خبرنگاران شمار تخت های کرونا در بندرعباس به 86 تخت رسید

به گزارش مجله وبلاگ فروش، بندرعباس- خبرنگاران- رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با راه اندازی بخش کووید چهار در مجتمع آموزشی پژوهشی درمانی پیام اعظم (ص) بندرعباس، شمار تخت های فعال برای بستری بیماران کرونا به 86 تخت رسید.

خبرنگاران شمار تخت های کرونا در بندرعباس به 86 تخت رسید

دکتر حسین فرشیدی عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: بخش کووید چهار با 24 تخت فعال در طبقه فوقانی کووید سه در بیمارستان ابن سینا راه اندازی شده است.

وی افزود: بخش کووید سه نیز دارای 24 تخت، کووید دو دارای 16 تخت و کووید یک دارای 16 تخت فعال و شش تخت آی سی یو است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان شرح داد: تمهیدات لازم به منظور راه اندازی بخش کووید پنج اجرا شده و در صورت نیاز بلافاصله به سیستم درمان اضافه می شود.

دکتر فرشیدی با اشاره به آمادگی کامل مجموع بهداشت و درمان هرمزگان در اقصی نقاط استان برای مقابله با این بیماری، خاطرنشان کرد: تا روز 18 فروردین ماه 254 مورد مثبت کرونا در استان گزارش شده که از این شمار 18 نفر فوت شدند.

وی با تاکید بر حضور مردم در خانه و پرهیز از هرگونه خروج غیرضروری ، گفت: کنترل و قطع کامل زنجیره انتقال کرونا نیازمند همکاری و همدلی مردم است که خوشبختانه تا به امروز این همکاری خوب بوده و از شهروندان خواستاریم همچنان نسبت به این مساله حساس باشند تا بتوانیم این بیماری را شکست دهیم.

فرشیدی ضمن تاکید بر رعایت بهداشت فردی، افزود: اگر مردم علائم اولیه ابتلا به کرونا مانند تب، گلو درد، سرفه و تنگی نفس را داشتند از طریق سامانه سلامت به نشانی salamat.gov.ir شرایط خود را اعلام کنند تا نیروهای بهداشت و درمان در اسرع وقت با آنها تماس بگیرند و راهنمایی های لازم را ارایه دهند.

به گزارش خبرنگاران، شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تا به امروز هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده اند و شمار بسیاری نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به راحتی و با راهکارهای ساده می توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 3773

به "خبرنگاران شمار تخت های کرونا در بندرعباس به 86 تخت رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شمار تخت های کرونا در بندرعباس به 86 تخت رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید