سفر به رم همراه با بچه ها

به گزارش مجله وبلاگ فروش، برنامه سفر خانوادگی به رم دارید؟ هر کاری که می خواهید انجام دهید ولی به کتاب راهنما نگاه نکنید.

سفر به رم همراه با بچه ها

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور لوکس کانادا هستید با ما همراه شوید

دوست دارید به ایتالیا سفر کنید؟ به فکر رزرو تور ایتالیا یا تور رم هستید؟ تورهای ترکیبی رم-فلورانس-ونیز یا رم-میلان- زوریخ و حتی رم- پاریس و رم-پاریس-بارسلون هم پیشنهادات وسوسه انگیزی هستند. اما به این فکر نموده اید که چگونه می گردد در سفر به رم به همراه بچه ها تجربه به یاد ماندنی داشت؟ داستان سفر به رم را از زبان مسافری که دو بار پیاپی به بازدید از این شهر رفته است، بخوانید. 7 سال پیش به همراه برادرم در حال آنالیز هتل های شهر رم بودیم. ما سعی می کنیم سالی یک بار با هم به تعطیلات برویم. در سال 2011 وقتی 5 ماهه باردار بودم، در جهت مورد علاقه رومیان باستان حرکت کردیم و از پمپی (Pompeii) و از کوه وسوویوس (Vesuvius) دیدن کردیم. من انرژی و اشتهای عجیب و غریبی در سه ماهه دوم بارداری داشتم. ساحل آمالفی (Amalfi) مقصد ایده آلی برای من بود.

اما همان طور که در حال اجرا کارهای مربوط به چکین هتل بودیم، متوجه وجود بعضی مسائل شدیم. مسئول پذیرش و دربان هتل بحث و جدلی با هم داشتند و با چهره ای درهم با ما برخورد کردند. آیا در رزرو ما مسئله ای پیش آمده بود؟

پذیرش هتل از برادرم پرسید:

چرا تخت جدا از همسرتان درخواست کردید، در حالی که او کودک شما را باردار است.

او با اشاره به شکم من ادامه داد:

این دلیلی برای سرانجام دادن به عشق نیست.

این ایتالیایی ها، از درام های خانوادگی لذت می برند. طبیعتا من و برادرم از این برخورد بسیار آزرده شدیم. ماه بعد، من با شوهر و دو فرزندم به رم رفتیم. هیچ کدام از آن ها قبلا به رم نرفته بودند. فرزندانم علاقه فراوانی به دنیای باستانی نشان دادند و خود را در دیار گلادیاتورها و خدایان حس می کردند.

پیش بینی کردن شرایط سفر و کارهایی که در سفر انجام خواهیم داد، به نوعی نیمه سرگرم نماینده، هنگام برنامه ریزی سفر است؛ در واقع، مطالعات روانشناختی نشان می دهد که این امر لذت بیشتری را نسبت به خود سفر دارد. ما با خوشحالی داستان های لیدی برد (ladybird) را برای بچه ها 7 تا 9 ساله مان می خوانیم که تصویری نسبتا دقیق از زندگی 2000 سال پیش را به تصویر می کشد. اما در دنیای واقعی امروزی باید چه کاری انجام دهیم؟ من کتاب راهنمای جدیدم را باز کردم تا به دنبال مقصدهای مختص بچه ها برای کشف مکان های کلاسیک یا هدایت هایی در خصوص مناطق عالی در اطراف شهر باشیم و اشتباه از اینجا آغاز شد.

علی رغم شهرت رم به عنوان یک مقصد فرهنگی و گردشگری پرطرفدار، فقط یک صفحه در دفترچه راهنما به گردشگری بچه ها اختصاص داده شده بود. در دفترچه نوشته شده بود که رم انتخاب های زیادی برای بچه ها ارائه می دهد.

مطمئنا این فرهنگ است که بچه ها را جذب می نماید؟ ظاهرا نه. در رم به این بزرگی، فقط سه مکان گردشگری در این کتاب برای بچه ها توصیه شده بود که یکی موزه مجسمه های مومی رم است. بنابراین، شما باید چند صد پوند برای پرواز به آنجا پرداخت کنید و صدها پوند دیگر برای هتل و پس از آن، بچه ها، نسخه های بسیار خشن پیزس (Piuses I-XII) را تماشا می نمایند. نه، ممنونم.

مردم (در اینجا منظورم افراد بزرگسال است) یک مفهوم عجیب و غریب از آنچه بچه ها دوست دارند در ذهن خود پرورش داده اند. در عصر دیجیتالی پرقدرت عجیب، به نظر می رسد که راوی داستان مرده است.

کتاب راهنمای رم فقط اطلاعاتی بی لزومی مانند اینکه کلیسای سیستین (Sistine Chapel) با 110 مترمربع، مساحتی برابر با یک زمین بسکتبال دارد. این اطلاعات به درد چه کسی می خورد و برای چه کسی اهمیت دارد؟

ناامید شده بودم، یک درخواست یاری به یکی از دوستانم که اخیرا به همراه فرزندانش از رم بازدید نموده بود، فرستادم. در یک چشم به هم زدن، او من را با پیام خود به خوبی هدایت کرد. از نظر او، رفتن به کولوسئوم (Colosseum) ارزش هزینه کردن را دارد. پارکی نیز در اطراف ویلا جولیا (Villa Giulia)، با گنجینه های اتروسکان (Etruscan) واقع شده است که دارای تعداد زیادی دوچرخه و محیطی سرسبز برای ایتالیایی ها و گردشگران است. او به من هشدار داد که از گور ها بازدید نکنیم، چون مطمئن بود که دیدن جمجمه ها و استخوان ها برای بچه ها مناسب نیست.

ما از کتاب دست دومی که به همراه خود برده بودیم و نقشه های قدیمی و نمایی کلی از شهر داشت هم استفاده می کردیم و این امر برای بچه ها بسیار جذاب بود. البته باید اعتراف کنم که برای اینکه در شهر گم نشویم، از گوگل مپ هم استفاده می کردیم.

من بچه ها را مسئول عکس و فیلم و مستندسازی از سفر نموده بودم و برای همین هدف دوربینی ارزان قیمت و بچه هاه برای آن ها تدارک دیده بودم. این دوربین ها برخلاف ظاهر قوی، عکس های بدون کیفیتی می گرفتند و اصلا منطقی نبود که با دوربین های قوی گوشی های همراه خود هم عکس نگیریم.

بعد از همه این کوشش ها برای جلب رضایت بچه ها، آن ها را برای گذراندن یک شب آدینه رمی به کافه ها بردم. آن شب، پسرم قبل خواب به من گفت:

مامان، دفعه بعد که به رم آمدیم، یادم باشد که گیتارم را هم با خودم بیاورم.

بعد از این حرف متوجه شدم که مسافرت برای بچه ها هم جذاب بوده است.

منبع: کجارو / The Daily Telegraph
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 1703

به "سفر به رم همراه با بچه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به رم همراه با بچه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید