فیلمنامه 2 قسمت پایانی پایتخت6 ساده انگارانه بود

به گزارش مجله وبلاگ فروش، تهران (پانا) - به گفته منتقد سینما و تلویزیون فیلمنامه 2 قسمت پایانی سریال پایتخت6 ساده انگارانه و طنزش سطحی و شعاری بود.

فیلمنامه 2 قسمت پایانی پایتخت6 ساده انگارانه بود

به گزارش ایرنا، دو قسمت سرانجامی پایتخت6 روز 29 و 30 اسفندماه روانه آنتن شبکه یک شد و واکنش های زیادی را برانگیخت. کامنت ها و پیغام هایی که کاربران اینستاگرام در صفحه شخصی محسن تنابنده، نویسنده سریال گذاشته بودند، نشان می داد که این دو قسمت در جلب نظر مخاطبان پیروز عمل ننموده است.

دادگاهی شدن نقی یک گره غیر منطقی بود

سحر عصر آزاد، منتقد سینما و تلویزیون درباره کیفیت 2 قسمت آخر سریال پایتخت6 شرح داد: این دو قسمت اصلا نتوانست نظر من را جلب کند. پایتخت6 به خاطر کرونا نیمه کاره رها شده بود. این 2 قسمت قرار بود ادامه پایتخت6 باشد. عوامل سریال خودشان را به مخاطب بدهکار می دانستند. با توجه به پیشینه پایتخت این قسمت ها کنجکاوی ایجاد می کرد. همه منتظر بودند ببینند این دو قسمت چه داستانی را روایت می نماید. سازندگان ادعا داشتند که این دو قسمت قرار است ادامه سرانجام رها شده سری قبل باشد. اما این دو قسمت پرونده و زمان قبلی را رها نموده بود و به یک زمان جلوتر می پرداخت که قصه های دیگری داشت.

وی اضافه نمود: اگر بخواهیم به عنوان دو قسمت مجزا به دنباله پایتخت6 نگاه کنیم، باز هم نتوانست داشته ها و کاشته های این شخصیت ها را ادامه بدهد. کوشش شده بود قصه ها با ورود ماجرای کرونا بروز بگردد. برای دادگاهی شدن نقی معمولی هم یک گره خیلی غیر منطقی ایجاد نموده بودند که اصلا مطابق با چیزی که از شخصیت ها می شناختیم نبود. صمیمیت و جذابیتی که در شخصیت ها وجود داشت در این دو قسمت به مخاطب منتقل نشد.

پیغام ها گل درشت بود

عصر آزاد پیغام های دو قسمت آخر را بسیار تعیین و گل درشت دانست و تاکید نمود: نویسندگان می خواستند همه آن چیزی را که در ذهن داشتند به شکل تحمیلی به داستان تزریق نمایند.

به گفته این منتقد سینما و تلویزیون، سازندگان برای ساخت ادامه کار هیچ عجله ای نداشتند و فرصت داشتند که این دو قسمت را جذاب بسازند.

وی اضافه نمود: فیلمنامه دنباله پایتخت6 خیلی ساده انگارانه است و در آن از وسواس و دقت نظر سری های قبلی اثری نیست. انگار خواستند در دو قسمت یک قصه ای بگویند که در آن هم کرونا باشد و هم پیغام داشته باشد.

طنز سریال بامزه نبود

عصر آزاد با بیان این که شوخی و طنزی که وارد این کار شده بود اصلا دلنشین نبود عنوان نمود: نه طنز سریال بامزه بود و نه توانسته بود از کاشته های طنز سری های قبل استفاده درستی بکند. امتیاز سریال این بود که می توانست مخاطب را با شخصیت های آشنا و دوست داشتنی همراه کند. باید هنر و ظرافت و هوشمندی بیشتری به خرج می دادند تا این دو قسمت مخاطب پسندتر باشد. این بازیگران نشان داده اند که توانایی دارند. کارگردانی سیروس مقدم هم ثابت شده است. نمی دانم چرا فیلمنامه قوام پیدا ننموده و درامش ساده انگارانه و طنزش سطی و شعاری بود.

عضو انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران با تاکید بر این که جای خالی زنده یاد خشایار الوند به عنوان نویسنده احساس می شد گفت: نویسندگان پیش تر یک موضوع سفارشی مثل مواجهه با داعش را تبدیل به یکی از فصل های جذاب پایتخت کردند. ولی وسواس و دقت نظر و ظرافتی که در پرداخت داستان های قبلی وجود داشت، این دفعه دیده نمی شد.

این منتقد سینما و تلویزیون درباره دلایل ساخته شدن دنباله پایتخت6 گفت: نمی دانم چه لزومی داشت این دو قسمت را بسازند. وقتی در ماه اسفند تکرار فصل6 سریال را پخش می نمایند، مخاطب انتظار دارد ادامه آن داستان را ببیند. ولی خودشان این قرار را بر هم زدند. چون داستان را در زمان یک سال بعد دنبال کردند. اصلا نمی گردد گفت این دو قسمت ادامه فصل 6 است. شاید می خواستند به خاطر این دو قسمت بودجه ای از سازمان صداوسیما بگیرند. به هر حال این دو قسمت به هیچ وجه کیفیت و جذابیت قسمت های قبلی را نداشت و نتوانست انتظار مخاطب را برآورده کند.

پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم و با طراحی و بازی محسن تنابنده مجموعه سریالی است که فصل اول آن در نوروز 1390 از شبکه 1 سیما پخش شد. این مجموعه داستان زندگی یک خانواده مازندرانی را روایت می نماید.

محسن تنابنده، برای بازی در پایتخت6 برنده تندیس بهترین بازیگر کمدی مرد از بیستمین دوره جشن دنیای تصویر شد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 10816

به "فیلمنامه 2 قسمت پایانی پایتخت6 ساده انگارانه بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلمنامه 2 قسمت پایانی پایتخت6 ساده انگارانه بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید