نکات طلایی برای کاهش وزن بدون رژیم و گرسنگی!

به گزارش مجله وبلاگ فروش، برای کاهش وزن و لاغر شدن نیازی به رژیم های سخت و طاقت فرسا نیست، کافی است سبک غذاخوردن و عادات غذایی خود را تغییر دهید.

نکات طلایی برای کاهش وزن بدون رژیم و گرسنگی!

بمب های کالری هر لحظه در کمین ما هستند. شایدگهگاهی در مهمانی یا مناسبتی، کمی زیاده روی کنیم و بیش از احتیاج بدن کالری دریافتکنیم اما نباید بعد از آن خود را زیاد سرزنش کنیم. در اینجا با یاری کری گانز،مشاور تغذیه شهر نیویورک راه های ساده و زیرکانه ای را به شما معرفی می کنیمکه بدون داشتن رژیم های غذایی سخت و عجیب، بتوانید خورد و خوراک خود را بهراحتی کنترل نموده، کمتر احساس گرسنگی کنید و چربی بیشتری بسوزانید.

مصرف صبحانه مفصل و زودهنگام

تحقیقات علمی در سال 2013 نشان می دهند که زنانیکه وعده صبحانه را بسیار مفصل برگزار می نمایند (حدود 700 کالری)، نسبت به افرادی کهیک وعده صبحانه جمع و جور (در حد 200کالری) مصرف می نمایند، در طول روز کمتر دچار افت هورمون گرسنگی گرلین می شوند.

بعد از صبحانه، یک دونات کوچک بخورید

شاید خوردن دونات، آن هم بعد از صرف صبحانه کمیعجیب به نظر برسد اما تحقیقات علمی نشان می دهند که مصرف یک شیرینی بعد از صبحانهپروتئینی، راز مهارکردن میل به شیرینیجات برای بقیه روز است. زنانی که به مدت 8 هفتهاز این قانون پیروی کردند نسبت به کسانی که صبحانه های معمولی مصرف نموده و ازخوردن شیرینی خودداری کردند، حدود 17 کیلوگرم بیشتر کاهش وزن داشتند.

قهوه بنوشید و لاغر شوید

طبق گزارش مجله آمریکایی تغذیه بالینی، نوشیدنقهوه نه تنها انرژی شما را افزایش می دهد، بلکه کالری سوزی بدن را نیز به مدت 3 ساعت وتا حدود 12 درصد افزایش می دهد و به کاهش وزن شما یاری می نماید.

غذای خود را با فلفل قرمز طعم دار کنید

اگر قرار است برای وعده ناهار یک تکه سینه مرغمصرف کنید، سعی کنید آن را با مقداری فلفل قرمز طعم دار نموده و بعد نوش جان کنید.کپسایسین یا همان عامل تندی فلفل، سیستم عصبی سمپاتیک شما را فعال نموده و سوخت وساز بدن را تا 4 ساعت بعد از صرف غذا، افزایش خواهد داد.

اوایل روز ورزش کنید

محققان به این نتیجه رسیدند که 45 دقیقه ورزش صبح گاهی سوخت و ساز بدن را تا حدود 14 ساعت، بالا نگه می دارد و بدن حدود 190 کالری بیشتر خواهد سوزاند و به این ترتیب بدون رژیم غذایی خاص، در طی مدت زمان طولانی شاهد کاهش وزن خودذ خواهید بود.

آب سرد بنوشید

ممکن است در فصل سرما، ولع زیادی به خوردنکاکائو پیدا کنید اما؛ ما به شما پیشنهاد می کنیم که در این مواقع یکی دو لیوان آبیخ بنوشید و مطمئن باشید بدن تان برای این کار از شما سپاس گذار خواهد بود.محققان آلمانی معتقدند که نوشیدن آب سرد، متابولیسم بدن را تا 30 درصد و به مدت 60دقیقه، افزایش می دهد و باعث کاهش وزن می گردد.

اشتهای خود را کنترل کنید

تصور کنید که روی مبل لم داده و در حال تماشای تلویزیون هستید. وقتی نوبت به پیغام های بازرگانی می رسد، در حالی که یک لیوان نوشیدنی شیرین مثل آبمیوه در دست دارید، ناخود مطلع سراغ شبکه های آموزش آشپزی می روید. مطالعات اخیر نشان می دهند که تماشای تصاویر غذاهای چرب هم زمان با نوشیدن یک آبمیوه شیرین، مرکز اشتهای مغز را تحریک نموده و شما ناگهان احساس گرسنگی خواهید کرد.

رزماری تنها گیاه مفید برای لاغری نیست!

بسیاری از ما فکر می کنیم که تنها گیاه مفید دنیارزماری است و فقط باید از آن در غذاها استفاده کنیم اما؛ ما به شما توصیه می کنیمکه به دنبال دستور غذاهایی باشید که در آن ها از شوید، ریحان و پیازچه استفادهمی گردد. این گیاهان دارای ماده ای به نام کامپفرول هستند که متابولیسم یا سوخت و ساز بدن را افزایش می دهند.

از هندزفری برای مکالمات تلفنی استفاده نکنید

تلفنی صحبت کردن به اندازه کافی حواس ما را از محیط اطراف مان پرت می نماید. حالا تصور کنید که سبد خرید در دست، هنزفری در گوش در حال صحبت و خریدکردن هستید. نتیجه می گردد خرید یک قوطی آبنبات خیلی شیرین بدون آن که متوجه شده باشید. همچنین تحقیقات نشان می دهند که گوش دادن به موسیقی های تند و یا شاد سرعت خریدکردن را بالا تر می برد و درست برعکس؛ زمانی که بی حوصله و کسل باشید و یا خسته از کار به فروشگاه بروید کمتر خرید خواهید کرد.

حواستان به ساعت باشد

محققان پیشنهاد می نمایند کهاگر صبحانه را ساعت 8 صبح میل می کنید، ساعت 8 شب هم آشپزخانه را تعطیل کنید. بهتراست تمام کالری مورد احتیاج بدن را بین این ساعات دریافت نموده و از ریزه خواریشبانگاهی و یا شام خوردن بعد از ساعت 8 یا 9 شب خودداری نمایید.

خود را ملزم به زود بیدار شدن کنید

تحقیقات نشان می دهند کهافرادی که به مدت یک هفته، هر شب تنها 4 ساعت خوابیده اند، نسبت به دیگران تا 40درصد دچار افت کالری حاصل از پردازش گلوکز شده اند.

از خریدکردن بیش از احتیاجخودداری کنید

محققان بر این باورند کهوقتی ذخیره موادغذایی زیاد باشد، میزان مصرف نیز دو برابر افزایش می یابد. در واقع وقتی در خانه مقدار زیادی موادغذاییوجود داشته باشد، شما از نظر روانی تحت فشار قرار می گیرید که حتما آن ها را مصرفکنید. پس کالاهای مصرفی و موادغذایی پایه، مانند روغن و تخم مرغ را به صورت فله ای و در مقدار زیاد نخید.

ظرف میوه روی میز را پرکنید

مطالعات انجام شده درموسسه تغذیه دانشگاه کرنل نشان می دهد که میانگین وزن افرادی که این کار را انجاممی دهند نسبت به دیگران حدود 5 کیلوگرم کمتر است.

از بشقاب کوچک استفادهکنید

بدون شک وقتی بشقاب هایکوچک را در طبقه ای از کابینت قرار دهید که دسترسی به آن ها راحت تر باشد، تمایلبیشتری نیز به استفاده از آن ها خواهید داشت و این خیلی خوب است چون تجربه ثابتنموده که افراد در بشقاب های کوچک کمتر غذا می خورند و مثلا یک بار پرکردن بشقاببرای یک وعده آن ها کفایت می نماید.

تنقلات را در کابینت مخفی کنید

در ادامه تحقیقات دانشگاه کرنل معین شد که وزن زنانی که پاکت چیپس را روی پیش خوان آشپزخانه قرار می دهند، حدود 4 کیلوگرم نسبت به افرادی که تنقلات را دور از دسترس خود و خانواده قرار می دهند بیشتر است.

غذا را با قابلمه سر میزنبرید

بردن غذا با قابلمه یاتابه سر میز، یعنی خوردن مقدار بیشتر غذا در یک وعده. اما وقتی غذا را در ظروف کوچکسرو نموده و سر میز ببرید، تمایل کمتری به دوباره رفتن به آشپزخانه خواهید داشت.

یخچال تان را با میوه وسبزیجات تازه پر کنید

آشپزی سالم از مواد اولیهسالم شروع می گردد. وقتی موادغذایی سالم و تازه مانند هویج، کاهو، کلم و گل کلم دردسترس باشد، طبعا بیشتر از آن ها در تهیه غذاها استفاده خواهید کرد و نکته مهم این که اینمواد تا حدود یک هفته در یخچال سالم و تازه باقی می مانند و شما می توانید یک هفتهتمام از غذاهای سالم و مفید بهره ببرید.

عوامل استرس زا را از خوددور کنید

طی یک تحقیق روانشناسیمعین شد، که افراد زمانی که در محیطی آرام و بی دغدغه قرار دارند، حدود 18 درصدکمتر غذا می خورند. بنابراین قبض های پرداخت نشده، لیست کارهای عقب افتاده،تلویزیون و ... را از اتاق غذاخوری خود بیرون ببرید و از غذا خوردن و کاهش وزن خود لذت ببرید.

تهیه: خبرنگاران

منبع: setare.com
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 8879

به "نکات طلایی برای کاهش وزن بدون رژیم و گرسنگی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات طلایی برای کاهش وزن بدون رژیم و گرسنگی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید