خبرنگاران نماینده آمریکا برای مذاکره با طالبان راهی دوحه شد

به گزارش مجله وبلاگ فروش، نیویورک- خبرنگاران- نماینده ویژه آمریکا برای آشتی افاغنه راهی دوحه پایتخت قطر شد تا با نمایندگان طالبان برای اجرای توافق آمریکا با این گروه، گفت وگو کند.

خبرنگاران نماینده آمریکا برای مذاکره با طالبان راهی دوحه شد

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

دفتر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه با اعلام این خبر اضافه کرد: زلمای خلیلزاد در این ملاقات درباره اجرای توافق آمریکا و طالبان و ایجاد فشار در برداشتن گام های ضروری برای رسیدن به گفت وگوهای درون افغانستان اعم از کاهش قابل ملاحظه خشونت گفت وگو خواهد نمود.

این بیانیه ادامه می دهد: در کابل با مقامات ارشد دولت، گام های مورد احتیاج دولت افغانستان را آنالیز خواهد نمود تا مذاکرات درون افغان هرچه سریعتر شکل گیرد.

بیانیه دفتر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اضافه می نماید: آمریکا در حمایت از آمال مردم افغان و جامعه بین المللی برای سازوکار سیاسی که به درگیری 40 ساله سرانجام دهد و اطمینان یافتن از اینکه افغانستان هرگز به عنوان پایگاهی برای تروریسم بین المللی نخواهد شد، متعهد است.

در این بیانیه ادعا شده است: در این سفر، خلیلزاد دیدگاه آمریکا را تاکید خواهد نمود که بهترین راستا برای همه طرف ها در سرانجام دادن به درگیری این است که با یکدیگر بنشینند و برای آینده سیاسی افغانستان به یک توافق دست یابند.

آمریکا از 20 سال پیش به هدف مبارزه با تروریسم به افغانستان حمله کرد اما این کشور همچنان شاهد خشونت، ترور و حضور گروه های متعدد تروریستی است.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 3611

به "خبرنگاران نماینده آمریکا برای مذاکره با طالبان راهی دوحه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نماینده آمریکا برای مذاکره با طالبان راهی دوحه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید