محرومیت روسیه از حضور در تمام رقابت های ورزشی به مدت 2 سال

به گزارش مجله وبلاگ فروش، روسیه طی دو سال آینده نمی تواند از نام، پرچم و سرود خود در مسابقات قهرمانی دنیا استفاده کند و از حضور در دو رقابت المپیک بعدی محروم شد.

محرومیت روسیه از حضور در تمام رقابت های ورزشی به مدت 2 سال

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از طرفداری و ESPN، انتها رای دادگاه داوری ورزش صادر شد و روسیه به عنوان یکی از عظیمترین کشورهای دنیا در زمینه ورزش، قادر به شرکت در مسابقات المپیک و قهرمانی دنیا نیست.

پس از صدور رای داوری ورزش در روز پنجشنبه، روسیه از استفاده از نام، پرچم و سرودش در دو المپیک بعدی محروم شد و تا دو سال نمی تواند در هیچ رقابت قهرمانی دنیا شرکت کند. دادگاه مستقر در لوزان سوئیس، ممنوعیت چهار ساله پیشنهادی سال گذشته آژانس دنیای مبارزه با دوپینگ برای کشور روسیه را به نصف کاهش داد. مطابق این رای همچنین کشور روسیه قادر به میزبانی رقابت های مهم ورزشی به مدت دو سال آینده نخواهد بود.

ورزشکاران و تیم های روسی در صورتیکه در دوپینگ یا مخفی نگه داشتن تست های مثبتشان نقشی نداشته بوده باشند، مجاز به شرکت در بازی های المپیک سال آینده توکیو و بازی های المپیک زمستانی 2022 پکن و همچنین مسابقات قهرمانی دنیا از جمله جام دنیای 2022 قطر خواهند بود.

اما روسیه در دادگاه مذکور یک موفقیت کوچک هم به دست آورد. نام پیشنهادی برای روسیه در مسابقات مهم است. دادگاه گفت که نام روسیه می تواند بر روی لباس باقی بماند، اگر کلمات ورزشکار بیطرف یا تیم بیطرف با اندازه و برجستگی یکسانی بر روی پیراهن مورد استفاده قرار گرفته باشد.

ورزشکاران و تیم های روسی همچنین می توانند در مسابقات عظیم، رنگ پرچم ملی شان (قرمز، سفید و آبی) را در لباس خود حفظ نمایند. این در حالیست که در دو دوره گذشته مسابقات دو و میدانی قهرمانی دنیا چنین امکانی برای آن ها مهیا نبود.

این رای همچنین به مقامات دولتی کشور روسیه از جمله ولادیمیر پوتین اجازه می دهد در صورت دعوت رییس دولت کشور میزبان، در رویدادهای مهم ورزشی شرکت نمایند.

ویتولد بانکا رییس وادا (WADA)، علی رغم کاهش محرومیت روسیه به نصف، از تصمیم دادگاه استقبال کرد. همچنین آژانس ضددوپینگ کشور روسیه موسوم به روسادا محکوم به پرداخت 1.27 میلیون دلار به وادا شد.

انتظار می رود رای 186 صفحه ای قضات در مورد پرونده مذکور طی هفته های آینده منتشر گردد. این رای قابل فرجام خواهی در دادگاه عالی سوئیس واقع در لوزان است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 8978

به "محرومیت روسیه از حضور در تمام رقابت های ورزشی به مدت 2 سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محرومیت روسیه از حضور در تمام رقابت های ورزشی به مدت 2 سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید