کاخ شهر جیپور؛ از برترین جاذبه های توریستی شهر، عکس

به گزارش مجله وبلاگ فروش، همان طور که می دانید کشور پهناور هندوستان از استان های مختلف با ویژگی های خاصی تشکیل شده است و یکی از مهم ترین استان های کشور هند، استان راجستان در شمال غربی کشور است.

کاخ شهر جیپور؛ از برترین جاذبه های توریستی شهر، عکس

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور دهلی ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

مرکز این استان هم شهر جیپور بوده و دارای جاذبه های فراوانی است و به علت دارا بودن کاخ ها و بناهای صورتی رنگ به شهر صورتی شناخته می گردد؛ یکی از جاذبه های اصلی گردشگری شهر جیپور کاخ زیبا و تاریخی شهر است. کاخ شهر همچون سایر ساختمان های شهر جیپور ترکیبی از ماسه سنگ قرمز و سنگ های مرمر سیاه و سفید ساخته شده است.

تاریخچه کاخ شهر

این کاخ در طی سال های طولانی ساخته و تکمیل شده است، به طوری که دیوار بیرونی، از طریق جی سینگ دوم ساخته شده است، اما درون این دیوارها کاخ هایی گسترده ساخته شده است. ساختمان های کاخ هر یک مربوط به دوره ای از تاریخ هستند، حتی بعضی به اوایل قرن 20ام هم می رسد.

این ساختمان های مختلف نشان دهنده تاریخ و فرهنگ مجذوب کننده هندوستان هستند. در سال 1727 جی سینگ دوم محل حکومت خود را به شهر جیپور تغییر داد و در سال 1729 کار ساخت کاخ شهر آغاز شد و بعد از سه سال به انتها رسید.

معماری کاخ شهر

کاخ شهر جیپور در واقع ترکیبی از معماری راجستانی و مغول است. همان طور که گفتیم این کاخ زیبا یکی از برترین جاذبه های توریستی شهر جیپور محسوب می گردد که در زمان های گذشته محل زندگی فرمانروایان بوده و در حال حاضر به موزه تبدیل شده است و در آن اشیا قدیمی و آثار هنری مربوط به قرون گذشته کشور هند برای بازدید علاقمندان قرار داده شده اند که از جای جای دنیا گردشگران را به خرید بلیط هواپیما و سفر تشویق می نماید.

توجه داشته باشید در ساخت City Palace Jaipur از برترین معماری استفاده شده و نمای کاخ بسیار زیبا و چشم نواز است که در کنار یک باغ عظیم خودنمایی می نماید. بعلاوه بناهای این مجموعه دارای رنگ آمیزی های شاد و متنوعی هستند که چشمان هر بیننده ای را به سوی خود جذب نموده و خیره می نماید.

بخش های مختلف کاخ شهر

کاخ شهر از دو کاخ اصلی چاندرا محل و مبارک محل تشکیل شده است و در کنار این دو ساختمان باغ های متنوع و بخش های دیگری به نام های دیوان عام، دیوان خاص، میدان مترجم و قصر ماهارانی یا موزه اسلحه خانه وجود دارند. در واقع ساختمان کاخ ها در میان باغ های وسیعی قرار گرفته اند که می توانید در این باغ ها به گشت و گذار بپردازید و از تماشای این همه زیبایی یکجا لذت ببرید.

چاندرا محل: یکی از مهم ترین کاخ های فرمانداری چاندرا محل بوده و در حال حاضر محل سکونت نوادگان خانواده سلطنتی شهر جیپور است، البته بخش هایی از آن به اسم موزه استفاده می گردد و در هنگام بازدیدتان می توانید از این قسمت هم بازدید داشته باشید.

مبارک محل: در ابتدا با ورود از طریق میرندرا پل به مبارک محل می رسید؛ مبارک محل به معنای قصر خوش آمدگویی است که در اواخر قرن 19 به دستور مهاراجه مادهو سینگ دوم ساخته شد تا محلی برای پذیرایی از شخصیت های برجسته و مهمانان خاص باشد. ساختار و ستون بندی این بخش به صورت چند قوسی و به سبک اسلامی، راجپوت و اروپایی است.

اکنون هم به اسم موزه شامل مجموعه ای از لباس های سلطنتی گرانبها و شال های فوق العاده از جنس پشم کشمیری به نمایش گذاشته شده است. بخش بعدی کاخ شهر موزه اسلحه خانه است که مجموعه ای از سلاح های قدیمی در این قسمت نگهداری می گردد.

در میان اسلحه خانه و دیوان عام، حیاطی باز به نام سانسکریت وجود دارد. در مرکز این حیاط هم ساختمانی سفید و صورتی رنگ دیده می گردد که محل ملاقات مهاراجه ها و وزیرانشان بوده است. در این قسمت دو کاسه خیلی عظیم از جنس نقره را خواهید دید که هر کدام 1.6 متر بلندی دارند و به اسم عظیمترین اشیا از جنس نقره در کل دنیا هستند. در دیوان عام نمونه های مینیاتوری از کتاب مقدس هندوها برای دید عمومی به نمایش گذاشته شده است.

نحوه رسیدن به کاخ شهر

در ابتدا باید از طریق انواع وسایل نقلیه به راحتی به شهر جیپور بروید. کاخ شهر هم در مرکز شهر واقع شده و برای رفتن به این کاخ چندین راه دارید و به راحتی می توانید از طریق اتوبوس یا تاکسی خودتان را به این کاخ برسانید.

ساعت و هزینه بازدید از کاخ شهر

برای بازدید از این کاخ زیبا می توانید همه روزه از ساعت 9:30 صبح تا 5 عصر مراجعه کنید و با پرداخت هزینه ورودی بازدیدتان را انجام دهید. برای بازدید هم حدودا 2 تا3 ساعت وقت بگذارید تا تمامی بخش های کاخ شهر را ببینید. برترین زمان بازدید از این منطقه اواخر تابستان تا اواسط زمستان است که شامل آب و هوای ملایم و معتدلی است.

جاذبه های دیدنی نزدیک به کاخ شهر

رصدخانه جانتر مانتر: 110 متر

کاخ هوا محل: 850 متر

موزه آلبرت هال: 2.7 کیلومتر

باغ وحش جیپور: 2.7 کیلومتر

معبد بیرلا ماندیر: 4.7 کیلومتر

قلعه آمبر: 8.3 کیلومتر

رستوران های نزدیک به کاخ شهر

رستوران سیتا رام پارانته: 300 متر

رستوران برادری: 400 متر

کافه رستوران قصر: 400 متر

کافه آرت: 700 متر

کافه رستوران تاتو: 800 متر

رستوران هاک ویوو: 1 کیلومتر

رستوران خاعو گالی: 1.8 کیلومتر

رستوران باربیکیو: 3.8 کیلومتر

هتل های نزدیک به کاخ شهر

هتل قصر رامش وارام: 180 متر

هتل زوستل: 950 متر

هتل کایلاش: 1 کیلومتر

هتل سیملا: 1 کیلومتر

هتل آر آر 62: 1 کیلومتر

منبع: گردشبان
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 13032

به "کاخ شهر جیپور؛ از برترین جاذبه های توریستی شهر، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاخ شهر جیپور؛ از برترین جاذبه های توریستی شهر، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید