کدام کشورها رکورد فروش در بلک فرایدی را دارند؟

به گزارش مجله وبلاگ فروش، عبارت بلک فرایدی (Black Friday) دیگر مترادف شده است با سرازیر شدن انبوهی از مردم به فروشگاه های فیزیکی و همچنین فروشگاه های اینترنتی است. حتی در بعضی از نقاط کشور ممکن است تصاویری را مشاهده کنید که مردم برای خرید در صف های طولانی می ایستند و گاها در این صف ها از کول یکدیگر بالا می فرایند. بلک فرایدی یک پدیده نو ظهور خرده فروشی است که در آن خریداران به معنای واقعی آن برای دریافت بهترین تخفیف به رقابت با دیگر خریداران می پردازند و حتی در ساعات آغازین روز موعود در صف خرید حاضر می شوند. صدای بلک فرایدی به گوش کشورهای دیگر در نقاط مختلف دنیا رسید و فروشندگان بیشتری خود را در کمپین بزرگترین حراج سال وارد کردند. حال می خواهیم بدانیم کدام کشور ها در صدر جدول فروش بلک فرایدی قرار دارند و رکورد فروش بلک فرایدی را شکستند.

کدام کشورها رکورد فروش در بلک فرایدی را دارند؟

تاریخچه بلک فرایدی | Black Friday

همه چیز از یک کلمه شروع شد وقتی دو سرمایه دار در قرن 19 میلادی با خرید طلا و فروش آن به قیمت نجومی باعث سقوط سهام طلا شدند و مردم بسیاری طی این اتفاق ورشکست شدند. پس از آن این کلمه دوباره در رکود بزرگ یا همان ایستایی بزرگ مالی دنیا در اوایل قرن 20 پا به میان گذاشت که نتیجه این رکورد اغلب کشورهای دنیا را از پای در آورد. این روز دوباره به بلک فرایدی (Black Friday) یا همان آدینه سیاه تعبیر شد.

طی سال های آینده و در دهه 50 میلادی از همین اصطلاح برای نمایش شلوغی و ترافیک سنگین روز بعد از بازی فوتبال در شهر فیلادلفیا ایجاد می شد و باز به آدینه سیاه در بین مردم و پلیس شهر جا افتاد.

اما با کوشش مغازه داران و خرده فروشان این اصطلاح رنگ و بوی مثبتی به خود گرفت و به جشنواره خرید و فروش تبدیل شد. علت آن نیز به روز بعد از مراسم شکر گذاری بر می گردد که مردم در روز آدینه به قصد خرید به خیابان ها و فروشگاه های سراسر شهر خود سرازیر می شدند. هم اکنون بلک فرایدی به آن چیزی که امروزه شاهد آن هستیم، تبدیل شده است و هر سال خریداران لیست خرید خود را آماده می نمایند تا شاید بتوانند محصولاتی که مدت ها بود در انتظار خرید بودند را تهیه نمایند. در ادامه می پردازیم به موضوع رکورد فروش بلک فرایدی در کشور های مختلف دنیا با اعداد و ارقام و ببینیم که کدام کشور مدال طلای فروش را به خود اختصاص داده است.

رکورد فروش بلک فرایدی در فضای آنلاین متعلق به کدام کشور است؟

بر اساس تحلیل داده های جستجوی اینترنتی، برزیل کشوری است که بیشترین جستجو و علاقه را نسبت به حراج بلک فرایدی (Black Friday) نشان داده است. سهم برزیل در خرید حراج بزرگ سال 2018 در ماه نوامبر (ماه آذر) به اوج خود رسید و 83 درصد نسبت به سال قبل بالا رفت و همچنان در همان درصد در ماه اکتبر (مهر ماه) سال 2019 قرار گرفته است و مدال طلا رکورد فروش بلک فرایدی را از آن خود کرد.

در مقام دوم نامی است که همه ما را شگفت زده نموده است. کشور فرانسه با افزایش 306.76% به لحاظ جستجوی اینترنتی در بازه زمانی جشنواره در بین سال های 2017 و 2018 ماه نوامبر داشته است. از سال 2018 علاقه فرانسوی ها به جشنواره بلک فرایدی نسبت به اکتبر سال 2019 حدود 49.5 درصد بیشتر شده است.

به نظر شما مقام سوم متعلق به کدام کشور است؟ باز هم شگفت زده شده و چشم هایمان را به داده های مربوط به کشور سوم دوخته و مدال برنز را به کشور آلمان تقدیم می کنیم. در حالی که فرانسه و آلمان در نوامبر 2018 از میزان جستجو یکسان برخوردار بودند چیزی که این دو را از هم جدا می نماید تفاوت این دو کشور در تعداد جستجو در ماه اکتبر سال 2019 است. علاقه به بلک فرایدی خریداران آلمانی بین نوامبر سال 2018 و اکتبر 2019 افزایش 49.59 درصدی داشته است.

هلند با میزان جستجوی خود در رتبه 10 سال جاری قرار گرفته است و از سال 2016 میزان جستجو به بیش از 600٪ افزایش یافته است.

محبوب ترین فروشندگان دنیا با رکورد فروش بلک فرایدی

شاید جای تعجب نباشد که محبوب ترین فروشنده و رکورد فروش بلک فرایدی متعلق به والمارت (Walmart) غول خرده فروشی آنلاین باشد. در واقع مردم تمایل دارند تا 43.69 درصد نسبت به خرده فروش رتبه دوم از والمارت خرید نمایند. در زیر به معرفی 10 فروشنده برتر تمام سال ها در دنیا می پردازیم.

  1. والمارت (Walmart)
  2. آمازون (Amazon)
  3. بست بای (Best Buy)
  4. تارگت (Target)
  5. مدیا مارکت (Media Mrkt)
  6. کولز (Kohls)
  7. هوم دیپو (Home Depot)
  8. گیم استاپ (GameStop)
  9. لوویز (Lowes)
  10. کاستکو (Costco)

میزان توجه به بلک فرایدی چگونه در طی سال های اخیر تغییر یافته است؟

میزان علاقه مردم نسبت به بلک فرایدی طی سال های گذشته به طور پیوسته افزایش پیدا نموده است و با شروع کمپین های اینترنتی میزان آن ها نیز بیشتر شده است. در واقع تاثیر اینترنت و حضور گسترده خرده فروشان و فروشگاه های اینترنتی و همینطور فروشگاه های فیزیکی در فضاهای مجازی به علاقه مردم نسبت به حراج و تخفیفات متنوع بلک فرایدی افزوده است و همین دلیل رکورد فروش بلک فرایدی در نقاط مختلف دنیا است. در تصویر زیر می توانید مشاهده کنید که چگونه طی سال های گذشته میزان جستجو خریداران افزایش پیدا نموده است.

علاقه دنیای به بلک فرایدی نسبت به سال های گذشته افزایش داشته و میانگین آن در 11 سال گذشته 117٪ رشد داشته و قله های قابل توجهی را در آفریقای جنوبی (9900٪)، ترکیه (4900٪) و ایتالیا (3233٪) فتح نموده است.

در بعضی موارد تب و تاب خرید با جشنواره های موجود دیگر مصادف می گردد. به عنوان مثال در هند رشد علاقه مردم به بلک فرایدی نسبتاً کم بوده و به جای آن جشنواره دیوالی (Diwali Festival) باعث فروش و سود شده است. یا کشور ایران در کنار کمپین های بلک فرایدی در آذر ماه، کمپین شب یلدا (شب چله) و جشن نوروز نیز باعث افزایش فروش می گردد.

بلک فرایدی (Black Friday) نامی غیر رسمی است که برای توصیف ترافیک خرید روز بعد از مراسم شکر گزاری استفاده می گردد. این روز شلوغ ترین روز خرید در سال است زیرا فصل تعطیلات برای کشور های خارجی شروع می گردد و مردم خرید سال نو خود را شروع می نمایند. این جشنواره به اقتصاد بعضی از خرده فروشان یاری بسیار نموده است. تب و تاب این روز طی سال های اخیر به کشور های دنیا رسید و امروزه ما در ایران نیز شاهد جشنواره خرید ورکورد فروش بلک فرایدی در کشور هستیم. می توانید با مراجعه به وب سایت رسمی بلک فرایدی نیز از تخفیفات موجود در سایت بهره مند شوید. اگر تجربه خرید در این روز را دارید لطفا آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: الی گشت
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 591

به "کدام کشورها رکورد فروش در بلک فرایدی را دارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام کشورها رکورد فروش در بلک فرایدی را دارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید