جهانگیری: زمانی که برجام به نتیجه رسید آمریکا به آن پشت پا زد

به گزارش مجله وبلاگ فروش، معاون اوّل رئیس جمهور با اشاره به تجربه برجام و پشت پا زدن آمریکا به تعهدات خود گفت: آمریکا زمانی که برجام به نتیجه رسید همه چیز را بر هم زد.

جهانگیری: زمانی که برجام به نتیجه رسید آمریکا به آن پشت پا زد

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران به نقل از پایگاه اطّلاع رسانی معاون اول رئیس جمهور، اسحاق جهانگیری عصر امروز (آدینه 10 آبان) در جریان سفر به ازبکستان، در دیدار عبدالله عبدالله رئیس اجرایی دولت افغانستان، گفت: انتخابات یکی از نمادهای مردم سالاری است که امیدوارم پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری افغانستان و استقرار دولت قانونی و منتخب مردم این کشور، شاهد روند توسعه در این کشور باشیم و جمهوری اسلامی ایران نیز همانند گذشته از دولت منتخب ملت افغانستان حمایت خواهد نمود.

معاون اول رئیس جمهور همچنین روند صلح افغانستان را نیز موضوعی پراهمیت توصیف کرد و اضافه نمود: حضور دولت افغانستان به عنوان نهاد رسمی و منتخب این کشور در روند مذاکرات صلح بسیار پراهمیت است و دولت این کشور نیز باید در این مذاکرات نقش معین کننده ای داشته باشد.

جهانگیری با اشاره به تجربه برجام و پشت پا زدن آمریکا به تعهدات خود اضافه نمود: آمریکا پس از مدتها مذاکره، زمانی که برجام به نتیجه رسید همه چیز را بر هم زد و تعهدات بین المللی را زیر پا گذاشت.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه به نظر می رسد گروه تروریستی داعش حالا که در عراق و سوریه زمین گیر شده به دنبال آن است که نیروهای خود را به افغانستان منتقل کند اظهار داشت: دولت افغانستان باید حساسیت ویژه ای در این زمینه داشته باشد و از کوشش گروه تروریستی داعش برای ناامن کردن مرزهای مشترک دو کشور جلوگیری کند.

جهانگیری همچنین با اشاره به توافق اجرا شده میان جمهوری اسلامی ایران، افغانستان و هند برای گسترش همکاری های مالی و تجاری در بندر چابهار توضیح داد: جمهوری اسلامی ایران در اجرای این توافق اهتمام جدی دارد و هم بخش دولتی و هم بخش خصوصی آمادگی دارد سرمایه گذاری و اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهد.

وی با تأکید بر اینکه افغانستان و هند نیز باید با جدیت بیشتر در این زمینه فعال شوند گفت: بندر چابهار می تواند زمینه ارتباط و تعامل هند با آسیای میانه را فراهم نموده و دروازه ای برای کشور افغانستان برای ارتباط با کشورهای مهم جهان باشد.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه پیش احتیاج هرگونه تعامل و همکاری مالی روابط و تعاملات بانکی است اضافه نمود: تهران و کابل باید بیش از پیش به دنبال گسترش مناسبات تجاری و مالی باشند.

جهانگیری سند جامع همکاری میان ایران و افغانستان را به عنوان نقشه راه مهمی پیش روی مناسبات و روابط تجاری فیمابین دانست و گفت: مقدمات امضاء این سند جامع به خوبی پیش رفته و مراحل آخر خود را طی می نماید که امیدوارم هرچه زودتر و پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری افغانستان نهایی گردد.

رئیس اجرایی دولت افغانستان نیز در این دیدار که در هتل محل اقامت معاون اول رئیس جمهور کشورمان برگزار گردید، گزارشی از روند برگزاری انتخابات در این کشور ارائه کرد و گفت: امیدوارم ظرف دو هفته آینده نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جهموری اعلام گردد.

وی اضافه نمود: با وجود تهدیدها و تحرکات طالبان برای ممانعت از برگزاری انتخابات، اما مردم در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان شرکت کردند و انتخابات به خوبی برگزار گردید.

عبدالله عبدالله با اشاره به روند رو به رشد مناسبات تجاری و مالی تهران و کابل گفت: امیدوارم پس از اعلام نتایج انتخابات و استقرار دولت جدید موافقت نامه جامع همکاری های دو کشور نهایی گردد.

وی همچنین با اشاره به کوشش گروه تروریستی داعش برای حضور و فعالیت در افغانستان توضیح داد: داعش کوشش می نماید فعالیت خود را در شرق افغانستان گسترش دهد که باید با همکاری های فیمابین از گسترش فعالیت های این گروه تروریستی جلوگیری کنیم.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

sale-blog.ir: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 262

به "جهانگیری: زمانی که برجام به نتیجه رسید آمریکا به آن پشت پا زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جهانگیری: زمانی که برجام به نتیجه رسید آمریکا به آن پشت پا زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید