کرونا خطرناک تر است یا پرتو هسته ای؟ ، آتش در جنگل های پیرامون چرنوبیل

به گزارش مجله وبلاگ فروش، همزمان با گسترش ویروس مرگبار کرونا در سراسر دنیا، همسایگان منطقه محصور فاجعه هسته ای چرنوبیل در اوکراین باید نگران افزایش سطح پرتوهای اتمی در این منطقه به دلیل آتش سوزی جنگل ها باشند.

کرونا خطرناک تر است یا پرتو هسته ای؟ ، آتش در جنگل های پیرامون چرنوبیل

به گزارش خبرنگاران به نقل از ای اف پی، آتش سوزی جنگل های پیرامون منطقه ای که 34 سال پیش بدترین فاجعه اتمی تاریخ در آن رخ داد، سطح پرتوهای هسته ای را در این منطقه به 16 برابر اندازه معمول رسانده است. هر چند سکونت تا شعاع 30 کیلومتری این نیروگاه تعطیل شده ممنوع است اما امکان دارد افزایش سطح پرتوها زندگی روزانه مردمی را به مشکل بیندازد که این روزها با شیوع کرونا هم دست و پنجه نرم می نمایند.

یگور فیرسف، رئیس سرویس بازرسی زیست محیطی دولت اوکراین روز یکشنبه با گذاشتن پستی در فیس بوک از 16 برابر شدن سطح پرتوهای هسته ای در محدوده فاجعه نیروگاه اتمی چرنوبیل اطلاع داد. آتش سوزی حدود 100 هکتار از جنگل های پیرامون منطقه را دربر گرفته و دولت اوکراین برای مهار آن دو هواپیما، یک بالگرد و 100 نیروی آتش نشان به منطقه اعزام نموده است.

با اینکه حدود 20 هکتار از مناطق جنگلی نزدیک چرنوبیل همچنان در آتش می سوزد، مقام های رسمی اوکراین اعلام کردند صبح روز یکشنبه سطح پرتوها به حالت عادی بازگشته بود. این افزایش تشعشع های هسته ای کار آتش نشانان را برای مهار آتش بسیار سخت تر می نماید. ضمن اینکه مقام های مسئول محلی به ساکنان منطقه گفته اند نگران پرتوهای اتمی ناشی از آتش سوزی جنگل ها نباشند.

انفجار آوریل 1986 در نیروگاه هسته ای چرنوبیل بخش هایی بسیار زیاد از قاره اروپا را آلوده کرد و تمام نمادهای زندگی را در محدوده اصلی انفجار رسما از بین برد. سه رآکتور دیگر موجود در نیروگاه چرنوبیل سال ها پس از انفجار هم به فعالیت و فراوری برق ادامه دادند تا اینکه سال 2000 به کار آنها انتها داده شد. سال 2016 هم یک گنبد بسیار عظیم محافظ روی رآکتور چهارم نهاده شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 3743

به "کرونا خطرناک تر است یا پرتو هسته ای؟ ، آتش در جنگل های پیرامون چرنوبیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا خطرناک تر است یا پرتو هسته ای؟ ، آتش در جنگل های پیرامون چرنوبیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید