سوپر جام اروپا در استانبول ترکیه

به گزارش مجله وبلاگ فروش، سوپر جام اروپا بین تیم های چلسی و لیورپول در 14 آگوست، 23 مرداد در شهر استانبول برگزار می گردد.

سوپر جام اروپا در استانبول ترکیه

از سفر با تور استانبول تیر 99 لذت ببرید. شهر زیبای استانبول یادگاری از حکمرانان قدرتمند عثمانی که در دوران شکوهشان شهری عظیم پایه ریزی کرده بودند.

سوپر جام اروپا بین تیم های چلسی و لیورپول در 14 آگوست، 23 مرداد در شهر استانبول برگزار می گردد و این مسابقه یکی از جذاب ترین رقابت های دنیای فوتبال است. با توجه به راحتی دریافت ویزا کشور ترکیه و هزینه کم تور استانبول به این کشور فرصت بسیار خوبی برای فوتبال دوستان ایرانی فراهم شده تا بتوانند یکی از مهمترین بازی های فوتبال اروپایی را از نزدیک تماشا نمایند و طرفداران دو آتیشه تیم های لیورپول و چلسی می توانند بازی های تیم های تیم خود را از نزدیک ببینند.

این بازی در وزشگاه وودافون آرنا بشیکتاش برگزار می گردد. وودافن آرنا یک استادیوم چند منظوره متعلق به تیم بشیکتاش است و حدود 42 هزار نفر ظرفیت دارد. این استادیوم قدیمی ترین استادیوم این شهر است که به تازگی بازسازی شده. در این مجموعه یک رستورانی به ابعاد 2500 متر مربع قرار گرفته است که میزبان تماشاچیان می باشد. همچنین این استادیوم با همکاری شرکت سیسکو دارای اینترنت بی سیم رایگان با سرعت بالاست تا تماشاگران بتوانند از آن استفاده نمایند و لحظه های به یاد ماندنی خود را با دیگران به اشتراک بزارن.

این استادیوم در محله دلمه باغچه قرار گرفته است. این محله در خط ساحلی تنگه استانبول واقع شده و جزو محله های قدیمی این شهر است. و هتل های نزدیک به این محله مرکور، اپرا و سی بی کی است که از هتل های خوب این شهر محسوب می شوند. این محل دسترسی راحتی به خیابان استقلال قلب تجاری استانبول دارد و ایستگاه مترو فونیکنی کاواتاش این امکان را به مسافران میدهد تا به راحتی به دیگر محله های استانبول رفت آمد نمایند.

از آثار مهم این محله میتوان به کاخ دلمه باغچه که یکی از کاخ های محل استقرار دولت عثمانی بود اشاره نمود. این کاخ که از برترین جاذبه های گردشگری ترکیه به شمار می آید در قسمت اروپایی استانبول و در سواحل تنگه بسفر واقع شده و بیش از 40 سال مرکز اداری اصلی امپراتوری عثمانی بوده است و از طلا و کریستال برای تزئین این ماخ استفاده شده و شکوه و عظمت این کاخ را دوچندان نموده است.

از دیگر بناهای دلمه باغچه برج ساعت در ورودی کاخ است. رتفاع این سازه 27 متر است و در هر دو طرف آن اختصار نام سلطان عبدالمجید به چشم می خورد. ساعت مارک پائول گارنیِر به دست ساعت ساز یوهان مِیار در این برج نصب شد و قسمتی از آن را در سال 1979 الکترونیکی کردند. امروزه این ساعت هنوز کار می نماید.

معجزه استانبول | فینال لیگ قهرمانان اروپا

حساس ترین و مهم ترین رویداد فوتبالی این شهر فینال لیگ قهرمانان اروپا بین تیم های لیورپول و میلان در سال 2005 و یک بازی جذاب و باور نکردنی. شبی تلخ برای میلانی ها و شیرین ترین قهرمانی برای لیورپولی ها. میلان در نیم اول با سه گل به رختکن رفت و خود را قهرمان لیگ اروپا می دانست اما در نیم دوم همه چیز تغییر کرد و لیورپول در 6 دقیقه 2 گل زد و در آخر بازی با نتیجه 3-3 به وقت اضافه و پنالتی رسید و در نهایت در ضربات پنالتی این تیم لیورپول بود که قهرمان لیگ اروپا ش. شبی به یادماندنی برای طرفداران لیورپول و شبی تلخ برای طرفداران میلان که از دست مهاجم آماده اون روزهای خود یعنی شوفچنکوی عصبی و ناراحت بودند و دستشان از جام کوتاه ماند.

شهرآورد استانبول

یکی از حساسترین بازی های فوتبال در شهر استانبول بازی بین تیم های گالاتاسرای و فنرباغچه است. این بازی که به شهراورد استانبول نیز شناخته می گردد از حساسیت بالایی برخوردار است و بردن در این بازی برای طرفداران دو تیم بسیار مهم است و همین امر باعث می گردد هر ساله بازی پر برخور و جذابی را ببینیم.

منبع: ساعت پرواز قرن
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 1979

به "سوپر جام اروپا در استانبول ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوپر جام اروپا در استانبول ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید