خبرنگاران لزوم تحول در نگاه به مناطق آسیب دیده از جنگ تحمیلی

به گزارش مجله وبلاگ فروش، آبادان - خبرنگاران - رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: یک تحول اساسی در کشور از لحاظ نگاهی که به شهرستان های در معرض و آسیب دیده از جنگ تحمیلی بودند نیاز است.

خبرنگاران لزوم تحول در نگاه به مناطق آسیب دیده از جنگ تحمیلی

به گزارش خبرنگاران فریدون عباسی روز سه شنبه در نشست بررسی مسائل شهرستان آبادان در محل فرمانداری اظهار داشت: باید یک تحول اساسی در کشور از لحاظ نگاه به شهرستان های در معرض و آسیب دیده از جنگ تحمیلی مانند آبادان، خرمشهر، قصر شیرین، ایلام، گیلانغرب، دهلران، هویزه و... صورت گیرد و به آنها نگاه ویژه ای شود.

وی اضافه کرد: وقتی ساکنان از منطقه جنگی خارج شدند شهرهایی مانند بوشهر، بندرعباس آباد شدند، تهران و شیراز رشد پیدا کردند و اکنون باید کاری کرد تا این آبادی و رشد به مناطق جنگزده نیز بازشود و برای تحقق این امر باید یک نوع اقتصادیاتی وضع شود.

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: اقتصادیات مناطق برخوردار و خوش آب و هوا که کمتر مسائل اینچنینی دارند باید جمع شود و در مناطق جنگزده هزینه شود تا در مدت یک تا 2 سال مسائل و عقب افتادگی این مناطق تصاعدی جبران شود.

عباسی با تاکید بر اینکه باید به بحث کسری بودجه دولت توجه جدی شود، ادامه داد: این کسری بودجه به سادگی قابل جبران نیست، اگر بخواهیم از منابع دیگری مانند نفت سلف یا فروش اوراق و یا سهام واگذار سهام تامین شود باید در چارچوب بودجه آن را کار کرد.

وی اضافه کرد: شاید بتوان با اصلاحیه بودجه امسال، به شهرهای آبادان و خرمشهر و حتی خوزستان توجه کرد و امید می رود که بتوان این کار را انجام داد هرچند نمی توان امسال در این خصوص کار خاصی انجام داد.

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: شهرهای دیگر مسائل مشابه مانند مشکل آب، فاضلاب و بیکاری دارند، اما تا زمانی که کشور دچار رکود اقتصادی است و دستگاه اجرایی کشور روش اداره کشور را عوض نکند نمی توانیم شاهد یک تحول اساسی باشیم و اقدامات تنها یک مسکن خواهد بود.

وی اظهار داشت: در مورد آبادان و خرمشهر به عنوان یک شهروند اعتراض دارم که هیچ دلیلی وجود ندارد این 2 شهر که در معرض تیر مستقیم دشمن از آن سوی رودخانه بودند بخواهند تاوان کل کشور را بدهند؛ باید یک اقتصادیات از دیگر نقاط کشور گرفته شود تا حداقل ظاهر این 2 شهر را به پیش از پیروزی انقلاب اسلامی برگردانیم.

عباسی گفت: آن زیبایی و ظاهری که این شهرها پیش از جنگ تحمیلی داشتند سبب جذب گردشگر شده بود اما اکنون آن زیبایی و ظاهر و امنیتی که در گذشته داشتند از این 2 شهر سلب شده است.

وی با بیان اینکه باید امنیت سرمایه گذاری در این منطقه بالا برود تا سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری به اینجا بیایند، ادامه داد:تا زمانی که امنیت نیست، تیراندازیهای بی خودی صورت می گیرد، بزهکاری و فروش مواد مخدر هست این مسائل باقی خواهد ماند، تنها پول حلال مسائل نیست زیرا اگر امنیت نباشد پول و سرمایه هم به این منطقه نمی آید.

رییس مجلس شورای اسلامی صبح روز سه شنبه از طریق فرودگاه جمی آبادان، در سفری چهار روزه و بررسی مسایل و مسائل خوزستان ، وارد این استان شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 6961

به "خبرنگاران لزوم تحول در نگاه به مناطق آسیب دیده از جنگ تحمیلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران لزوم تحول در نگاه به مناطق آسیب دیده از جنگ تحمیلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید