خبرنگاران 12 واحد سردخانه و انبار با ظرفیت 238 هزار تُن در دهگلان فعالیت دارند

به گزارش مجله وبلاگ فروش، سنندج - خبرنگاران - مدیر جهاد کشاورزی دهگلان گفت: 12 واحد سردخانه و انبار 19.5 هزار تُنی در مجموع به ظرفیت 238 هزار تُن در این شهرستان فعال بوده و محصولات کشاورزی در آنها نگهداری می گردد.

خبرنگاران 12 واحد سردخانه و انبار با ظرفیت 238 هزار تُن در دهگلان فعالیت دارند

حامد احمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: حدود 39 میلیارد تومان برای احداث سردخانه های این شهرستان سرمایه گذاری شده که از این میزان، 28 میلیارد تومان سهم آورده شخصی مجریان و 11 میلیارد تومان نیز به صورت تسهیلات کم بهره بانکی در اختیار آنها قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه سه واحد سردخانه به ظرفیت 16 هزار تن نیز در دست احداث است، اضافه نمود: شهرستان دهگلان یکی از قطب های فراوری محصولات کشاورزی استان کردستان است که در فراوری برخی محصولات استراتژیک همچون گندم رتبه اول تا سوم را دارد لذا احتیاج به سردخانه و انبارهای فنی بیشتری برای نگهداری محصولات خواهد داشت.

احمدی با اشاره به دغدغه های کارشناسان بخش آب و کشاورزی درباره مدیریت بهینه آب بخصوص در بخش کشاورزی افزود: برنامه هایی در این زمینه در دست اقدام است که از جمله می توان به تغییر زمان کاشت برخی محصولات کشاورزی مثل کشت انتظاری و پاییزه سیب زمینی که سه سال است آغاز شده و این موضوع در صرفه جویی آب بسیار نقش موثری دارد، اشاره نمود.

مدیر جهاد کشاورزی دهگلان یادآور شد: علاوه بر آن کشت های نشایی و محدود کردن کشت های آب بر جزو برنامه ها و اولویت های مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان است.

احمدی درباره احداث گلخانه در این شهرستان نیز گفت: در حال حاضر بزرگترین مجتمع گلخانه ای استان در دهگلان است و بزودی فراوری خود در زمینه سبزی و سیفی را به بازار مصرف عرضه خواهد نمود.

وی ایجاد صنایع تبدیلی را راه حل مناسبی برای پایداری فراوری و همچنین افزایش درآمد کشاورزان گفت و اضافه نمود: این اقدام در جلوگیری از خام فروشی محصولات و همچنین کاهش ضایعات بخش کشاورزی نقش موثری دارد.

احمدی تاکید نمود: حمایت از زنجیره فراوری و توجه به صنایع تبدیلی و تکمیلی از اولویت های مهم جهاد کشاورزی است.

شهرستان دهگلان در 48 کیلومتری شرق سنندج واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 7155

به "خبرنگاران 12 واحد سردخانه و انبار با ظرفیت 238 هزار تُن در دهگلان فعالیت دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 12 واحد سردخانه و انبار با ظرفیت 238 هزار تُن در دهگلان فعالیت دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید