فشار به اتحادیه اروپا برای تایید فوری واکسن فایزر و بیون تک

به گزارش مجله وبلاگ فروش، روزنامه فرانسوی لوموند فاش کرد اسناد مربوط به واکسن کرونا که ماه گذشته از سوی هکر ها ربوده شدند نشان می دهد آژانس دارویی اتحادیه اروپا برای تایید فوری واکسن کرونای آمریکایی-اروپایی فایزر و بیون تک تحت فشار بوده است.

فشار به اتحادیه اروپا برای تایید فوری واکسن فایزر و بیون تک

با ما سفر کنید و با تورهای ارزان قیمت اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، لوموند بعد از آنالیز پفراینده های کشف شده در شبکه های هکری گزارش داد: اسناد مربوط به واکسن کرونا که ماه گذشته درمعرض حمله هکر ها به آژانس داروی اروپا در آمستردام نهاده شد نشان می دهد که این آژانس با وجود نگرانی ها برای تایید هر چه سریع تر واکسن فایزر و بیون تک تحت فشار بوده است.

آژانس دارویی اتحادیه اروپا روز آدینه مدعی شد اسناد هک شده قبل از انتشار دستکاری شده اند.

فایل های هک شده ظاهرا شامل 19 نامه است که بین 10 تا 25 نوامبر (19 آبان تا 7 آذر) بین کارمندان آژانس رد و بدل شده است، از جمله ایمیل هایی که برای چندین گیرنده ارسال شده است (بنابراین احتمال دستکاری در آن ها دشوارتر است).

این اسناد شامل نامه مورخ 12 نوامبر (21 آبان) بین کارمندان آژانس دارویی اتحادیه اروپا و استلا کریاکیدس رئیس کمیساریای بهداشت این اتحادیه است که ظاهرا به آژانس دارویی اتحادیه به عنوان نهاد تنظیم نماینده مقررات دارویی گفته شده که کشور های اروپایی باید به طور همزمان واکسن دریافت نمایند و به آن ها توصیه می گردد که باید کشور ها برای تایید فرایند های نظارتی ملی به منظور جلوگیری از تاخیر بیشتر در تایید واکسن تحت فشار قرار دهد.

در نامه دیگری که مورخ 19 نوامبر (28 آبان) است به نقل از یک مقام ارشد آژانس دارویی اتحادیه اروپا با لحنی جدی و حتی ناخوشایند بیان می گردد که از مقامات کمیسیون اروپا خواسته شده به این موضوع توجه نمایند که اگر انتظارات -واقع گرایانه یا غیرواقع گرایانه- در چارچوب تایید شده برای تایید واکسن برآورده نگردد آژانس دارویی اتحادیه با چه اتفاقاتی روبرو خواهد شد.

همین مقام آژانس در نامه دیگری به اعضای آژانس دارویی دانمارک گفته است که اقدام اورسلا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا در اعلام این که واکسن های شرکت های فایزر و بیون تک تا قبل از سال 2020 تایید خواهد شد آن ها را شوکه نموده است. به ویژه این که آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره هر دوی این واکسن ها ابراز نگرانی نموده بود.

لوموند بیان می نماید یکی دیگر از مسائل نگران نماینده بین محققانی که وظیفه ارزیابی کیفیت واکسن ها را دارند نه تنها موثر بودن بلکه ایمن بودن آن ها است.

اسناد درز شده همچنین نشان داد که این نگرانی ها کمتر از سوی سازمان غذا و داروی آمریکا و ناظران کانادایی و بریتانیایی جدی گرفته شده است، زیرا تایید اضطراری استفاده موقت از واکسن در این سه کشور کمتر از کشور های اتحادیه اروپا با محدودیت روبرو است.

با وجود پاسخ شرکت های بیون تک و فایزر به نگرانی آژانس نظارت دارویی اتحادیه اروپا داده اند، اما اسناد دیگری از مکاتبات اجرا شده در این آژانس نشان می دهد که مسئولان این آژانس کاملا راضی نشده اند و گفته اند که مسائل حیاتی باید به وسیله یک سازوکار کنترل و نظارت جدی تر به ویژه با توجه به ماهیت جدید این نوع از محصولات و تجارت محدود در استفاده از آنها آنالیز شوند.

ناظران اروپایی 21 دسامبر 2020 (30 آذر) واکسن های فایزر و بیون تک را تایید کردند. تا قبل از این مجوز استفاده از این واکسن ها در انگلیس و آمریکا صادر شده بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 9522

به "فشار به اتحادیه اروپا برای تایید فوری واکسن فایزر و بیون تک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فشار به اتحادیه اروپا برای تایید فوری واکسن فایزر و بیون تک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید