موجودات شگفت انگیز اعماق دریای سفید (گزارش تصویری)

به گزارش مجله وبلاگ فروش، اعماق دریاها و اقیانوس ها همیشه بستر زندگی موجوداتی هستند که چشم بشر به ندرت به آنها می افتد. بعضی از این موجودات آنچنان ظاهر شگفت انگیزی دارند که انسان را انگشت به دهان می گذارند.

موجودات شگفت انگیز اعماق دریای سفید (گزارش تصویری)

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، یک غواص شجاع در دمای زیر صفر درجه برای دریافت تصاویر خیره نماینده از بیگانگان زیر آب 500 پا در زیر دریای سفید غواصی نموده است. دریای سفید،دریایی است در سواحل شمال غربی روسیه و یک شاخه و پهنه آبی جانبی از دریای بارنتز به شمار می آید.

این غواض که الکساندر سمونوف نام دارد زیست شناسی اهل مسکو در روسیه است. او در مدت زمان 40 دقیقه زیر آب های سرد به اعماق 500 پایی دریای سفید رسید و با تکنولوژی جدید عکاسی در آب پیروز به ثبت جانورانی شده که چشم بشریت به ندرت به آنها می افتد.

این موجودات چه چیزهایی هستند؟

در گالری عکس های سمونوف ابتدا به یک شب تاب دریایی می رسیم که با نام عروس دریایی یالدار هم شناخته می گردد. این جانور زیبا بدنی آبی و صورتی دارد. 49 سانتی متر پهنایش است و در قطب شمال به وفور یافت می گردد.

کرم دریایی طلایی روده مانند نام جانور دیگری است که این غواص روسی با هوشمندی عکس های آن را با دوربینی فوق پیشرفته ثبت نموده است. این کرم دریایی از بدن جانوران مرده دریایی که در ته و اعماق آب ها وجود دارند تغذیه می نماید. آنها آرواره کوچکی هم دارند که از آن برای بلعیدن ماهی های بسیار ریز استفاده می نمایند.

این هم تصویر یک جانور بی مهره است که از شانه داران کوچک قطب شمال به شمار می رود. دریای سفید چهار تا شش ماه از سال توسط یخ پوشانده شده است اما سمنوف ریسک بزرگی نموده و در چنین شرایطی به اعماق آب رفته تا عکس چنین جانوران شگفت انگیزی را ثبت کند.

نام عملی موجود زیر هم گالبا هایپریای صورتی است. این جانور گونه ای نادر از زئوپلانکتون است که ظاهر شفافی دارد و از چشم های برجسته ای برخوردار است که تمام ضلع سر آن را اشغال می نماید.

این هم یک جانور عجیب و کمیاب دریایی دیگر است که شبیه به یک گل به نظر می رسد اما در واقع هدیروزوئانس نام دارد. نام این جانور از یونان باستان گرفته شده. شاید شبیه یک گل برسد اما در واقع یک جانور کوچک و البته غارتگر است. آنها گاه به تنهایی زندگی می نمایند و گاه به زندگی کلونی وار روی می آورند.

لیماکینا هلیکینا هم نام یک حلزون پلانکتونیک شناور است که برای نخستین بار در سال 1675 یافت شد. این موجودات همچنین متعلق به گونه ای شناخته شده از جانوران دریایی هستند که به نام پروانه های دریایی شناخته می شوند.

منبع: دیلی میل / مترجم: هیلدا حسینی خواه

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 5098

به "موجودات شگفت انگیز اعماق دریای سفید (گزارش تصویری)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موجودات شگفت انگیز اعماق دریای سفید (گزارش تصویری)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید