داستان ارتباط پروفسور رضا با شهید مطهری از زبان رئیس دانشگاه شریف

به گزارش مجله وبلاگ فروش، رئیس دانشگاه صنعتی شریف با تاکید بر این که پروفسور رضا در دوران مدیریت خود در این دانشگاه صندلی بسیار ویژه ای برای اعضای هیئت علمی قائل بودند، گفت: تعامل او با اساتید و اعضای هیئت علمی در دوران مدیریت یکی از بهترین و شاخص ترین ویژگی های شاخص مدیریتی او به شمار می رود.

داستان ارتباط پروفسور رضا با شهید مطهری از زبان رئیس دانشگاه شریف

دکتر محمود فتوحی در گفت وگو با خبرنگاران، در مورد شخصیت علمی و اخلاقی پروفسور رضا، اظهار کرد: ایشان فارغ التحصیل اولین دوره رشته مهندسی برق دانشکده فنی دانشگاه تهران بود و علاوه بر این که رئیس دانشگاه تهران بود به عنوان دومین رئیس دانشگاه شریف نیز در این دانشگاه خدمات ارزنده ای را انجام داد هرچند که مدت زمان مدیریتی او در این دو دانشگاه کوتاه و حدود یک سال بود.

وی توضیح داد: پروفسور رضا در زمینه مهندسی برق و مجله اطلاعات و مخابرات جزو یکی از دانشمندان برجسته و مفاخر بوده و قطعاً علاوه بر کشور، دانشگاه شریف و تهران نیز با توجه به این که ایشان در مسند ریاست این دو دانشگاه بوده به خود می بالند.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف تاکید نمود: آن چه من شنیدم پروفسور رضا در دوره ریاستش در دانشگاه شریف و تهران در تعامل با اعضای هیئت علمی بوده و همچنین در احترامی که اعضای هیئت علمی برای دانشگاه داشتند نقش ویژه ای داشته است، حتی داستانی است که گفته می گردد روزی پروفسور رضا در آن سالها (دهه 40 شمسی) وقتی به سمت دانشگاه می آمدند، شهید مطهری را در یک ایستگاه اتوبوس می بیند و در همان جا ایشان را در خودروی خود سوار و به سمت دانشگاه می آورد و دستور می دهد که او به عنوان عضو هیئت علمی دانشگاه باید بتواند با خودروی شخصی به دانشگاه رفت و آمد کند بنابراین او برای اعضای هئیت علمی احترام خاصی قائل بود.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به این که پروفسور رضا در کانادا ساکن بود ارتباط محدودی با دانشگاه شریف داشت، اگر چه در مراسمی که دانشگاه تهران به منظور بزرگداشت او گرفته بود در آن موقع اساتید دانشگاه شریف نیز در مراسم حضور پیدا کردند.

فتوحی در عین حال گفت: البته نکته دیگری که وجود دارد آنکه پروفسور رضا اهل شعر وادب بود و تنها در چهره علمی شناخته نمی شد.

رئیس دانشگاه شریف در انتها به یکی از مهم ترین و شاخص ترین اقدامات پروفسور رضا در دوره مدیریت خود در دانشگاه شریف اشاره نمود و گفت: دکتر مجتهدی که موسس دانشگاه شریف بودند در زمان تاسیس این دانشگاه سیستم آموزشی آن را مانند سیستم آموزشی دوره دبیرستان طراحی کرد؛ در واقع در آن دوره یک سیستم آموزشی درسی در دانشگاه اجرا می شد اما پروفسور رضا به عنوان دومین رئیس در زمان مدیریت کوتاه مدت خود سیستم آموزشی درسی را به سیستم آموزشی واحدی تغییر داد و می توان از او به عنوان موسس نظام آموزش واحدی در دانشگاه شریف یاد کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 3439

به "داستان ارتباط پروفسور رضا با شهید مطهری از زبان رئیس دانشگاه شریف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داستان ارتباط پروفسور رضا با شهید مطهری از زبان رئیس دانشگاه شریف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید