نماینده مجلس: یک شبکه مانع حذف کنکور می شود

به گزارش مجله وبلاگ فروش، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موضوع حذف کنکور در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است، گفت: یک شبکه منتفع در کشور وجود دارد که نمی گذارد مصوبه حذف کنکور اجرایی شود.

نماینده مجلس: یک شبکه مانع حذف کنکور می شود

به گزارش ایسنا، دکتر اقبال شاکری صبح امروز در جریان بازدید از حوزه امتحانی آزمون سراسری در دانشگاه امیرکبیر، ضمن بیان این مطلب گفت: امسال آزمون سراسری به دلیل شیوع کرونا با شرایط خاص برگزار شد و همین امر موجب شد تا داوطلبان فشار بیشتری را تحمل کنند.حتی در برخی موارد شاهد بودیم که ستاد ملی کرونا در فرایند تصمیم گیری برای برگزاری آزمون سراسری تحت تاثیر عوامل بیرونی اقدام کرد که تصمیمات متفاوت در این زمینه موجب فشار بیشتر بر داوطلبان و خانواده های آنها شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موضوع حذف کنکور در دستور کار مجلس شورای اسلامی است، گفت: مصوبه حذف کنکور مربوط به چندسال گذشته است اما این مصوبه اجرایی نشده است. درواقع می توان گفت یک شبکه منتفع در کشور وجود دارد که نمی گذارد این مصوبه اجرایی شود.

شاکری ضمن تاکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی نظارت کننده است و نمی تواند فعالیت اجرایی داشته باشد،اظهار کرد: شبکه قدرتمندی وجود دارد که به آن مافیای کنکور می گویند و این شبکه اجازه اجرای قانون حذف کنکور را نمی دهد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برگزاری آزمون سراسری فشار روانی سنگینی به داوطلبان و خانواده های آنها وارد می کند.

دکتر شاکری تاکید کرد: درخصوص فرایند بازگشایی مدارس و دانشگاه ها ستاد ملی کرونا تصمیم گیر است و مجلس وظیفه نظارتی دارد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه امیرکبیر، وی افزود: مجلس شورای اسلامی به عنوان ناظر بر ستاد ملی کرونا است بنابراین کنندگان از محل های برگزاری آزمون سراسری بازدید می کنند تا شرایط رعایت پروتکل های بهداشتی را در زمان برگزاری آزمون بررسی کنند.

به گفته وی، فرمی در مجلس شورای اسلامی تهیه شده که کنندگان مجلس در هنگام بازدید از حوزه های امتحانی آزمون سراسری آن را تکمیل می کنند تا براساس این فرم ها طی روزهای آینده فرایند برگزاری آزمون سراسری در دوران کرونا مورد ارزیابی قرار گیرد.

شاکری در خصوص مشاهدات خود از محل برگزاری آزمون گفت: در بدو ورود و درب ورودی دانشگاه از سمت خیابان حافظ ترافیکی مشاهده نشد این درحالی است که در سال های قبل با مشکل ترافیک و تجمع والدین در مقابل درب دانشگاه محل برگزاری آزمون سراسری روبرو بودیم.

وی افزود: تجمع داوطلبان در هنگام ورود به برخی حوزه های امتحانی و خروج از حوزه ها نیز اگر تداوم پیدا کند باید فرم مناسب تری برای آن درنظر گرفته شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در فرایند بازدید از حوزه نحوه عملکرد مراقبین، داوطلبان و فرایند رعایت پروتکل های بهداشتی مورد بررسی قرار گرفت.همچنین در دو سه کلاس محل برگزاری آزمون سراسری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر تعداد صندلی های چیده شده زیاد بود که این فرایند باید اصلاح شود.

منبع: فرارو
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 6608

به "نماینده مجلس: یک شبکه مانع حذف کنکور می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده مجلس: یک شبکه مانع حذف کنکور می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید