رویترز: ممکن است اعضای اروپایی برجام از مکانیزم حل اختلاف استفاده نمایند

به گزارش مجله وبلاگ فروش، رویترز به نقل از یک دیپلمات اطلاع داد ممکن است اعضای اروپایی برجام در نشست روز آدینه به استفاده از مکانیزم حل اختلاف روی بیاورند.

رویترز: ممکن است اعضای اروپایی برجام از مکانیزم حل اختلاف استفاده نمایند

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک دیپلمات اروپایی به خبرگزاری رویترز گفت که در نشست وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا که روز آدینه درباره ایران برگزار خواهد شد، اعضای اروپایی برجام (آلمان، فرانسه و انگلیس) ممکن است از مکانیزم حل اختلاف در برجام استفاده نمایند.

این مکانیزم شامل گزارش اختلاف میان ایران و یکی از اعضای توافق به کمیسیون مشترک برجام است که شامل کشورهای عضو این توافقنامه است.

اگر این کمیته در حل اختلاف شکست بخورد به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع داده خواهد شد. در صورتی که شورای امنیت نیز نتواند طی 30 روز به تمدید برطرف تحریم ها رای دهد، تحریم های شورای امنیت سازمان ملل که قبل از برجام وجود داشت بازخواهد گشت.

خبرگزاری فرانسه به نقل از دیپلمات ها اطلاع داد که وزیران خارجه اتحادیه اروپا روز آدینه نشست اضطراری درباره چگونگی حفظ توافق هسته ای با ایران برگزار خواهند کرد.

دولت جمهوری اسلامی ایران شب گذشته (یکشنبه شب 15 دی ماه) گام پنجم و نهایی کاهش تعهدات ایران در برجام را بیان کرد که بر اساس آن، ایران، دیگر با هیچ محدودیتی در حوزه عملیاتی (شامل ظرفیت غنی سازی، درصد غنی سازی، میزان مواد غنی شده، و تحقیق و توسعه) روبرو نیست.

ایران با صدور بیانیه ای درباره گام پنجم برجامی گفت: همکاری ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی کمافی السابق ادامه خواهد یافت. در صورت برطرف تحریم ها و منتفع شدن ایران از منافع برجام، جمهوری اسلامی ایران آماده بازگشت به تعهدات برجامی خود می باشد. سازمان انرژی اتمی موظف است در این چارچوب اقدامات و تمهیدات لازم را با هماهنگی رئیس جمهور اتخاذ کند.

در حال تکمیل...

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 1827

به "رویترز: ممکن است اعضای اروپایی برجام از مکانیزم حل اختلاف استفاده نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویترز: ممکن است اعضای اروپایی برجام از مکانیزم حل اختلاف استفاده نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید