شمخانی: تروریسم، افراط گرایی و حضورزیان بار قدرتهای خارجی،اصلی ترین تهدیدات منطقه است

به گزارش مجله وبلاگ فروش، دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان گفت:تروریسم و افراط گرایی بلایی است که هنوز در منطقه ما ادامه دارد .

شمخانی: تروریسم، افراط گرایی و حضورزیان بار قدرتهای خارجی،اصلی ترین تهدیدات منطقه است

با همراهی تور عمان از نگین خاورمیانه مسقط و صلاله دیدن کنید و با زیبایی های خاورمیانه و فرهنگ شیخ نشین ها آشنا شوید .

به گزارش خبرنگار، متن سخنرانی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان به توضیح زیر است:

بسیار خوشوقتم که بار دیگر و در تهران، در قالب گفت وگو های امنیت منطقه ای میزبان دبیران و مشاوران امنیت ملی و مقام های عالی امنیتی هستم. امیدوارم این تعاملات و تداوم آن ها برای منطقه و ملت های ما، امنیت و رفاه را به ارمغان آورد.

در فاصله یک سالی که از نشست قبلی تا به امروز گذشته است، منطقه ما شاهد اتفاقات و تحولات زیادی بوده که بعضی از آن ها در جهت اهداف و منافع کشور های منطقه قرار داشته و بعضی متاسفانه بر غم و اندوه و رنج های مردم این منطقه افزوده است.

در منطقه ما، تروریسم و افراط گرایی بلایی است که هنوز ادامه دارد و صلح، امنیت و رفاه همه ما را در کنار عوامل دیگر، تحت تاثیر قرار داده و ما نیز چاره ای نداریم که با همکاری و همراهی و شناخت درست از ریشه های پیدایش و ترویج این تهدید، در مقابل آن بایستیم.

در کنار تروریسم، شاهد تداوم حضور زیان بار بعضی طرف های فرامنطقه ای هستیم که هم بخشی مهم از دلایل ایجاد تروریسم و افراطی گری در این منطقه است و هم بر شدت آن افزوده است.

اجلاس سال جاری ما، روی موضوع افغانستان تمرکز دارد. بیش از 40 سال است که افغانستان درگیر اشغال خارجی، جنگ داخلی و جنگ با تروریزم است. بعد از شکست داعش در عراق و افغانستان، یکی از دغدغه های امنیتی، انتقال عناصر شکست خورده داعش از عراق و سوریه به افغانستان است تا از این سرزمین، برای طراحی، سازماندهی و اجرای اقدامات تروریستی خود در داخل افغانستان و همسایگان این کشور استفاده نماید. غلبه بر این چالش های مهم امنیتی، وظیفه اصلی ما می باشد.

ما کوشش می کنیم در این نشست ضمن گفتگو و تبیین و تحلیل ابعاد مختلف بحران در افغانستان، به راه حل های عملی برای تقویت همکاری های امنیتی دسته جمعی و مقابله با این چالش ها که تاثیر مستقیمی بر تقویت ثبات و امنیت در داخل افغانستان و همچنین امنیت تمامی همسایگان آن و کشور های منطقه دارد، برسیم.

من از حضور مقامات عالی رتبه امنیتی کشور های همسایه افغانستان که دعوت اینجانب را پذیرفتند و به ایران سفر کردند و امروز ما در نشست در خدمتشان هستیم صمیمانه تشکر می کنم.

از آقای نیکلای پاتروشف دبیر محترم شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه.

آقای حمدالله محبّ مشاور محترم امنیت ملی جمهوری اسلامی افغانستان.

آقای جین ون چینگ وزیر محترم امنیت ملی جمهوری خلق چین.

آقای محمد علی وطن زاده دبیر محترم شورای امنیت ملی جمهوری تاجیکستان.

آقای راجیندر خانا معاون محترم مشاور امنیت ملی جمهوری هند؛ و

آقای بابر شاه یعقوب اف معاون محترم دبیر شورای امنیت ریاست جمهوری ازبکستان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 1839

به "شمخانی: تروریسم، افراط گرایی و حضورزیان بار قدرتهای خارجی،اصلی ترین تهدیدات منطقه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمخانی: تروریسم، افراط گرایی و حضورزیان بار قدرتهای خارجی،اصلی ترین تهدیدات منطقه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید