راهکارهای حل مشکل شارژ نشدن لپ تاپ

به گزارش مجله وبلاگ فروش، در دنیای امروز، لپ تاپ یکی از ابزارهای مهم و کاربردی در زندگی ما است. اما ممکن است گاهی اوقات مشکل شارژ نشدن لپ تاپ برای کاربران دردسرساز گردد. این اشکال معمولا به علت عدم اتصال صحیح به شارژر، خرابی در باتری یا مسائل سخت افزاری مرتبط با مدار شارژ اتفاق می افتد.

راهکارهای حل مشکل شارژ نشدن لپ تاپ

اگرچه این مسائل به سادگی قابل حل هستند، اما به دلیل تنوع مدل و نحوه طراحی لپ تاپ ها، تشخیص دقیق دلیل و یافتن راه حل برای حل مشکل شارژ نشدن باتری لپ تاپ ممکن است کمی چالش برانگیز باشد.

اگر باتری لپ تاپ شما هم چنین نقصی دارد، پیشنهاد می کنیم با مجله خبرنگاران همراه باشید تا آنالیز کنیم که چرا باتری لپ تاپ شارژ نمی گردد؟ و چگونه می توان این مشکل را رفع کرد.

بعلاوه می توانید برای آنالیز دقیق مسائل شارژر لپ تاپ خود و رفع ایرادات آن از کارشناسان و متخصصان ما مشاوره رایگان دریافت نمایید. برای مشاوره و استفاده از خدمات، سفارش خود را در بخش تعمیر کامپیوتر و لپ تاپ ثبت نمایید و اگر ساکن تهران هستید خدمات تعمیر لپ تاپ در تهران را سفارش بدهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره سراسری 1471 تماس بگیرید.

نکات کلیدی

  • اتصال نامناسب بین شارژر و لپ تاپ مانع از شارژ دستگاه می گردد یا حتی ممکن است موجب برق دار شدن بدنه لپ تاپ گردد.
  • برای رفع خرابی در نرم افزار مدیریت باتری لپ تاپ، می توانید اقداماتی مانند به روزرسانی نرم افزار و تنظیمات مجدد باتری را امتحان کنید.
  • شارژر ضعیف ممکن است صرفاً بتواند لپ تاپ را روشن نگه دارد ولی نتواند باتری را شارژ کند.

مشکل شارژ نشدن لپ تاپ به چه عواملی بستگی دارد؟

برای اینکه بتوانید مشکل شارژ نشدن لپ تاپ خود را عیب یابی کنید، بهتر است از ساده ترین اقدامات آغاز کنید؛ زیرا در بسیاری از موارد، مسائل بسیار کوچک و جزئی موجب بروز این مشکل می شوند. در ادامه این عوامل را آنالیز می کنیم؛

1. اتصال های معیوب

گاهی اوقات اتصال نامناسب بین شارژر و لپ تاپ مانع از شارژ دستگاه می گردد یا حتی ممکن است موجب برق دار شدن بدنه لپ تاپ گردد. این مشکل ممکن است به دلیل کثیف بودن سوکت شارژر، پایانه های خم شده یا سیم معیوب باشد.

در اینصورت برای حل مشکل شارژ نشدن لپ تاپ و بعلاوه آنالیز اینکه چرا بدنه لپ تاپ برق دارد اتصالات را چک کنید.

2. خرابی آداپتور شارژر

مشکل شارژ نشدن لپ تاپ ممکن است به خرابی آداپتور شارژر مرتبط باشد. آداپتور شارژر با توانایی تبدیل جریان برق AC به DC، برق مورد احتیاج لپ تاپ را فراهم می نماید. آداپتور در صورت خرابی یا عدم عملکرد درست، توانایی شارژ کردن باتری لپ تاپ را از دست می دهد. برای تشخیص خرابی در آداپتور شارژر، می توانید به آنالیز کابل برق و آنالیز نشانگر LED بپردازید.

3. ایجاد اختلال در سیم شارژر

مسائلی مانند خرابی در فیوز شارژر یا پاره شدن سیم به دلیل استفاده غیرمناسب می تواند تأثیر زیادی در شارژ نشدن لپ تاپ داشته باشد. البته این دلیل نیز بسیار شایع است و بعد از استفاده طولانی مدت از شارژر ممکن است با این اختلال روبرو شوید. از این رو به شما توصیه می کنیم که همواره مراقب سیم شارژتان باشید و به درستی از آن بهره ببرید.

4. ایرادات نرم افزار مدیریت باتری

خرابی در نرم افزار مدیریت باتری لپ تاپ ممکن است دلیلی برای مشکل شارژ نشدن آن باشد. این نرم افزارها عموماً وظایفی از قبیل نمایش درصد شارژ باتری، مدیریت تنظیمات مصرف انرژی و کنترل تعداد سلول ها و دمای باتری را برعهده دارند. در بسیاری از مواقع دلیل شارژ نشدن لپ تاپ hp ناشی از این ایراد است.

برای رفع خرابی در نرم افزار مدیریت باتری لپ تاپ، می توانید اقداماتی مانند به روزرسانی نرم افزار و تنظیمات مجدد باتری را امتحان کنید.

محاسبه رایگان هزینه تعمیر لپ تاپ و کامپیوتر!

راه حلهای رفع مشکل شارژ نشدن باتری لپ تاپ

اکنون که عوامل ایجادکننده مشکل شارژ نشدن لپ تاپ را شناختید، به راحتی می توانید عیب یابی اولیه را انجام دهید و در صورتی که مشکل شارژ نشدن لپ تاپ در زمان روشن بودن و خاموشی دستگاه چندان تخصصی نباشد، با راه حلهایی که در این بخش ارائه می کنیم، مشکل را رفع کنید.

توجه داشته باشید که ایرادات تخصصی باید به وسیله یک تکنسین باتجربه عیب یابی و رفع گردد؛ زیرا ممکن است ناخواسته به دستگاه خود آسیب برسانید.

  • اتصال ها را چک کنید

گام اول آنالیز مشکل شارژ نشدن لپ تاپ چک کردن اتصال ها است. با این موضوع می توانید مطمئن شوید که سیم شارژر به درستی به پورت شارژ لپ تاپ متصل شده است و هیچ مشکل اتصالی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: عیب یابی و رفع مشکل کار نکردن فن لپ تاپ

  • استفاده از یک شارژر جانبی

استفاده از یک شارژر جانبی به شما یاری می نماید تا مطمئن شوید که لپ تاپ شما شارژ می گردد یا خیر. به شما توصیه می کنیم در این مرحله شارژری را انتخاب کنید که مناسب با مدل لپ تاپ شما باشد تا در نهایت به شارژر و لپ تاپ شما آسیبی وارد نگردد.

  • آنالیز قدرت شارژر

در بعضی موارد به دلیل استفاده زیاد، ممکن است شارژر قدرت خود را برای شارژ کردن از دست بدهد، از این رو، مطمئن شوید که شارژر دارای قدرت کافی برای شارژ باتری است.

در بعضی موارد، شارژر ضعیف ممکن است صرفاً بتواند لپ تاپ را روشن نگه دارد ولی نتواند باتری را شارژ کند. این مورد معمولا در آنالیز مشکل شارژ نشدن باتری لپ تاپ لنوو، dell و سایر برندها مشاهده می گردد.

  • تمیز کردن اتصالات باتری

اتصالات باتری و پورت باتری را با یک پارچه تمیز کنید و مطمئن شوید که هیچ چسبندگی یا ذرات خارجی در آن ها وجود ندارد. اگر همه این روش ها را امتحان نموده و مشکل شما حل نشد، بهتر است با تعمیرکار متخصص تماس بگیرید تا مشکل شارژ نشدن لپ تاپ شما رفع گردد.

تعمیرات لپ تاپ و کامپیوتر با تیم خبرنگاران

چرا باتری لپ تاپ شارژ نمی گردد؟

یکی دیگر از مسائلی که در مورد شارژ باتری وجود دارد، ثابت ماندن درصد باتری لپ تاپ در ویندوز 10 است. در این حالت مشاهده می کنید که علی رغم اتصال شارژر به دستگاه، درصد باتری تغییری نمی نماید. در چنین حالتی بهتر است راه حلهای زیر را امتحان کنید؛

  • خرابی باتری

یکی از عوامل اصلی برای عدم شارژ باتری، خرابی آن است. باتری ممکن است در طول زمان خراب شده یا ضربه خورده باشد. در این صورت، تعویض باتری مشکل را حل می نماید. برای این مورد، حتما باید باتری را از فروشگاه ها و مجموعه های معتبر بخرید تا از اصل بودن آن مطمئن شوید.

  • درایورهای باتری

ممکن است درایورهای باتری در لپ تاپ شما خراب شده باشند که این موضوع مشکل شارژ شدن لپ تاپ را در پی دارد. در این صورت، باید درایورهای باتری را به وسیله یک متخصص به روزرسانی کنید یا مسائل نرم افزاری را رفع کنید.

مهم است که قبل از آنالیز مشکل شارژ نشدن لپ تاپ، از سلامت باتری اطمینان حاصل کنید و آنالیز کنید که آیا سرعت کاهش شارژ باتری زیاد است یا خیر.

سخن پایانی

در این مقاله به آنالیز مشکل شارژ نشدن لپ تاپ پرداختیم. عوامل و راه حلهایی که در این مطلب ارائه شد تقریبا عمومیت دارد و برای رفع کردن مشکل شارژ نشدن باتری لپ تاپ dell و بعلاوه رفع دلیل شارژ نشدن لپ تاپ acer و سایر برندها کاربردی است.

چنانچه جهت تعمیرات تخصصی و رفع مشکل شارژ نشدن لپ تاپ خود احتیاج به مشاوره دارید، می توانید از کارشناسان خبرنگاران مشاوره رایگان دریافت کنید.

منبع: آچاره
انتشار: 23 تیر 1402 بروزرسانی: 23 تیر 1402 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 27750

به "راهکارهای حل مشکل شارژ نشدن لپ تاپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهکارهای حل مشکل شارژ نشدن لپ تاپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید