همکاری کرمانشاه، کردستان و همدان برای ایجاد راستا گردشگری در غرب

به گزارش مجله وبلاگ فروش، تفاهم نامه همکاری برای ایجاد راستا گردشگری تاریخ و تمدن ایران در غرب کشور بین استان های کرمانشاه، کردستان و همدان در حالی امضا شد که به عنوان اولین اقدام عملیاتی این طرح عظیم، از برنامه کاربردی زاگرس گردش رونمایی شد.

همکاری کرمانشاه، کردستان و همدان برای ایجاد راستا گردشگری در غرب

از پروفایل ما bestcanadatours دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایرنا، هتل پارسیان کرمانشاه امروز دوشنبه 13 مرداد 99 میزبان نشستی بود که در آن شهرداران استان های کرمانشاه، کردستان و همدان میزبان حجت الله ایوبی دبیرکل ملی یونسکو در ایران بودند که طی آن تفاهم نامه ای چهارجانبه با هفت ماده، 16 بند و سه تبصره برای معرفی، توسعه و رونق گردشگری در غرب کشور به امضا رسید.

بعد از امضای تفاهم نامه از برنامه کاربردی زاگرس گردش هم رونمایی شد؛ این برنامه همه شهرهای منطقه زاگرس، مراکز اقامتی و هتل ها، نحوه تهیه بلیت هواپیما، قطار و اتوبوس با روز و ساعت حرکت، معرفی مراکز تفریحی و گردشگری، معرفی بوستان ها، تفرجگاه ها و شهربازی، معرفی رستوران های سنتی و کافی شاپ ها را با آدرس تلفن و مسیریابی هوشمند در اختیار مخاطبان قرار می دهد.

اهمیت تفاوت ها و تمایزها

دبیرکل ملی یونسکو در ایران در این نشست شناسایی تاریخ و تمدن ایران در هر منطقه را بسیار مهم توصیف کرد و گفت: برای نخستین بار در ایران است که سه استان با همکاری یکدیگر چنین رویداد مهمی را رقم می زنند و مجموعه مدیران آنها برای تبدیل شدن به قطب گردشگری، با هم دست برادری می دهند.

حجت الله ایوبی اضافه کرد: راز برجسته و برند شدن یک شهر، تفاوت ها و تمایزهای آن شهر است؛ به عنوان مثال کشورهای همسایه می توانند کاخ بسازند، اما هرگز نمی توانند طاق بستان را داشته باشند و با پول نمی گردد تمدن و فرهنگ را خرید.

وی از ساز و دهل، تنبور، لباس های رنگارنگ، غذاهای متنوع و غیره به عنوان داشته های تاریخی این سه استان یاد کرد و ادامه داد: این ها نقاط قوت شماست که استان شما را متفاوت می نماید.

در ادامه این نشست، شهردار کرمانشاه نشان شهروند افتخاری را به دبیرکل ملی یونسکو در ایران اعطا کرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 6246

به "همکاری کرمانشاه، کردستان و همدان برای ایجاد راستا گردشگری در غرب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری کرمانشاه، کردستان و همدان برای ایجاد راستا گردشگری در غرب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید