رشادت های رزمندگان در آزادسازی مهران فراموش نشدنی است

به گزارش مجله وبلاگ فروش، خبرگزاری خبرنگاران - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام گفت: سالروز آزادسازی مهران به نام یکی از مهمترین رخدادهای دوران دفاع مقدس بوده و نقش رشادت های شهدا و ایثارگران در این رویداد باید به درستی در سراسر کشور تبیین شود.

رشادت های رزمندگان در آزادسازی مهران فراموش نشدنی است

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران از ایلام ، اسدالله تولیده روز پنجشنبه گفت : متاسفانه این حماسه عظیم در کشور هنوز در سالنامه رسمی کشور ثبت نشده در حالیکه از مهمترین عملیاتهای دوران جنگ تحمیلی بوده است. وی اظهار کرد: شهر مهران بدلیل موقعیت استراتژیک خود، از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در دوران دفاع مقدس این شهر مورد طمع رژیم متجاوز بعث عراق قرار داشت.

وی گفت: شهر مهران در دوران جنگ تحمیلی، چهار مرتبه میان رزمندگان اسلام و رژیم متجاوز بعث عراق دست به دست شد، از این رو عملیات کربلای یک که منجر به آزادسازی مهران قهرمان شد، یکی از عملیاتهای پیچیده و مهم دوران دفاع مقدس محسوب می شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام اضافه کرد: زمانی که نیروهای رژیم بعث بر مهران تسلط پیدا کردند، هیچگاه تصور آن را نداشتند که روزی فرزندان اسلام دوباره بر آنان غلبه کنند و رزمندگان سپاه اسلام، با اراده خود و تکیه بر ایمان به خداوند متعال، توانستند با برنامه ریزی دقیق، دشمن متجاوز را مجبور به عقب نشینی کنند.

به گفته تولیده، سرانجام دوباره شهر مرزی مهران به همت رزمندگان به خاک ایران اسلامی بازگردانده شد و همانگونه که امام راحل فرمود: مهران را هم خدا آزاد کرد.

وی بیان نمود: ضربات سنگینی که رزمندگان اسلام در عملیات کربلای یک بر دشمن متجاوز وارد ساختند، هیچگاه از یاد بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی نخواهد رفت و این شهر شهیدپرور امروز یکی از امن ترین شهرهای مرزی کشور و دروازه عتبات عالیات است.

شهر مرزی مهران سال 65 با انجام عملیات غرورآفرین کربلای یک و پس از 10 روز نبرد سخت از دست ارتش متجاوز بعث عراق آزاد و به آغوش وطن بازگشت.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 12527

به "رشادت های رزمندگان در آزادسازی مهران فراموش نشدنی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشادت های رزمندگان در آزادسازی مهران فراموش نشدنی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید