مقایسه پیکان با پژو RD و سایر خودروهای هم رده

به گزارش مجله وبلاگ فروش، سدانی به نام پیکان مدت هاست که دیگر فراوری نمی گردد. به همین نسبت برای پیدا کردن رقبای درست وحسابی، باید از میان همان خودروهای نسبتاً قدیمی، که حالا خط فراوریشان از دور خارج شده، موردهایی را انتخاب کرد.

مقایسه پیکان با پژو RD و سایر خودروهای هم رده

در این مورد، هم می توانیم به خودروهایی از خانواده پژو اشاره کنیم و هم خودروهایی که از نظر قیمت می توانند جایگزینی برای پیکان باشند. یعنی این مقایسه به واسطه قدیمی بودن پیکان، صرفاً بر مبنای منطق کلاس خودرو انجام نمی شود؛ بلکه بر مبنای قیمت خودرو هم انجام پذیر است.

در این مطلب به مقایسه پیکان با پژو RD می پردازیم و این خودروی کلاسیک و محبوب ایرانی را در کنار نسخه کپی پژو 405 قرار می دهیم.

مقایسه پیکان با پژو RD (یا RDi)

پژو آر.دی.آی نسخه ارتقایافته پژو آر.دی است. پژو آر.دی هم قرار بود در کنار سمند، جای خالی پیکان را برای ایران خودرو پر کند که این اتفاق نیفتاد. به هرحال این خودرو نیز سال هاست که خط فراوریش از دور خارج شده و جای خودش را به خودروهای دیگر داده. اما اگر بخواهید کارکرده های آن ها را باهم مقایسه کنید، گزینه های خوبی خواهند بود.

با مقایسه پیکان با پژو آردی آی درمی یابیم که هر دو، موتور 1600 سی سی دارند. سال فراوری پژو آردی آی به 1382 برمی شود؛ یک سال قبل از تعطیلی همیشگی خط فراوری پیکان. در خصوص مقایسه این دو بد نیست یک نکته دیگر را هم بدانید. پژو RD ابتدا در سال 1378 فراوری شد، اما چون مشکل کولر و فرمان و سیستم انژکتوری داشت، جایش را به همین آر.دی.آی داد.

پس آر.دی.آی نسخه ای بهتر نسبت به آر.دی بوده و فرمان هیدرولیک و کولر و مصرف بنزین مناسب و شتاب قابل قبول دارد. به این نسبت، می توان آر.دی.آی را خودرویی بهتر نسبت به پیکان دانست. قدرت فراوریشده در این خودرو 80 اسب بخار است که از پیکان بیش تر است. نهایت سرعت آن 175 کیلومتر بر ساعت است و البته در شتاب، با پیکان برابر است. از نظر قیمت نیز نسخه های جدیدتر آر.دی.آی گران تر از پیکان هستند.

از سوی دیگر، شاید در بازار خودروهای کارکرده، RD و پژو روآ را هم پیدا کنید که برای مقایسه با پیکان بد نیستند و از خانواده ایران خودرو هم محسوب می شوند. با توجه به این که پژو روآ نسخه ارتقایافته آر.دی.آی است، حتماً گزینه بهتر و به روزتری خواهد بود. اما درمورد آر.دی نمی توان چنین نظری داشت و برابر با پیکان است.

شاید عظیم ترین تفاوت را بتوان در ظاهر به روزتر آر.دی و جادارتر بودن آن دانست. ولی در کل، چون پژوهای ساخت ایران هنوز فراوری می شوند، تأمین قطعات و خدمات بهتری دارند و به همین نسبت مشتریان کوشش می نمایند که به این سمت وسو بفرایند.

مقایسه پیکان با سایر خودروها

مقایسه پیکان با سایر خودروهای دیگر را باید مقایسه قیمتی دانست. در این بازه قیمتی می توانید به انواع قدیمی تر پیکان، اعم از هاچ بک و صندوق دار و نیز رنو پی کی فکر کنید. همچنین به خودروهایی چون میتسوبیشی گالانت، دوو ماتیز، میتسوبیشی لنسر، سمندهای فراوری دهه 80، فولکس گل، دوو سیلو و … هم می توان اشاره داشت. اما غالباً سراغ موردهایی چون کارکرده های پراید می فرایند.

درمورد پی کی که قطعاً رجحان را باید به پیکان داد. درمورد پرایدها نیز، حجم موتورش از پیکان کم تر و نسبت به پیکان نیز ناامن تر است؛ هرچند که از نظر طراحی به روزتر است. با وجود این، پراید به واسطه نقدپذیری و نیز فراوری فعلی نسخه های به روز خود، از نظر دسترسی به قطعات و خدمات، دست برتر را دارد.

درباره پیکان بیشتر بخوانید:

  • معرفی پیکان و آنالیز بازار ایران
  • تجربه رانندگی با پیکان
منبع: دیوار
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 6047

به "مقایسه پیکان با پژو RD و سایر خودروهای هم رده" امتیاز دهید

2 کاربر به "مقایسه پیکان با پژو RD و سایر خودروهای هم رده" امتیاز داده اند | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه پیکان با پژو RD و سایر خودروهای هم رده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید