10 مورد از معروف ترین غذاهای دریایی یونان

به گزارش مجله وبلاگ فروش، در این مطلب می خواهیم شما را به زیر سایه درختی در یک رستوران زیبای یونانی ببریم، جایی با چشم اندازی از آبی دریای بیکران. سپس بشقاب خوش رنگ و لعابی در مقابلتان بگذاریم و شما را به سفری رویایی دعوت کنیم. سفر به دنیای شگفت انگیز طعم ها و مزه های اصیل دریای مدیترانه!

10 مورد از معروف ترین غذاهای دریایی یونان

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

جغرافیا، عامل مهمی در فرهنگ غذایی یونان

اگر به نقشه یونان نگاهی بیندازید، خواهید دید که چرا ماهی ها و آبزیان، بخش مهمی از رژیم غذایی این کشور هستند. یونان خط ساحلی گسترده ای دارد، به همین علت مردمش پیشینه قدرتمندی در دریانوردی دارند. چنین خصیصه ای، به سفره های این سرزمین رنگ و بوی دریا داده است. البته این روزها به علت تعداد زیاد گردشگران، دریای اژه در برخی از منطقه ها خالی از صید شده و نمی تواند جوابگوی جمعیتی باشد که می خواهند غذای دریایی این ناحیه را تجربه نمایند.

همین عدم تعادل در عرضه و تقاضا، به ویژه در فصل های پرگردشگر، ماهی را به غذای گران قیمتی تبدیل نموده است. البته گوناگونی ماهی ها و آبزیانی که در سواحل یونان صید و در بازار ها خرید فروش می شوند این شانس را به شما می دهد که ماهی هایی با قیمت کمتر هم پیدا کنید. مطمئن باشید این ماهی ها هم که به میزان همان ماهی های گران قیمت، خوشمزه هستند.

در خصوص سایر غذاها در مقاله غذاهای سنتی یونان بیشتر بخوانید.

غذاهای دریایی یونان، طعم هایی به وسعت تاریخ

درک فرهنگ غذایی یونان، فقط و فقط در خاک این سرزمین کهن ممکن است. بنابراین اگر به یونان سفر می کنید، این بخش از ماجرا را دست کم نگیرید و با اطلاعاتی از فرهنگ غذاهای دریایی اش، به سوی این ذائقه منحصر به فرد بروید. ما در ادامه 10 خوراک دریایی سنتی و معروف یونان را به شما معرفی می کنیم که نزد مردم محلی و گردشگران از محبوبیت بالایی برخوردارند. اگر بیشتر از یونان می خواهید بدانید، مقاله زیباترین شهرهای یونان را در مجله علی بابا بخوانید.

  • صدف های یونانی

صدف ها که همواره در منطقه ها خاصی از یونان خورده می شدند، اکنون بخشی از جریان اصلی فرهنگ غذایی این کشور هستند و تقریبا در همه رستوران های دریایی به صورت بخارپز یا شیوه های دیگر سرو می شوند. اگر می خواهید طعم واقعی دریای غنی یونان را بچشید، حتما یک بشقاب صدف سفارش دهید و آبی که به گوشت این صدف ها آغشته است را بنوشید. جالب است بدانید به وسیله رنگ صدف ها می توانید به نر یا ماده بودن آن ها پی ببرید. صدف های ماده به رنگ نارنجی و صدف های نر زرد رنگ هستند. در آشپرخانه های یونان، پوسته های آبی صدف ها را، به طور دقیق تمیز می نمایند و سپس در سس گوجه و پنیر می پزند.

  • ساگاناکی یا میگوی یونانی

میگوی یونانی یا همان (saganaki) معمولاً به نام پیش غذا سرو می شود، ولی خودش به میزان یک وعده غذایی غنی است. این غذا را در یک ماهیتابه کوچک دو دسته ، به نام ساگانی درست می نمایند. طبق دستورالعمل سنتی و محبوب یونانی ها، میگوها ابتدا به روغن زیتون مرغوب و نوشیدنی معروف یونان، اوزو آغشته و بعد با سس تند گوجه فرنگی و ادویه و گیاهان تازه و پنیر فتای شور ترکیب می شوند. این غذا را در کاسه های سرامیکی و به صورت داغ سرو می نمایند.

  • پاستای خرچنگ یونانی

دریای اژه دارای چندین خرچنگ خوش طعم است که می توان آن ها را با هر نوع پاستای تازه ای ترکیب کرد. این غذای ترکیبی که به نام پاستای خرچنگ یونانی سرو می شود، نماینده دستپخت اصیل این سرزمین است و تمام عطرها و رایحه های مدیترانه ای را یک جا دارد. سس پاستای خرچنگ بخش مهمی از این غذاست که معمولاً از سیر، پیاز، رازیانه و گوجه فرنگی تازه تهیه می شود.

  • ماهی مرکب سرخ شده

این یکی از محبوب ترین خوراکی های یونانی است که در طول تابستان در همه رستوران های دریایی یونان، موجود است. برای تهیه این حلقه های تُرد ماهی مرکب، آرد و مخلوط چاشنی های گوناگون را با هم ترکیب می نمایند و ماهی ها را در آن می غلطانند و سرخ می نمایند. این غذا معمولاً با برشی از لیمو و یک سالاد سنتی یونانی سرو می شود. حتما این غذا را امتحان کنید تا بدانید چرا از نظر بسیاری از مردم، ماهی مرکب سرخ شده برترین غذای تابستانی یونان به شمار میرود.

  • لاوراکی

ماهی خاردار یونانی (لاوراکی) یک غذای بسیار محبوب در جزیره سفالونیا است. لاوراکی گریل شده را همراه سیر، ادویه و گیاهان تازه در پوشش های روغنی می پیچند و حرارت می دهند.

  • کولی سرخ شده یونانی

ماهی کولی های یونانی (آنچووی) بسیار خوشمزه و سالم هستند و یکی از مقرون به صرفه ترین ماهی های یونان به حساب می آیند. این وعده غذایی، مناسب کسانی است که از مسائل قلبی رنج می برند، زیرا این آبزیان حاوی اسیدهای چرب امگا 3 هستند و در کنار روغن زیتون با اسیدهای چرب امگا 9 فوایدشان چند برابر می شود.

  • ماهی کاد یونانی با سس سیر

پیشینه این غذای دریایی به زمان هایی برمی شود که از نمک به نام نگهدارنده مواد غذایی استفاده می شد، زیرا یخچالی در کار نبود. امروزه خاگینه ماهی کاد، در تمام فصول سال در یونان یک غذای بسیار محبوب به شمار میرود. برای تهیه این خوراک باید ماهی کاد نمک سود شده را به مدت 48 ساعت پیش از سرو، در آب خیساند.

بیشتر بخوانید: برنامه سفر هفت روزه به یونان
  • ماهی مرکب یونانی با اسفناج

غذای دریایی ماهی مرکب با اسفناج از خوراک های محبوب یونانی است که راحت و سریع طبخ می شود. در این غذا اسفناج میزان زیادی آهن به شما می دهد و خود ماهی هم پروتئین بدنتان را فراهم می نماید. این ترکیب در کنار شوید تازه، برگ های گیاهان خلیج، روغن زیتون ناب یونان، گوجه فرنگی تازه و آب لیمو طعم بی نظیری را به شما هدیه می نمایند.

  • اختاپوس یونانی با پاستا

اختاپوس با پاستا از غذاهای کلاسیک یونانی است. ترکیب اختاپوس آبدار با سس خوش رنگ گوجه فرنگی تازه و پاستا شگفت انگیز است. این خوراک را با نان تازه، یک سالاد یونانی خوشمزه و یک لیوان اوزو سرو می نمایند.

  • سالاد یونانی خرچنگ

طعم دلپذیر و اصیل دریای مدیترانه در این خوراک سنتی جان می گیرد و تجربه ای به یادماندنی برایتان خلق می نماید. مواد اصلی این سالاد افسانه ای ترکیبی است از گوشت خرچنگ همراه با میزان زیادی مایونز، آب لیمو، گوجه فرنگی، پیاز و گیاهان معطر.

در سرانجام به یاد داشته باشید رستوران های دریایی یونان، می توانند بخش فراموش نشدنی سفرتان باشند و با طعم ها و رایحه های افسانه ای آب های مدیترانه، جادوی کهن این بخش از دنیا را برایتان زنده نمایند!

منبع: گردشبان
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 12501

به "10 مورد از معروف ترین غذاهای دریایی یونان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 مورد از معروف ترین غذاهای دریایی یونان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید