قاضی زاده هاشمی: سازمان بازرسی کل کشور برای اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال اعلام جرم کرد، وزیر ورزش باید به صحن مجلس بیاید

به گزارش مجله وبلاگ فروش، نماینده مجلس شورای اسلامی از اعلام جرم سازمان بازرسی کل کشور، برای اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال که در عقد قرارداد با مارک ویلموتس مؤثر بودند، اطلاع داد.

قاضی زاده هاشمی: سازمان بازرسی کل کشور برای اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال اعلام جرم کرد، وزیر ورزش باید به صحن مجلس بیاید

به گزارش خبرنگاران، احسان قاضی زاده هاشمی درباره تأیید اساسنامه فدراسیون فوتبال توسط مجمع این فدراسیون گفت: از سال گذشته که اساسنامه به موضوعی برای عدم برگزاری انتخابات مطرح شد، پیش نویس اساسنامه رفت و برگشت داشت که اولویت، برگزاری انتخابات بود. درباره بند اول که مرتبط با ماهیت حقوقی فدراسیون است، اعضای هیئت رئیسه جدید ظرف یک سال آینده با هماهنگی فیفا و مراجع قانونی، دولت، مجلس و شورای نگهبان باید این فرایند را طی نمایند.

وی راجع به حضور بازنشستگان در انتخابات فدراسیون فوتبال خاطر نشان کرد: حضور این افراد مبنای قانونی ندارد و به قوانین داخلی و ملی کشور اشاره شده است. این موضوع با ماهیت حقوقی و قانونی تعارض دارد و بسیاری از کسانی که آگاه هستند، به آن اذعان دارند.

قاضی زاده هاشمی در خصوص اینکه چقدر امیدوار است فرایند انتخابات این بار شفاف باشد، توضیح داد: باید انتخابات سالم، جامع و کاملی برگزار گردد و فرایند نظارت توسط مرجع بین المللی و مراجع داخلی طی گردد. امیدوارم انتخاباتی با رأی اعضای مجمع شکل بگیرد، بدون اینکه تحمیل نظری از جانب افراد و تیم هیئت رئیسه فعلی برای مجمع شکل بگیرد. گستردگی اعضای مجمع دلیل بر این است که با ورود اعضای جدید، انتخابات شفاف تر و گسترده تر باشد.

نماینده مجلس شورای اسلامی که با برنامه تهران ورزشی رادیو تهران گفت وگو می کرد، درباره سرنوشت پفراینده مارک ویلموتس و اینکه گفته شد اعضای فعلی هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال نمی توانند در انتخابات ثبت نام نمایند، اظهار داشت: در این پفراینده باید سؤالات خود را از دستگاه قضایی بپرسیم و آنها باید درباره سرنوشت پفراینده نظر بدهند. این اعلام جرم توسط سازمان بازرسی کل کشور برای این هشت نفر (اعضای هیئت رئیسه) صورت گرفت و مرجع قضایی باید درباره پفراینده شرح بدهد.

قاضی زاده هاشمی در خصوص حضور مسعود سلطانی فر در مجلس شورای اسلامی هم یادآورد شد: سؤال نمایندگان از وزیر را داشتیم و جلسه طولانی بود. سؤالات دیگری هم بود که در هفته های آینده به آنها رسیدگی می گردد. راستینه (نماینده مجلس) از پاسخ وزیر ورزش قانع نشد و قرار است این سؤال در صحن علنی مجلس مطرح گردد. وزیر ورزش باید به صحن علنی مجلس برای پاسخ به پرسش نماینده مذکور بیاید.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی در خصوص موضوع سؤالات مطرح شده از وزیر ورزش و جوانان گفت: محور سؤالات بیشتر درباره قراردادهای خارجی و بین المللی در باشگاه های عظیم و نیز پفراینده مارک ویلموتس بود. عملکرد مدیریتی و نظارتی وزارت ورزش و سؤالات دیگری هم مطرح بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 8713

به "قاضی زاده هاشمی: سازمان بازرسی کل کشور برای اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال اعلام جرم کرد، وزیر ورزش باید به صحن مجلس بیاید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قاضی زاده هاشمی: سازمان بازرسی کل کشور برای اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال اعلام جرم کرد، وزیر ورزش باید به صحن مجلس بیاید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید