طراحی داخلی ساختمان اداری در شهر هاریانا هند

به گزارش مجله وبلاگ فروش، ما در شرکت بازسازی ساختمان خبرنگاران کوشش میکنیم برترین و به روز ترین پروژه های معماری در زمینه های مختلف و در کاربری های بازسازی منزل ، تجاری و دکوراسیون اداری را برای شما عزیزان معرفی و به اتفاق هم آنها را آنالیز کنیم که در خلال همین مقاله ها و پروژه ها میتوانیم ایده های بکر و کاربردی را پیدا و بر روی آنها تمرکز کنیم .

طراحی داخلی ساختمان اداری در شهر هاریانا هند

جهت دریافت خدمات رنگ پتینه چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

در ادامه این مقالات امروز میخواهیم طراحی داخلی اداری یک ساختمان را نگاهی بیندازیم . این دفتر در فضایی به مساحت 80 متر مربع در شهر هاریانا هند در دو طبقه طراحی شده است .

این ساختمان اداری کوچک در یک خیابان شلوغ که عمدتا کاربری تجاری دارند ، واقع شده است .

این دفتر دارای دو ورودی مستقل است . یکی از این ورودی ها پس از گذشتن از یک باغچه کوچک که در کنار ورودی تعبیه شده است برای کارمندان فراهم شده است تا پس از وارد شدن به آن و قبل از رسیدن به پله هایی که به طبقه اول میرسد ، فضای نشیمن و استراحت مخصوص کارمندان را ایجاد نموده است .

ورودی دیگر که مخصوص مراجعه کنندگان است بیننده را وارد فضای طبقه همکف که یک باغچه کوچکی را در دل خود جای داده است ، میکند و بعد از گذر از این باغچه آنها را به سمت پله راهنمایی میکند .

طبقه همکف این دفتر تنها از یک اتاق استراحت برای کارمندان و یک باغچه کوچک با چند گیاه و گلدان و پله هایی که به طبقه اول میرسد تشکیل شده است و طبقه اول نیز فضای کاری این دفتر را تشکیل میدهد .

در طبقه اول سه اتاق کاری و یک فضای کاری جمعی ، سرویس و یک آشپزخانه کوچک و جمع و جور و یک آتریوم با یک نورگیر سقفی که بر بالای باغچه کوچک طبقه همکف واقع شده است. این آتریوم باعث میشود گیاهان موجود در طبقه همکف ضمن بهره مندی از نور طبیعی که از سقف وارد میشود ، امکان رشد تا طبقه اول را بدون ایجاد مزاحمت را داشته باشند .

این بازسازی ساختمان مستطیلی که عرضی 4 متر و طولی 20 متر دارد ، امکان چیدمان های مختلفی را برای این دفتر مجاز نمیداند. یکی دیگر از محدودیت های این ساختمان نبود پنجره های کافی برای وارد کردن نور طبیعی به فضای داخلی این دفتر است و معمار با ایجاد یک نورگیر سقفی توانسته است نور طبیعی را تا حدی وارد این فضا کند . در کنار این نورگیر استفاده از چراغ سقفی نور این محیط را تامین نموده است . در کنار این چراغ ها ، پنکه هایی سقفی تهویه این فضا را برقرار نموده اند .

در طبقه اول پس از اتمام پله ها یک فضای مکث و انتظار برای مراجعه کنندگان فراهم شده است که با دو نیمکت چوبی ، محل استراحت آنها را فراهم میکند .

اتاق فضای کاری جمعی که در جلوی این فضا انتظار است ، با دیواری شیشه ای ارتباط کارمندان و مراجعه کننده را نزدیک تر و مناسب تر میکند .

اگر بخواهیم متریال این طراحی دکوراسیون اداری را آنالیز کنیم خواهیم دید معمار از استفاده از متریال های زیاد و گوناگون پرهیز نموده است تا از شلوغی متریال ها در این فضای کوچک جلوگیری کند . استفاده از رنگ سفید برای دیوار ها و سقف این دفتر در کنار پارکت چوبی کف ، هارمونی مناسبی را برای این دفتر ایجاد نموده است .

همچنین استفاده از مبلمانی ساده که میز ها و کمد ها که از چوب تشکیل شده است در کنار پالت رنگی سفید و چوبی کل فضا ، توانسته است گرما و نور را وارد این دفتر کند و یک دفتر کوچک مدرن و جذاب را بوجود آورد.

منبع: هیرادانا
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 6817

به "طراحی داخلی ساختمان اداری در شهر هاریانا هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی داخلی ساختمان اداری در شهر هاریانا هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید