پروازها به ایران ممنوع شد؛ مسافران ایرانی با کشتی باز می گردند!

به گزارش مجله وبلاگ فروش، خبرنگاران: مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: دیروز کشتی مسافری با ظرفیت 550 جایگاه برای برگرداندن مسافران ایرانی به بندر شارجه اعزام شد.

پروازها به ایران ممنوع شد؛ مسافران ایرانی با کشتی باز می گردند!

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای مسافرتی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری سازمان بنادر، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه کشور امارات متحده عربی روز های پیش انجام پرواز و انتقال مسافران ایرانی به این کشور را ممنوع نموده بود، گفت: برای انتقال مسافران ایرانی از بنادر کشور های حاشیه خلیج فارس به ایران در گام اول روز گذشته کشتی مسافری با ظرفیت 550 جایگاه به بندر شارجه اعزام شد که ساعت 14 امروز وارد بندر شهید باهنر می گردد.

محمد راستاد گفت: در حوزه حمل و نقل دریایی نیز بین بنادر شهید باهنر ایران و شارجه خط مسافری فعال بود، اما از حدود 10 روز پیش انتقال مسافران ایرانی به وسیله کشتی به شارجه با مشکلاتی روبرو شد.

وی اضافه نمود: در خط دریایی بنادر جنوب ایران ـ شارجه دو کشتی مسافری سانی و والفجر تردد می نماید. کشتی سانی حدود 1/5 سال بود که در خط مسافری شهید باهنر ـ بندر شارجه فعال بود و حدود 500 جایگاه ظرفیت دارد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اضافه نمود: این کشتی هفته ای 2 سفر بین بنادر شارجه و بندر شهید باهنر تردد می نماید، ولی اخیرا و بعد از شیوع بیماری کرونا پذیرش کشتی های مسافری از بنادر ایران انجام نمی شد و این سفر ها قطع شده بود.

راستاد اضافه نمود: از سوی دیگر مسافران ایرانی در بندر شارجه، فرودگاه های امارات و بنادر دیگر به دلیل لغو پرواز ها مانده بودند و امکان انتقال آن ها نبود. از سوی دیگر تردد شناور والفجر و همچنین شناور مسافری از بندر لنگه به دبی هم متوقف شده بود.

وی اضافه نمود: برای جابجایی مسافران ایرانی سازمان بنادر و دریانوردی رایزنی هایی داشت، از سوی دیگر مالک کشتی سانی هم در امارات پیگیری هایی کرد که بدین ترتیب مجوز صادر شد تا کشتی سانی بدون مسافر از بنادر جنوبی ایران به بندر شارجه برود و مسافران را جابجا کند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص نحوه اطلاع رسانی به مسافران ایرانی در امارات گفت: مقرر شد در بندرگاه دوبی و شارجه و فرودگاه دوبی به وسیله آژانس های مسافرتی موضوع انتقال دریایی مسافران اطلاع رسانی گردد تا همه مسافران ایرانی آگاه شوند.

راستاد بیان نمود: روز گذشته کشتی سانی با 550 جایگاه به بندر شارجه رفت و ساعت 14 امروز وارد لنگرگاه بندر شهید باهنر می گردد.

وی اضافه نمود: از سوی دیگر کشتی مسافری والفجر هم حدود 350 جایگاه دارد که در حال برنامه ریزی برای رفتن به بندر شارجه و انتقال مسافران است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: پیش بینی می کنیم در روز های آینده این شناور ها از ایران بدون مسافر به این بنادر بروند و عملیات بازگشت مسافران را انجام دهند.

راستاد اضافه نمود: کشتیرانی والفجر و مالک سانی هر دو اعلام آمادگی نموده اند که برای بازگرداندن مسافران ایرانی از دیگر مناطق نظیر قطر و عمان آمادگی لازم را دارند. فعلا تمرکز ما روی امارات است تا مسافران عمان و قطر را به ایران برگردانیم.

وی ادامه داد: اگر لازم بود در جهت های دریایی دیگر هم کشتی مسافری برقرار می کنیم تا جابجایی مسافران ایرانی با مشکل روبرو نگردد. از سوی دیگر در جهت های بندر لنگه ـ بندر دبی و خرمشهر ـ کویت هم خط مسافری دریایی فعال است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 2371

به "پروازها به ایران ممنوع شد؛ مسافران ایرانی با کشتی باز می گردند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پروازها به ایران ممنوع شد؛ مسافران ایرانی با کشتی باز می گردند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید