فرانسه سفیر چین را احضار کرد

به گزارش مجله وبلاگ فروش، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه اظهار داشت که سفیر چین در این کشور را به بهانه اظهارات غیر قابل قبول و اقدام علیه مقامات منتخب، محققان و دیپلمات های اروپایی فراخوانده است.

فرانسه سفیر چین را احضار کرد

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

وزیر خارجه فرانسه در این خصوص خاطرنشان کرد لو شای (Lu Shaye) را به وزارت خارجه فرانسه احضار نموده است.

در متن پیغام وزیر خارجه فرانسه آمده است: من درخواست کردم که سفیر چین احضار گردد تا این پیغام ها قویاً به او یادآوری گردد.

در بخشی از متن احضاریه سفیر چین آمده است: توهین به محققان مستقل و مجادله با مقامات منتخب فرانسه غیرقابل قبول است و در روابطی که سفارت چین وظیفه یاری به توسعه بین فرانسه و چین را دارد، جایی ندارد. چین باید به اصل تفکیک قوا و همچنین کلیه قوانین فرانسه احترام بگذارد.

گفتنی است که در اواخر هفته گذشته، سفارت چین در فرانسه هشدار داده بود که اگر قانونگذاران فرانسوی تصمیم بگیرند که به تایوان سفر نمایند و با برقراری روابط دیپلماتیک با تایپه سیاست چین واحد را نقض نمایند، پکن نیز اقدام متقابل را در پیش می گیرد.

به گزارش خبرنگاران، تایوان بخشی از تمامیت ارضی چین است؛ اما ادعای استقلال طلبی دارد.

طبق اصل چین واحد، دیگر کشورها حق برقراری رابطه سیاسی مستقل با تایوان را ندارند؛ اما در طول دوره 4 ساله زمامداری ترامپ، آمریکا در راستای مهار قدرت یابی پکن در منطقه ایندوپاسیفیک، به تقویت جریان های جدایی طلبانه مناطق تابعه چین از جمله تایوان، هنگ کنگ و تَبت روی آورد.

چین همیشه به آمریکا و متحدان غربی اش درباره خط قرمز خود مبنی بر لزوم احترام به اصل چینِ واحد که مستلزم عدم تحریک جریان های جدایی طلب مناطق تابعه شامل تایوان، هنگ کنگ، ماکائو و تبت است؛ هشدار داده است.

با این وجود، آمریکا با استناد به رویکرد چرخش به ایندوپاسیفیک و با هدف ممانعت از قدرت یابی چین، دست به اقداماتی می زند که علاوه بر جدال دیپلماتیک، بیم رویارویی نظامی دو کشور را نیز افزایش می دهد.

گفتنی است که چین منطقه تایوان را که در سال 1949 میلادی در خاتمه جنگ داخلی از این کشور جدا شد، همچنان بر اساس اصل واحد بخشی از خاک خود می داند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 10451

به "فرانسه سفیر چین را احضار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرانسه سفیر چین را احضار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید