یونانی ها رای می دهند، اروپا به خود می لرزد

به گزارش مجله وبلاگ فروش، خبرنگاران: یک روزنامه آلمانی همه پرسی درباره سیاست های ریاضتی در یونان که امروز برگزار می گردد را نقطه عطفی دراماتیک در پروژه هماهنگی اروپا دانسته و نوشت: یونانی ها رای می دهند و اروپا به خود می لرزد.

یونانی ها رای می دهند، اروپا به خود می لرزد

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه آلمانی میتل دویچه سایتونگ در گزارشی با اشاره به همه پرسی که قرار است فردا درباره سیاست های ریاضتی پیشنهادی اتحادیه اروپا در یونان برگزار گردد در مطلبی با عنوان یونانی ها رای می دهند و اروپا به خود می لرزد نوشت: همه پرسی هیجان انگیزی که قرار است در یونان برگزار گردد درباره اروپا هم تصمیم گیری می نماید. این همه پرسی بدون در نظر دریافت نتیجه مثبت یا منفی آن نقش معین نماینده ای برای آینده اروپا دارد.

یونان انتخاب می نماید و اروپا به خود می لرزد. در آستانه برگزاری همه پرسی درباره سیاست های پیشنهادی اتحادیه اروپا که قرار است یکشنبه در یونان برگزار گردد بروکسل و آتن درباره عواقب احتمالی این همه پرسی با هم بحث می نمایند.

آلکسیس تسیپراس، نخست وزیر یونان آدینه خواهان مخالفت یونانی ها با سیاست های ریاضتی اروپا در این همه پرسی شده و گفت: ملت باید به باج خواهی ها و اولتیماتوم های اروپا نه بگویند.

در این میان یان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا درباره عواقب این همه پرسی هشدار داده و گفت: اگر یونانی ها در این همه پرسی نه بگویند موضع آن ها در مذاکرات به شدت تضعیف می گردد.

یونکر به این ترتیب گفته های وزیر دارایی یونان را نقض کرد. وزیر دارای یونان نه مردم در این همه پرسی را عامل تقویت موضع دولت در مذاکرات برای دستیابی به موفقیت ارزیابی نموده بود.

رئیس گروه یورو هم چنین دیدگاهی را کاملا غیر موجه ارزیابی کرد.

المار بروک از نمایندگان مجلس اروپا نیز از یک اطلاع رسانی غلط به مردم یونان سخن گفته و گفت که من در صورت نه یونانی ها به سیاست های ریاضتی هیچ امکانی برای ادامه مذاکرات را نمی بینم. عصبانیت ها رو به افزایش است و بازی استراتژیک همچنان ادامه دارد.

نخست وزیر یونان هفته گذشته به صورت غافلگیرانه ای برگزاری همه پرسی در کشورش درباره سیاست های ریاضتی را اعلام نموده و اتحادیه اروپا را در بهت و حیرت فرو برد. بر اساس نظر سنجی ها حامیان ادامه همکاری با اروپا در یونان اکثریت هستند اما از هر ده واجد شرایط رای دادن در یونان یک نفر تردید دارد.

نخست وزیر یونان این همه پرسی را به عنوان یک رای گیری درباره یورو، اروپا و سیاست های ریاضتی مرکل ارزیابی می نماید. به این ترتیب این رای گیری اروپا را هم تحت تاثیر قرار می دهد. کشورهای منطقه یورو روز آدینه فشارها بر یونان را شدیدا افزایش دادند.

رئیس گروه یورو در این باره گفت که این مسئله جای تردید دارد که آیا در صورت نه یونانی ها در این همه پرسی این کشور همچنان جایی در منطقه یورو دارد.

بانک مرکزی اروپا خاتمه یاری های اضطراری به بانک های یونان را خاطرنشان کرد. صندوق نجات اروپا نیز روز آدینه رسما این کشور را ورشکسته خاطرنشان کرد. به این ترتیب یونان در معرض خطر ورشکستگی دولتی و خروج از منطقه یورو واقع شده است.

خروج یونان از منطقه ارز مشترک اروپایی یک نقطه عطف دراماتیک برای پروژه هماهنگی اروپایی می باشد. این مسئله تعیین نیست که آیا یونان همچنان می تواند عضو منطقه یورو باقی بماند. کارشناسان همچنین نگران تاثیرات همه پرسی یونان روی بحث ها درباره آینده انگلیس در اتحادیه اروپا هستند. پروژه اروپایی در معرض تهدید حرکت در راستا عکس واقع شده است.

سیاستمداران فعلی و سابق اروپایی از یونانی ها می خواهند که به سیاست های ریاضتی بله بگویند.

یوشکا فیشر، وزیر امور خارجه سابق آلمان در این باره گفت: یونان متعلق به اروپاست. یک بله یونانی ها موافقت آن ها با اروپا و منطقه یورو است. نه یونانی ها یک فاجعه برای همه ما خواهد بود.

هانس دیتریش گنشر وزیر امور خارجه اسبق آلمان نیز خاطرنشان کرد که من اعتقاد دارم که بله یونانی ها در طرفداری آشکار از اروپا هم به یونان و هم به اتحادیه اروپا یاری می نماید و از یک توافق برای استراتژی رشد مشترک حمایت می نماید.

راینهارد بوتیکوفر از نمایندگان حزب سبز مجلس اروپا هم از صدر اعظم آلمان خواست که برای دستیابی به توافق با یونان کوشش کند و در این باره گفت: در شرایط سخت و گیج کنده فعلی مسئولیت اصلی برای حل بحران به دوش کشورهای قدرتمند اروپایی است. آنچه که از آلمان، فرانسه و انگلیس در راستای توافق و یافتن راهکار انتظار می رود را نمی توان از دیگر کشورها انتظار داشت.

در این میان برند لوکه رئیس حزب ضد یوروی جایگزینی برای آلمان در تبادل نظر با ویرتشافتز ووخه گفت: اگر ما خروج یونان از منطقه یورو را پنج سال پیش مد نظر قرار می دادیم یونان بر بحران غلبه نموده بود. خروج یونان از منطقه یورو نزدیک است و بازارها همچنان آرامند.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 3648

به "یونانی ها رای می دهند، اروپا به خود می لرزد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یونانی ها رای می دهند، اروپا به خود می لرزد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید