مسئول مرکز مطالعات ایرانی آنکارا: توقع زیادی از ملاقات اردوغان و ترامپ نداریم

به گزارش مجله وبلاگ فروش، جانشین رئیس مرکز مطالعات ایرانی آنکارا (ایرام) درباره پیش بینی خود از نتایج ملاقات اردوغان و ترامپ گفت: توقع زیادی از این ملاقات نیست، اما تصور می کنم گامی به جلو در راه توسعه روابط آنکارا-واشنگتن باشد.

مسئول مرکز مطالعات ایرانی آنکارا: توقع زیادی از ملاقات اردوغان و ترامپ نداریم

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید.

حقی اویغور جانشین رئیس مرکز مطالعات ایرانی آنکارا (ایرام) در گفت وگو با خبرنگار گروه بین الملل خبرنگاران، درباره سفر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به آمریکا و محورهای ملاقات وی با ترامپ گفت: سامانه موشکی روسی اس 400، جنگنده های آمریکایی اف 35 و فراوری بخشی از قطعات آن در ترکیه، فعالیت یگان های مدافع خلق(ی پ گ) در شمال سوریه و آنالیز احتمال تحریم هالک بانک در مجلس آمریکا از جمله مهمترین موضوعات مورد مذاکره طرفین در این ملاقات خواهند بود.

وی همچنین درباره اقدام نمایندگان آمریکا در به رسمیت شناختن نسل کشی ارامنه که ناراحتی زیادی در ترکیه نیز بوجود آورده است، گفت: مسلماً اقدامات مجلس نمایندگان آمریکا نیز در این ملاقات مورد مذاکره قرار خواهد گرفت.

این کارشناس ترک با بیان اینکه موضوع یگان های مدافع خلق شمال سوریه و روابط آمریکا و ترامپ با این گروه و مظلوم کوبانی فرمانده آنها نیز مورد توجه مذاکره قرار خواهد گرفت، یادآور شد: طی این ملاقات، اردوغان بر موضع خود مبنی بر دور شدن این سازمان از مرزهای جنوبی ترکیه پافشاری خواهد نمود.

اویغور در مورد اقدام ترامپ در اختصاص منابع نفتی دیرالزور به پ گ نیز توضیح داد: ترکیه درباره منابع نفتی سوریه با حساسیت موضوع را پیگیری نموده و به هیچ وجه نمی پذیرد که منابع نفتی این منطقه تبدیل به منبع درآمدی برای تروریست ها باشد.

وی درباره پیش بینی خود از نتایج این ملاقات نیز گفت: توقع زیادی از این ملاقات نیست، اما تصور می کنم گامی به جلو در راه توسعه روابط آنکارا-واشنگتن باشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 481

به "مسئول مرکز مطالعات ایرانی آنکارا: توقع زیادی از ملاقات اردوغان و ترامپ نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسئول مرکز مطالعات ایرانی آنکارا: توقع زیادی از ملاقات اردوغان و ترامپ نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید