فاز اول بازسازی خانه خدیوی زنجان شروع می گردد

به گزارش مجله وبلاگ فروش، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان، امیر ارجمند روز پنجشنبه 25 دی ماه گفت: در فاز اول، پوشش سقف، تیرریزی و شیروانی بازسازی و استحکام بخشی خواهد شد تا از نفوذ رطوبت جلوگیری گردد

فاز اول بازسازی خانه خدیوی زنجان شروع می گردد

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

او اضافه نمود: با توجه به این که سالیان متمادی برای حفظ و نگهداری اصولی این بنا اقدامی انجام نشده است، احتیاج به بازسازی اساسی، مقاوم سازی و رطوبت زدایی دارد. بازسازی خانه خدیوی براساس اعتباری که ابلاغ می گردد فازبندی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان اعلام کرد: اقدامات حفاظتی برای جلوگیری از تخریب، نصب داربست، علائم خطر و شمع گذاری در داخل این مجموعه نیز انجام خواهد شد.

او اظهار کرد: تعداد زیادی از خانه های تاریخی که در حال حاضر در آن ها سکونت دارند توسط مالکان شخصی بازسازی و حفاظت می گردد و این اداره کل نیز در کنار آنالیز فرایند حفاظت از آن ها به مالکان شخصی یاری می نماید.

خانه خدیوی در فهرست آثار ملی واقع شده است و از نظر دوره تاریخی متعلق به اواخر قاجاریه و اوایل پهلوی اول است. این بنا در دو طبقه در مساحت 400 مترمربع ساخته شده و از جمله بناهایی است که شناسنامه معماری منطقه زنجان را می تواند حفظ کند.

منبع: گردشبان
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 8908

به "فاز اول بازسازی خانه خدیوی زنجان شروع می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فاز اول بازسازی خانه خدیوی زنجان شروع می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید