سناتور آمریکایی: عربستان و روسیه درصدد نابودی تولیدکنندگان نفت آمریکا هستند

به گزارش مجله وبلاگ فروش، رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا با اشاره به کاهش شدید قیمت نفت گفت که مسکو و ریاض با عرضه بیش از حد نفت به بازارها، کوشش دارند تا تولیدنمایندگان نفت و گاز آمریکا را نابود نمایند.

سناتور آمریکایی: عربستان و روسیه درصدد نابودی تولیدکنندگان نفت آمریکا هستند

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جیمز آنهوف رئیس کمیته نیروهای مسلح در مجلس سنای آمریکا طی نامه ای به وزیر تجارت این کشور هشدار داد که روسیه و عربستان سعودی کوشش دارند تا فراوری نمایندگان نفت و گاز آمریکا را نابود نمایند.

وی در ادامه گفت که کاملا واضح است که عربستان و روسیه به اشباع بیش از حد بازارهای نفت ادامه می دهند که همین موضوع باعث به چالش کشاندن امنیت ملی و مالی ما می گردد.

این سخنان در حالی مطرح می گردد که بر اساس آخرین خبرها، قیمت نفت خام آمریکا به یک سنت در هر بشکه رسیده است.

از سوی دیگر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا طی هفته های گذشته کوشش نموده با ترغیب کشورهای عضو اوپک پلاس به کاهش فراوری نفت، قیمت های این ماده را بالا ببرد تا از ورشکستگی شرکت های فراوری نماینده نفت آمریکا جلوگیری کند.(جزئیات بیشتر)

اما در پی شیوع ویروس کرونا و افت بازارهای مالی، قیمت نفت به شدت کاهش یافت و این موضوع سبب شد تا بخش عمده ای از صنعت نفت شل آمریکا دیگر توجیه مالی پیدا نکند و عملا متوقف گردد.

ترامپ پیشتر نیز با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی تلفنی صحبت نموده بود تا وی را مجبور کند که با همکاری دیگر فراوری نمایندگان نفت، دست کم فراوری را تا 10 میلیون بشکه نفت در روز کاهش دهند تا صنعت نفت آمریکا از رکود نجات یابد.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 4058

به "سناتور آمریکایی: عربستان و روسیه درصدد نابودی تولیدکنندگان نفت آمریکا هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سناتور آمریکایی: عربستان و روسیه درصدد نابودی تولیدکنندگان نفت آمریکا هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید