ 30 ژوئن (10 تیر ماه) در مراسم پرده برداری از یادبود روژف، سرباز ارتش سرخ شوروی، با یکدیگر ملاقات کردند.

انتخابات ریاست جمهوری در بلاروس روز یکشنبه، 9 آگوست (19 مرداد ماه) برگزار می گردد. البته رای گیری زودهنگام از تاریخ 4 آگوست (14 مرداد) شروع شده است.

وبلاگ راضانی: وبلاگ راضانی، یک ورزشکار که به دنبال رستگاری است

کیوسک خبری آشنا: کیوسک خبری آشنا | مجله اخبار روز جهان

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 6345

به "پوتین: روسیه علاقه مند به ثبات سیاسی داخلی در بلاروس است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین: روسیه علاقه مند به ثبات سیاسی داخلی در بلاروس است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید