خبرنگاران صنوف پرخطر در خراسان جنوبی اجازه فعالیت ندارند

به گزارش مجله وبلاگ فروش، بیرجند - خبرنگاران - معاون هماهنگی امور مالی استاندار خراسان جنوبی گفت: واحدهای صنفی پرخطر همچنان اجازه فعالیت ندارند و تعطیلی این دسته از صنوف ادامه دارد.

خبرنگاران صنوف پرخطر در خراسان جنوبی اجازه فعالیت ندارند

به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، مشیرالحق عابدی روز یکشنبه گفت: بازگشایی مجدد 11 دسته از صنوف که به عنوان پرخطر معرفی شده اند، در این مرحله هیچ موضوعیتی ندارد و صاحبان این مشاغل نمی توانند نسبت به بازگشایی واحد صنفی خود اقدام نمایند.

وی با تاکید بر اینکه سیاست های طرح فاصله گذاری اجتماعی در ستاد ملی مدیریت کرونا مصوب می گردد و لازم الاجراست توضیح داد: براساس این سیاست ها، صاحبان صنوف کم خطر در سراسر کشور از روز 23 فروردین ماه، به شرط دریافت کد تأییدیه، مجاز به بازگشایی واحد صنفی خود بوده اند.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: اصناف باید با مراجعه به سایت salamat. gov. ir کد تأییدیه و گواهی سلامت لازم را برای بازگشایی واحد صنفی خود دریافت نمایند.

وی متذکر شد: این تأییدیه که مجوز فعالیت است، باید قبل از بازگشایی واحد صنفی، دریافت و در محل آن واحد نصب گردد.

عابدی ادامه داد: بازرسان صمت، تعزیرات، بهداشت محیط و سایر دستگاه های ذیربط، شرایط را تحت کنترل دارند و با واحدهای متخلف برخورد خواهد شد.

وی گفت: رویه ما در استان اول تذکر بعد پلمب است با این وجود از اصناف محترم انتظار داریم به جهت حفظ سلامت مردم، تابع قانون باشند.

معاون هماهنگی امور مالی استاندار خراسان جنوبی گفت: تامین شرایط بهداشت فردی، محیط کار، شاغلین مجموعه و مشتریان از مهمترین مسایلی است که در هر واحد صنفی باید لحاظ گردد.

مهلت یک هفته ای برای مراجعه اصناف به سایت وزارت بهداشت و دریافت تأییدیه سلامت و گواهی بهداشتی ویژه بازگشایی مجدد واحدهای صنفی کم خطر از روز آدینه 22 فروردین ماه تعیین شده و این تأیید باید قبل از بازگشایی واحد صنفی دریافت گردد.

طرح فاصله گذاری اجتماعی به منظور قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در جامعه از بامداد آدینه هشتم فروردین ماه جاری در سراسر کشور اجرا و تا 20 فروردین تمدید شد.

با مصوبه ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا طرح فاصله گذاری هوشمند از روز شنبه (23 فروردین) در سراسر کشور اجرا شد و در این مرحله صنوف کم خطر با کسب مجوز لازم و رعایت دستورالعمل های بهداشتی مجاز به فعالیت هستند.

براساس پروتکل های بهداشتی، فروشگاه های عظیم و زنجیره ای به غیر از فروشگاه های عرضه مواد غذایی، بهداشتی و شوینده، پاساژ و مجتمع های تجاری و بازارهای مرکزی مسقف، آرایشگاه ها و سالن های زیبایی، آکادمی های رانندگی، رستوران، اغذیه فروشی، طباخی و فست فود، گرمابه، سونا و ماساژ، روزبازارها و نمایشگاه ها، مراکز بازی، تفریحی و گیم نت، باشگاه های ورزشی و بدنسازی، تالار پذیرایی و سالن مراسم، قهوه خانه، چایخانه و کافی شاپ از جمله مشاغل پرخطر هستند که به دلیل تجمع افراد همچنان در سراسر کشور اجازه فعالیت را ندارند.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 3876

به "خبرنگاران صنوف پرخطر در خراسان جنوبی اجازه فعالیت ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران صنوف پرخطر در خراسان جنوبی اجازه فعالیت ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید