وزیر خارجه فرانسه: کارزار فشار حداکثری ترامپ علیه ایران پیروز نبود

به گزارش مجله وبلاگ فروش، وزیر خارجه فرانسه گفت که کارزار حداکثر فشار علیه تهران که از سوی دولت ترامپ انتخاب شده بود، عملا موفقیتی نداشته است.

وزیر خارجه فرانسه: کارزار فشار حداکثری ترامپ علیه ایران پیروز نبود

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، ژان ایو لودرایان وزیر خارجه فرانسه شنبه در مصاحبه با ژورنال دو دیمانش تاکید نمود: این مساله لازم و لازم است که ایالات متحده و ایران به توافق هسته ای بازگردند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس این گزارش، پیش از این بعضی منابع خبری ادعا نموده اند که مقام های دولت بایدن مذاکراتی را با طرف های ایرانی درباره بازگشت احتمالی به برجام شروع نموده اند، توافقی که دولت ترامپ در سال 2018 به طور یکجانبه از آن خارج شد.

وزیر خارجه فرانسه اضافه نمود: کارزار حداکثر فشار علیه تهران که از سوی دولت ترامپ انتخاب شده بود، عملا موفقیتی نداشته و تنها موجب افزایش ریسک و خطر و تهدید شده است. این فرایند باید متوقف گردد زیرا ایران- این مساله را به طور شفاف می گویم- در راستا دستیابی به ظرفیت تسلیحات هسته ای است.

وزیر خارجه فرانسه در ادامه مدعی شد: این به تنهایی برای دو طرف کافی نیست که به توافق هسته ای بازگردند، بلکه باید بر اهمیت مذاکره درباره اشاعه موشک های بالستیک و رفتارهای بی ثبات کننده ایران در منطقه نیز تاکید گردد.

فرانسه در مذاکرات هسته ای 1+5 با ایران همیشه نقش پلیس بد را بازی می کرد و ضمن بالا بردن سطح مطالبات، کوشش می کرد تا امتیازات طرف مقابل را افزایش بدهد.

بایدن وعده داده است تا بازگشت ایالات متحده به توافق هسته ای را مورد آنالیز قرار دهد. وی قول داده ست تا محدودیت های هسته ای علیه ایران را تشدید کند. مقام های بایدن نیز گفته اند که مسائل مربوط به برنامه موشک های بالستیک ایران نیز باید در مذاکرات آینده روی میز باشد، مساله ای که جمهوری اسلامی ایران آن را به شدت رد نموده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 8964

به "وزیر خارجه فرانسه: کارزار فشار حداکثری ترامپ علیه ایران پیروز نبود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه فرانسه: کارزار فشار حداکثری ترامپ علیه ایران پیروز نبود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید