خبرنگاران هشدار طالبان به ناتو

به گزارش مجله وبلاگ فروش، تهران- خبرنگاران- شبه نظامیان طالبان در حالی که اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) در نشست هفته آینده بر سر ماندن یا ترک افغانستان مصاحبه خواهند کرد با انتشار بیانیه ای نسبت به حفظ جان نیروهای این سازمان در این کشور جنگ زده هشدار داد.

خبرنگاران هشدار طالبان به ناتو

به گزارش خبرگزاری فرانسه، طالبان روز شنبه با اشاره به نشست آینده اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی برای تصمیم گیری در خصوص ماندن یا ترک نیروهای ناتو از افغانستان، بیانیه هشدار آمیزی را خطاب به ناتو منتشر کرد.

طالبان در این بیانیه آورده است: پیغام ما به نشست آینده ناتو در سطح وزرا این است که ادامه اشغال و جنگ نه به نفع شما و نه به نفع مردم ما و شماست.

در پی تشدید خشونت ها در افغانستان، وزیران دفاع کشورهای عضو ناتو هفته آینده در خصوص حفظ یا خروج نیروهای این سازمان از افغانستان تبادل نظر خواهند کرد.

در بیانیه طالبان آمده است آنهایی که به دنبال ادامه جنگ و اشغال هستند، درست مانند دو دهه گذشته مسئول آن خواهند بود.

بحث خروج ناتو از افغانستان به توافقی باز می شود که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا با طالبان منعقد نموده است و شامل عقب نشینی طالبان و خروج تمام نیروهای خارجی تا خاتمه ماه آوریل (نیمه اول اردیبهشت) است. در عوض طالبان متعهد به ادامه گفت وگوهای صلح با دولت در کابل شده و قول کاهش قابل توجه خشونت ها را داده است. اما با وجود شروع مذاکرات صلح در ماه سپتامبر (شهریور) درگیری ها در افغانستان همچنان ادامه دارد.

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو اوایل ماه جاری میلادی بیان کرد که اگر تصمیم به ترک افغانستان بگیریم، فرایند صلح را به خطر می اندازیم، قابلیت هایی را از دست می دهیم که طی سالهای اخیر در جریان مبارزه با تروریسم بین المللی به دست آوردیم.

وی اضافه کرد: اگر تصمیم به ماندن بگیریم، خطر ادامه یک عملیات نظامی سخت در افغانستان و افزایش خشونت علیه نیروهای ناتو وجود دارد.

طالبان در بیانیه روز شنبه خود بیان کرد که با جدیت به توافق با آمریکا متعهد است و به طرز چشمگیری سطح عملیات های خود را کاهش داده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 10087

به "خبرنگاران هشدار طالبان به ناتو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هشدار طالبان به ناتو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید