فرآوری مواد معدنی موجب تحول تأثیرگذار در اقتصاد کشور می گردد

به گزارش مجله وبلاگ فروش، به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، محمدتقی کره ای در جلسه آنالیز برنامه های سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور در استان زنجان با اشاره به اهمیت ارتباط صنعت و دانشگاه، اضافه نمود: با ایجاد ارتباط اساتید و دانشجویان با سازمان زمین شناسی و بخش معدن استان ها، شاهد تهیه نقشه های زمین شناسی حرفه ای با دقت و مقیاس بهتر خواهیم بود.

فرآوری مواد معدنی موجب تحول تأثیرگذار در اقتصاد کشور می گردد

جهت دریافت مشاوره خدمات بروشور تبلیغاتی از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ بروشور های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

وی توضیح داد: نقشه های زمین شناسی در استان ها با کیفیت بیشتر و هزینه کمتر تهیه می گردد، به طوری که در استان زنجان با توجه به سوابق بالای 20 ساله استان در بخش معدن، اساتید دانشگاه های استان می توانند نقشه هایی دقیق تر تهیه نمایند.

کره ای اظهار کرد: طی 10 سال گذشته 140 نقشه زمین شناسی به انتشار رسیده و پیش بینی می گردد طی سه سال آینده 1300 نقشه نیز تهیه گردد.

وی با اشاره به واگذاری امور معادن به سازمان زمین شناسی معدن استان زنجان عنوان نمود: با توجه به پتانسیل های استان در بخش معدن، سیاست گذاری ها، برنامه ریزی اکتشافات و اطلاعات زمین شناسی و اکتشافی استان در اختیار خود استان قرار می گیرد و سازمان زمین شناسی کشور صرفاً وظیفه هماهنگ نماینده را بر عهده دارد.

رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور به وجود معادن طلا در استان اشاره نمود و اضافه کرد: با توجه به وجود معدن توزلار و اکتشاف سایر معادن، استان زنجان به یکی از استان های طلایی تبدیل خواهد شد.

کره ای از جمله پروژه های ملی ـ کاربردی شروع شده در سال 94 را شامل ژئوفیزیک هوایی، پهنه های اکتشافی، اکتشاف عناصر نادر خاکی، معین محیط های مناسب تشکیل مواد معدنی، اطلس ژئوشیمیایی سراسری و استحصال املاح تبخیری عنوان نمود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز از انجام تفاهم نامه بین دانشگاه زنجان، دفتر نمایندگی سازمان زمین شناسی استان و نظام مهندسی معدن اطلاع داد و یادآور شد: پروژه ها با اولویت بندی اجرا شده در صورت تامین اعتبار توسط اعضای نظام مهندسی معدن و دانشگاه زنجان و با نظارت سازمان زمین شناسی استان انجام خواهد گرفت.

ناصر فغفوری از وجود مناطق دارای پتانسیل تبدیل به ژئوتوریسم در استان زنجان اطلاع داد و اعلام نمود: با توجه به هماهنگی اجرا شده با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و وجود موقعیت مناسب در شهرستان ماه نشان جهت تبدیل به منطقه ژئوتوریسم، با تامین اعتبار و استفاده از امکانات زمین شناسی، این مکان به منطقه ژئوتوریسم تبدیل خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 2534

به "فرآوری مواد معدنی موجب تحول تأثیرگذار در اقتصاد کشور می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرآوری مواد معدنی موجب تحول تأثیرگذار در اقتصاد کشور می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید