منابع آموزش عالی به سمت دانشگاه مهارتی فنی و حرفه ای سوق داده شود

به گزارش مجله وبلاگ فروش، نماینده منتخب مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه ای مسئولیت سنگین مهارت و حرفه آموزی در جامعه را برعهده دارد، گفت: وجود این دانشگاه از نیازهای جدی کشور است و باید منابع بیشتری به آن اختصاص یابد.

منابع آموزش عالی به سمت دانشگاه مهارتی فنی و حرفه ای سوق داده شود

به گزارش ، ابراهیم عزیزی در بازدید از کارگاه های طراحی دوخت و مهارتی دانشکده فنی و حرفه ای دختران شیراز که اقدام به تولید ماسک در مبارزه با کرونا کرده است، با قدردانی از فعالیت های اجرا شده در دانشکده های فنی دانشگاه فنی و حرفه ای فارس گفت: با حمایت این دانشکده ها می توان بخشی از نیازهای مورد نیاز در مقابله با کرونا ویروس را برطرف کرد.

رئیس قرارگاه بهداشت و سلامت آستان مقدس حضرت احمدبن موسی (ع) در رابطه با کار ارزشمند دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس در مورد تولید ماسک گفت: از ظرفیت های موجود دانشکده های فنی و حرفه ای استان فارس به ویژه شهر شیراز برای پیشبرد بهتر امور در قرارگاه بهداشت و سلامت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) بهره گیری لازم انجام می شود و بر این باوریم دانشگاه فنی و حرفه ای با کارگاه های مجهز مهارتی که در اختیار دارد می تواند در تامین بخشی از نیازهای جامعه تاثیرگذار باشد.

او تاکید: کرونا تمام نشده و هنوز نیز پیک خود را نزده است، باید خیلی مراقب باشیم تمهیدات پیشگیرانه داشته باشیم و نیازمندی های مردم را تامین کنیم.

منتخب مردم شهرستان های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش تاثیرگذار آموزش های مهارت محور توسط دانشگاه فنی و حرفه ای در کشور شرح داد: معتقدیم خیلی از این واحدهای تحصیلاتی که به نوعی متکفل امورآموزش عالی هستند باید کمتر شود و منابع را به دانشگاه فنی و حرفه ای بیاوریم.

عزیزی گفت: البته با این رویکرد این موضوع باید محقق شود که همچنان در کنار رویکرد فنی و حرفه ای رویکردهای معرفتی تقویت و کار فنی و حرفه ای نیز یک پیوست فرهنگی و اجتماعی داشته باشد.

منتخب مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی بیان نمود: مجمع کنندگان استان فارس به ویژه شهر شیراز آماده همراهی با دانشگاه فنی و حرفه ای هستند و هر زمانی نیاز باشد برای برطرف کردن مسائل دانشگاه، موارد را پیگیری می کنند.

او با بیان اینکه یک اشکال بزرگ در نظام تعلیم و تربیت داریم و آن این است که مبتنی بر رویکرد هوشمدانه و عالمانه و بهره مند از یک افق متعالی نیست، اضافه کرد: آموزش و پروش و نظام تعلیم و تربیتی پیروز است که، علم محور، معرفت محور و مهارت محور باشد.

عزیزی گفت: با توجه به اینکه بهترین فرصت تعلیم و تربیت از ابتدایی تا خاتمه متوسطه است، اما مشاهده می شود آن طور که باید و شاید با دانش آموز کار نشده و به لحاظ علمی، معرفتی و مهارتی به عنوان یک اصل، پیشرفت نداشته است.

او بیان نمود: اگر خوب کار می شد باید یک جوان 18 ساله پس از دوران تحصیلات متوسطه طوری تربیت می شد که برای بازار کار محیا باشد و اگر نخواست وارد دانشگاه شده و تحصیلات تکمیلی را دنبال کند، بتواند در جامعه کار کند.

منتخب مردم شهرستان های شیراز و زرقان در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه دانشگاه فنی و حرفه ای خلا بزرگ نظام تعلیم و تربیت را پوشش می دهد، گفت: باید بپذیزیم که نیازمندیم نیروهای حرفه ای، فنی و مهارت محور در جامعه تربیت کنیم حتی هیچ منافاتی ندارد که تحلیل گر سیاسی و یا پزشک ما نیز فنی باشد.

حمدجامعی رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس نیز در سخنانی با قدردانی از بازدید کننده منتخب شیراز و زرقان از دانشکده فنی دختران، گفت: دانشگاه فنی و حرفه ای، دانشگاهی ماموریت گرا است که بیش از 50 سال قدمت دارد و خوشبختانه همچنان نیز در رسالت خود باقی مانده و سراغ تحصیلات تکمیلی نرفته است.

او با بیان اینکه این دانشگاه رسالت تربیت پنجه های کارآمد و تربیت دانش آموختگانی ماهر را دارد که بتوانند چرخ صنعت را چرخانده و کارآفرینی کنند، اضافه کرد: بسیاری از صنعتگران بزرگ، مدیران دستگاه ها و نهادهای مختلف دولتی و خصوصی استان فارس و کشور فارغ التحصیلان این دانشگاه هستند که این جای بسی افتخار دارد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس با بیان اینکه در حال حاضر 14 دانشکده فنی و حرفه ای در استان فارس فعال است، گفت: در این دانشکده ها از جمله فیروزآباد که در دهه فجر سال گذشته افتتاح شد به کمی گرایی هیچ علاقه ای نداشته و آن را نیز به صلاح نمی دانیم.

حمدجامعی به پروژه در دست ساخت دانشکده فنی دختران اشاره کرد و گفت: این طرح بزرگ عمرانی جهت راه اندازی نیازمند تامین اعتبار است که درخواست همراهی و حمایت آن را داریم.

او با تاکید بر اینکه مهم ترین اصل برای ما مهارت است، بیان نمود: دانشگاه فنی و حرفه ای با توجه به اینکه یک دانشگاه مهارتی است، نیاز به تجهیزات دارد که متاسفانه به این مهم بخوبی بها داده نمی شود و به لحاظ سرانه ها شرایط مناسبی ندارد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس گفت: اگر چه به لحاظ تجهیزات، از خیلی از دانشگاه ها شرایط بهتری داریم اما این کافی نیست و نیازمند انقلاب تجهیزاتی هستیم و باید مورد توجه قرار گیرد.

جامعی با تاکید بر اینکه آن نگاه عملی، کاربردی و مهارتی در آموزش از اولویت های مهم دانشگاه فنی و حرفه ای است، اعلام کرد: اگر می خواهیم کارآفرین و دانش آموختگانی تربیت کنیم که چرخ صنعت را به خوبی بچرخانند باید تجهیزات در این دانشگاه به روزتر از این باشد.

این استاد دانشگاه گفت: همچنین اگر می خواهیم دانشگاه های فارغ التحصیلان مهارتی به بازارکار تحویل دهند، باید هر کارخانه به یک دانشگاه تبدیل شود و با ایجاد زیرساخت های لازم دانشجو در محیط واقعی کار که کارخانه ها هستند آموزش های لازم را فرا بگیرند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت های جهادی و نیک اندیشانه دانشجویان، اساتید و کارکنان این دانشگاه در تولید ماسک اشاره کرد و گفت: از 28 بهمن 98 تولید ماسک به صورت داخلی در دانشکده فنی دختران شیراز به عنوان نخستین دانشکده فنی کشورآغاز و پس از فراگیر شدن ویروس کرونا در چهار دانشکده دیگر استان فارس در شهرهای اقلید، داراب، کازرون و نی ریز نیز تولید ماسک انجام شد که تا به امروز بیش از 175 هزار ماسک و 180 دست لباس بیمارستانی تولید شده است.

او بیان نمود: دانشگاه فنی و حرفه ای با داشتن اساتید و دانشجویان نخبه در زمینه تولید ماسک، مواد ضدعفونی، لباس های بیمارستانی و همچنین برخی از تجهیزات مورد نیاز برای مقابله با کرونا آماده هرگونه همکاری با ستاد مقابله با ویروس کرونا در استان و قرارگاه سلامت و بهداشت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) است.

آرتمیس هوشیار رئیس دانشکده فنی دختران شیراز نیز با قدردانی از حمایت های رئیس دانشگاه فنی وحرفه ای استان فارس و تشکر از حضور منتخب مردم شیراز و زرقان در این دانشکده گفت: در این دانشکده حدود 40 هزار ماسک تولید شده و در حال حاضر نیز با داشتن کارگاه های طراحی دوخت و آزمایشگاه شیمی آماده همکاری با قرارگاه سلامت حرم مطهر شاهچراغ(ع) به منظور تهیه تولید ماسک و مواد ضدعفونی هستیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 3788

به "منابع آموزش عالی به سمت دانشگاه مهارتی فنی و حرفه ای سوق داده شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منابع آموزش عالی به سمت دانشگاه مهارتی فنی و حرفه ای سوق داده شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید