هشدار لاوروف به اتحادیه اروپا درباره تعلیق مذاکرات

به گزارش مجله وبلاگ فروش، خبرنگاران : وزیر خارجه روسیه به اتحادیه اروپا هشدار داد در صورتی که به این کشور احترام نگذارد، مسکو گفت وگوها با این اتحادیه را به حالت تعلیق در خواهد آورد.

هشدار لاوروف به اتحادیه اروپا درباره تعلیق مذاکرات

با ما سفر کنید و با قیمت تور اروپا بهار از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز سه شنبه گفت که اتحادیه اروپا در حال تطبیق شیوه آمریکا در تهدید و مجازات کشورها با تحریم است.

وی در سخنرانی در باشگاه ولدای گفت: کسانی که مسئول سیاست خارجی غرب هستند ضرورت مذاکرات محترمانه دوجانبه را درک نمی نمایند. ما احتمالا مذاکره با آنها را برای مدتی تعلیق می کنیم. به خصوص از زمانی که اورسولا ون در لین (رئیس کمیسیون اروپا) گفته که همکاری ژئوپلتیکی با مقامات کنونی روسیه کارآیی ندارد. پس اگر این چیزی است که آنها می خواهند اجازه دهید روی دهد.

وزیر خارجه روسیه در ادامه افزود: اتحادیه اروپا به صورت فعالانه در حال تبعیت از جهت آمریکا بوده و تکیه اش به تهدیدها و تحریم ها بیشتر و بیشتر می گردد. اتحادیه اروپا دو سازوکار برای مجازات کسانی که از تسلیحات شیمیایی استفاده نموده و همچنین کسانی که به نقض حقوق بشر پرداخته اند دارد.

لاوروف گفت: چنین سازوکارهایی منشور سازمان ملل را نقض نموده و خارج از چارچوب شورای امنیت سازمان ملل است.

روز دوشنبه، وزیران خارجه اتحادیه اروپا به توافقی برای اعمال تحریم علیه روسیه به دلیل اتهام ادعایی مسموم کردن الکسی ناوالنی مخالف روسی دست یافته و مدعی شدند که روسیه کنوانسیون بین المللی تسلیحات شیمیایی را نقض نموده است.

روسیه پیشتر از آلمان درخواست نموده شواهد و مدارک خود درباره دست داشتن مسکو در مسموم کردن ناوالنی را ارائه دهد.

ناوالنی اخیرا در مصاحبه با مجله آلمانی اشپیگل ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را متهم نموده که پشت حادثه مسموم کردن وی بوده است.

کاخ کرملین روسیه این ادعاها را کاملا غیر قابل قبول و توهین آمیز توصیف نموده است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 7772

به "هشدار لاوروف به اتحادیه اروپا درباره تعلیق مذاکرات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار لاوروف به اتحادیه اروپا درباره تعلیق مذاکرات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید