وزیر خارجه ترکیه: آنکارا و ناتو به حمایت از افغانستان ادامه می دهند

به گزارش مجله وبلاگ فروش، وزیر امور خارجه ترکیه امروز (دوشنبه) تاکید نمود، مادامی که افغانستان در خواست یاری داشته باشد، آنکارا و ناتو به حمایت از کابل ادامه خواهند داد.

وزیر خارجه ترکیه: آنکارا و ناتو به حمایت از افغانستان ادامه می دهند

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری آناتولی، مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه درجریان کنفرانس خبری مشترکی با ادریس زمان، وزیر امور خارجه موقت افغانستان گفت: افغانستان دوران حساسی را می گذراند.

وی اضافه کرد: بعضی کوشش های بین المللی برای صلح در افغانستان شکست خورده اند اما امیدوارم که این کوشش ها فرایند مثبت در بین افغان ها را فعال سازد.

چاووش اوغلو توضیح داد: مادامی که کابل یاری ترکیه و ناتو را بخواهد، ما به حضورمان در افغانستان و حمایت مان از این کشور ادامه خواهیم داد.

ادریس زمان نیز به نوبه خود گفت: من از زمان، انرژی و سرمایه ای که کشورهای شرکت کننده در نشست قلب آسیا گذاشته اند، تشکر می کنم و قدردان حمایت سیاسی ای هستم که از برادران ترک مان در این دوران حساس در تاریخ مان دریافت نموده ایم.

وی تاکید نمود: از یک سو افغانستان فرایند صلح و مذاکرات صلح را دنبال می نماید و از سوی دیگر منتظر نتایج انتخابات تاریخی ای است که چند هفته پیش برگزار گردید.

ادریس زمان توضیح داد: این انتخابات با انتخابات گذشته متفاوت بود چراکه کاملا توسط مقامات افغان در کمیسیون مستقل انتخابات برنامه ریزی شد و امنیت انتخابات نیز توسط نیروهای امنیتی و دفاعی افغان تامین شده بود.

چاووش اوغلو در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: پس از امضای توافق دریایی میان ترکیه و لیبی، ارتباط یونان با خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی مستقر در شرق لیبی غیرقانونی و نامشروع خواهد بود.

ترکیه و دولت وفاق ملی لیبی مستقر در طرابلس 27 نوامبر توافق دوجانبه ای امضا کردند. این توافق بر حقوق ترکیه در شرق مدیترانه در برابر حفاری های یکجانبه قبرس یونانی نشین تاکید دارد.

وی گفت: تنها دولت مشروع در لیبی دولت به رسمیت شناخته شده توسط سازمان ملل در طرابلس است.

چاووش اوغلو اضافه کرد: اگر یونان می خواهد اقداماتی با لیبی انجام دهد باید با دولت طرابلس ارتباط برقرار کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 1134

به "وزیر خارجه ترکیه: آنکارا و ناتو به حمایت از افغانستان ادامه می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه ترکیه: آنکارا و ناتو به حمایت از افغانستان ادامه می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید