عشایر سوریه: مقاومت مردمی علیه اشغالگر آمریکایی از شرق فرات شروع می گردد

به گزارش مجله وبلاگ فروش، نائب رئیس شورای عشایر و قبایل سوریه، مقابله مردمی در شمال استان حسکه علیه حضور نیروهای آمریکایی را تولد پروژه مقاومت مردمی در منطقه شرق فرات دانست.

عشایر سوریه: مقاومت مردمی علیه اشغالگر آمریکایی از شرق فرات شروع می گردد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، محمد الفارس الطائی نائب رئیس شورای عشایر و قبایل سوریه خاطرنشان کرد، مقابله مردم قامشلی در شمال استان حسکه سوریه با کوشش اشغالگر آمریکایی و متحدان آن برای ورود به روستاهای تحت کنترل ارتش سوریه، شروع تولد پروژه مقاومت مردمی در منطقه شرق فرات است.

وی به خبرگزاری روسی اسپوتنیک گفت: تولد مقاومت مردمی در استان حسکه طی ماه های اخیر پررنگ تر شده و مردم روستاهای اطراف شهر قامشلی خواهان خروج اشغالگر از اراضی خود هستند.

الطائی ادامه داد، عشایر حسکه و قامشلی روزانه برای اشغالگر آمریکایی و تمام کشورهای غربی عضو آنچه ائتلاف بین المللی نامیده اند، این پیغام را می فرستند که حضور آنها در سوریه نامطلوب است.

وی توضیح داد، مقاومت مردمی عشایر در استان حسکه نیازمند حمایت بیشتر است تا به تمام مناطق و شهرهای شرق یا آنچه شرق فرات در استان های حسکه، دیرالزور و الرقه نامیده می گردد، برسد.

تشکیل ارتش عشایر کذب است

الطائی سپس اضافه نمود: اخبار رسانه ها درباره قصد نیروهای روسی برای تأسیس ارتش موسوم به ارتش عشایر خارج از دایره نظارت ارتش عربی سوریه صحت ندارد.

وی این اخبار را تبلیغات رسانه های مورد حمایت آمریکا برای پوشاندن روش جدید واشنگتن در مطیع کردن جوانان عشایری دانست که در مقابل دلار به صفوف نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) پیوسته اند.

الطائی در ادامه سران کُرد منطقه الجزیره سوریه (شامل شرق و شمال شرق و استان های رقه،دیرالزور و حسکه) را نصیحت کرد و گفت: آنها باید آرام باشند نه اینکه قلدری نمایند، باید برای حل مطالبات سیاسی و اجتماعی خود نزد دمشق بیایند و فورا ارتباط خود را آمریکا را قطع نمایند زیرا این کشور میخواهد آنها را به بهای ناچیز به ترکیه بفروشد.

وی در انتها خاطرنشان کرد، هر توافق سیاسی سران کرد با دولت سوریه مورد رضایت عشایر عربی خواهد بود.

امروز (دوشنبه) خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد: نظامیان رژیم اشغالگر آمریکایی با نقض قوانین و هنجارهای ین المللی شامگاه یکشنبه یک کاروان مرکب از 30 دستگاه خودروی نظامی حامل مواد و تجهیزات نظامی را از عراق وارد خاک سوریه کرد و به سمت شهر القامشلی فرستاد.

o

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 4162

به "عشایر سوریه: مقاومت مردمی علیه اشغالگر آمریکایی از شرق فرات شروع می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عشایر سوریه: مقاومت مردمی علیه اشغالگر آمریکایی از شرق فرات شروع می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید