همگام سازی پیغام ها در واتساپ اندروید و iOS به زودی میسر می گردد

به گزارش مجله وبلاگ فروش، اینطور که به نظر می رسد، فیسبوک به دنبال راهی است تا بتواند قابلیت همگام سازی پیغام ها در واتساپ اندروید و iOS را به زودی به این پیغام رسان اضافه کند.

همگام سازی پیغام ها در واتساپ اندروید و iOS به زودی میسر می گردد

واتساپ یکی از پیغام رسان هایی است که در زمینه پشتیبانی از چندین پلتفرم عملکرد رضایت بخشی ندارد. مثلا یکی از عظیم ترین مسائل آن این است که برخلاف تلگرام که در هر پلتفرم، عملکرد مستقلانه ای داشته و در عین حال بدون مشکل با نسخه پلتفرم های دیگر همگام سازی می گردد، واتساپ کاملا وابسته به پلتفرم دیگر است. بدین صورت که مثلا برای دانلود یک محتوا از واتساپ وب، حتما گوشی هم باید به اینترنت متصل باشد تا بدین ترتیب محتوا بعد از دانلود روی گوشی، در کامپیوتر نیز دانلود گردد.

یکی دیگر از مسائل عجیب این پیغام رسان تا به این لحظه، عدم وجود قابلیتی برای همگام سازی پیغام ها در اندروید و iOS است. این یعنی اگر کاربر پلتفرم اندروید یا iOS باشید، به هیچ عنوان نمی توانید حساب کاربری واتساپ خود را در گوشی دیگر همگام سازی کنید و تمام پیغام هایتان پاک خواهد شد. تیم مهندسی واتساپ اما در کوشش است تا بتواند در آینده، استفاده همزمان این پیغام رسان را در 4 دستگاه ممکن کند.

برای انجام این فرایند، یک سیستم همگام سازی کراس-پلتفرم (بین پلتفرم) طراحی خواهد شد که به اتصال وای فای برای رمزگشایی و رونوشت پیغام های موجود در یک دستگاه و ارسال آن به دستگاه دیگر احتیاج دارد. این یعنی کاربران اندروید بالاخره می توانند پیغام های خود را به دستگاه ای مبتنی بر iOS (و برعکس) ارسال نمایند. در حال حاضر اگر بین این دو سیستم عامل سوئیچ کنید، پیغام هایتان پاک خواهد شد.

برای اطمینان از امنیت این فرایند، واتساپ کلید رمز گزاری شده را با اضافه شدن یا حذف شدن هرباره یک دستگاه تغییر می دهد. همچنین به نظر می رسد فیسبوک در نظر دارد نسخه ای از واتساپ را برای iPad نیز طراحی نموده و زمان رونمایی از قابلیت همگام سازی پیغام ها، آن را معرفی کند تا بدین ترتیب کاربران اندروید و iOS برای اولین بار بتوانند به پیغام های خود روی آیپد نیز دسترسی داشته باشند.

  • واتس اپ باگ افشای شماره تلفن کاربران در نتایج جستجو گوگل را رفع کرد

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 6399

به "همگام سازی پیغام ها در واتساپ اندروید و iOS به زودی میسر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همگام سازی پیغام ها در واتساپ اندروید و iOS به زودی میسر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید