معاون وزیر نیرو: گردشگری سدها تا خاتمه سال کلید می خورد

به گزارش مجله وبلاگ فروش، معاون آب و آبفای وزیر نیرو گفت: تا سرانجام سال چند سد برای توسعه گردشگری در اختیار بخش خصوصی قرار می گیرد.

معاون وزیر نیرو: گردشگری سدها تا خاتمه سال کلید می خورد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ستاد خبری نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی تهران، قاسم تقی زاده خامسی در نشستی خبری در حاشیه بازدید از غرفه شرکت آب نیرو در حاشیه برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و سی و سومین نمایشگاه ملی صنایع دستی، در مورد اقدامات اجرا شده برای توسعه گردشگری در حوزه سدها اظهار کرد: با چند آژانس گردشگری برای ایجاد تورهای آبی مذاکره نموده ایم و به نظر می رسد که مردم تمایل زیادی برای آشنایی با نحوه تامین آب آشامیدنی داشته باشند.

معاون آب و آبفای وزیر نیرو با بیان این که در کشور 182 سد ملی و بزرگ وجود دارد، ادامه داد: منظور از سد ملی سدهای بزرگ است و تعداد سدهای موجود در کشور بسیار بیشتر از این تعداد می گردد که غالبا این سدها ظرفیت استفاده گردشگری را دارند.

او با تاکید بر این مساله که تا به امروز استفاده بهینه از فضا و مخازن سدها برای گردشگری صورت نگرفته است، توضیح داد: اخیرا که رئیس جمهور به این مساله تاکید داشتند استفاده از ظرفیت گردشگری سدها را مورد توجه قرار داده ایم؛ این در شرایطی است که برای احداث یک سد بیش از چند هزار میلیارد تومان هزینه باید صرف گردد و ما باید بتوانیم از این سرمایه گذاری های بزرگ در جهت توسعه گردشگری کشور بهره بگیریم.

به گفته تقی زاده خامسی ایران به لحاظ آب و هوا و اقلیم در شرایطی واقع شده است که در تمام فصول می توان از سدهای آن استفاده کرد و در تمام استان ها سدهایی وجود دارد که قابلیت گردشگری را دارند.

معاون آب و آبفای وزیر نیرو با تاکید بر این مساله که اکنون مطالعه روی سدها را شروع نموده ایم و امیدواریم تا انتها سال چند سد را در اختیار بخش خصوصی برای توسعه گردشگری قرار دهیم، توضیح داد: سد سردشت اولین سدی است که در این حوزه تمام کار آن اجرا شده و نهایتا تا انتها سال در اختیار بخش خصوصی قرار می گیرد و تا به امروز نیز 25 شرکت از این طرح استقبال نموده اند که به زودی کارهای مناقصه آن انجام خواهد شد.

به گفته تقی زاده خامسی تنها درخصوص سدهایی که آب شرب از آنها تامین می گردد، سخت گیری خواهیم داشت، اما برای مابقی سدها وزارت نیرو به جز لزوم توجه به مسائل زیست محیطی سخت گیری چندانی به بخش خصوصی نمی کند.

او با بیان این که دریاچه سد کرخه دو برابر سد ارومیه است، اظهار کرد: این مساله نشان می دهد که حتی می توانیم در جذب گردشگر خارجی نیز فعال باشیم. آن چیزی که ما به دنبال آن هستیم این است که از این فضاها و ظرفیت ها استفاده گردد و مردم شناخت بیشتری نسبت به نحوه تامین آب پیدا نمایند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 2111

به "معاون وزیر نیرو: گردشگری سدها تا خاتمه سال کلید می خورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون وزیر نیرو: گردشگری سدها تا خاتمه سال کلید می خورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید