بازپرسی از نخست وزیر سابق ژاپن با حضور دادستان

به گزارش مجله وبلاگ فروش، شینزو آبه به دلیل تخلفات اقتصادی در دوران تصدی دولت تحت بازپرسی دادستان های ژاپن نهاده شد.

بازپرسی از نخست وزیر سابق ژاپن با حضور دادستان

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، رویترز گزارش داد نخست وزیر سابق ژاپن به اتهام صرف بودجه دولتی برای مصارف غیر ضروری تحت بازپرسی نهاده شد.

شینزو آبه روز دوشنبه با حضور در دادستانی توکیو به پاره ای از سوالات در مورد حذف گزارش پرداخت هزینه ضیافت های شامی که گروه سیاسی او برای هوادارانش برگزار نموده است، پاسخ داد.

بنا به گزارش های رسانه ای دادستان های ژاپن پفراینده ای علیه نخست وزیرسابق این کشور در اختیار دارند که در آن به صرف 40 میلیون یوان از بودجه دولتی برای مهمانی های سیاسی پرداخته شده است. دادستان های ژاپن از آبه خواستند پیش از احضار به دادگاه خود به صورت داوطلبانه حاضر به ارائه توضیحات گردد.

گفته می گردد پفراینده فساد اقتصادی آبه می تواند با توجه به حضور یوشیهیده سوگا در دولت پیشین در فاصله زمانی سال های 2012 تا 2020، نخست وزیر جدید ژاپن را نیز گرفتار کند.

خبرگزاری کیودو با استناد به منابع ناشناس نزدیک به موضوع اعلام نمود: دادستان ها تصمیم گرفته اند پفراینده ای را نیز علیه وزیر امور خارجه آبه به دلیل گزارش نکردن بخشی از هزینه های دولت که چگونه و در کجا صرف شده است، تشکیل دهند.

شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن رکورد طولانی ترین مدت زمان رهبری در تاریخ ژاپن را دارد و در طول این مدت ناظر بر فرایند بازیابی کشورش از بحران های مختلف اعم از زلزله، سونامی و فاجعه هسته ای بوده است. او چندی پیش به دلیل مسائل جسمانی از سمت خود استعفا کرد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 9209

به "بازپرسی از نخست وزیر سابق ژاپن با حضور دادستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازپرسی از نخست وزیر سابق ژاپن با حضور دادستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید