دهکده کولی های رومایی در قلب پاریس

به گزارش مجله وبلاگ فروش، شاید زمانی که نام پاریس را می شنوید تنها ساختمان های لوکس، زندگی رومانتیک و خیابان های رنکارنگ به ذهنتان برسد اما این شهر نیز نقاط تاریکی دارد که گفته می گردد کولی های رومایی دهکده خود را از آهن آلات قراضه و زباله ها در یکی از بزرگترین شهرهای اروپا ساخته اند. با خبرنگاران همراه باشید تا شما را از جزییات این منطقه باخبر کنیم.

دهکده کولی های رومایی در قلب پاریس

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

کولی های رومایی با استفاده از آهن آلات قراضه روی ریل قدیمی و بلااستفاده قطار در کنار یک جاده در پاریس دهکده خود را ساخته اند. اجتماع کولی های رومایی در پاریس جنجال های زیادی را در بین کشورهای اتحادیه اروپا به پا نموده است. سیاستمداران از جمله نخست وزیر فرانسه، مانوئل والاس (Manuel valls)، از آنها با عنوان خارجی های غیر قابل ادغام با دیگران یاد می نمایند. اسباب بازی های بچه ها و کالسکه ها سقف خانه های این کولی ها را پوشانده است. نوجوانان آنها جایی را برای بازی پیدا نمی نمایند مگر فضای کم بین کلبه های این کمپی که والدینشان روی یک خط راه آهن قدیمی ساخته اند. جوامع رومایی در کشورهای عضو اتحادیه اروپا مانند رومانی و بلغارستان، در دهه اخیر اعتراضات زیادی را برای این امر به فرانسه داشته اند. تصویری از بچه ها در حال بازی در بین آلونک هایشان . خانه هایی که کولی های رومانی در کنار یک جاده در پاریس ساخته اند و پوشش سقف هایشان چیزی جز وسایل بلا استفاده، آهن قراضه ها و اسباب بازی بچه ها نیست. در واقع به نظر سیاستمداران این کولی ها افرادی هستند که نمی توانند با شیوه زندگی فرانسوی کنار بیایند و به همین دلیل به آنها می گویند افرادی که نمی توانند با دیگر مردم ادغام شوند. نخست وزیر فرانسه آقای والاس می گوید برطبق دستور رییس جمهور فرانسه نیکلا سارکوزی، فرانسه سیاستی را مبنی برخراب کردن کمپ های رومایی ها دارد و در حال کوشش برای بیرون راندن بسیاری از ساکنان این منطقه است، اما این تصمیم سبب اعتراض بسیاری از سازمان های حقوق بشر شده است. از جمله این سازمان ها Amenesty international است که معتقد است اغلب این کولی های رومایی از کشورهای رومانی و بلغارستان هستند و مانند بسیاری از شهروندان اتحادیه اروپا دارای حق زندگی و کار در کشور هستند. به گفته سازمان ملل شمار افرادی که سال جاری مجبور به فرار از کشورشان شده اند چیزی در حدود 60 میلیون نفر است که اغلب آنها از جنگ سوریه و دیگر جنگ های داخلی طولانی می آیند. برطبق گزارشی از کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل (UNHCR)، تخمین زده شده که از سال 1992 به بعد 20.2 میلیون پناهجو از جنگ و دیگر خشونت های موجود در کشورشان گریخته اند. نزدیک به 2.5 میلیون پناهنده نیز در انتظار آنالیز پرونده هایشان هستند، آلمان، آمریکا و روسیه هم با پناه دادن به حدود 1 میلیون نفر بیشتر سهم را در پذیرش پناهجویان داشته اند. بر طبق گفته سازمان Un برای اولین بار در سال 2015، شاهد 60 میلیون مهاجرت اجباری بوده ایم که در واقع متاسفانه از هر 122 نفر، یک نفر مجبور به ترک خانه خود شده است.

منبع:dailymail

منبع: کجارو
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 9758

به "دهکده کولی های رومایی در قلب پاریس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دهکده کولی های رومایی در قلب پاریس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید