خبرنگاران ملاقات فرمانده سنتکام با رئیس ستاد ارتش عراق

به گزارش مجله وبلاگ فروش، بغداد - خبرنگاران - فرمانده سنتکام (فرماندهی مرکزی آمریکا) با رئیس ستاد ارتش عراق در این کشور ملاقات و گفت وگو کرد.

خبرنگاران ملاقات فرمانده سنتکام با رئیس ستاد ارتش عراق

به گزارش خبرنگاران به نقل از رسانه های عراقی، در بیانیه یکشنبه شب ستاد ارتش عراق آمده است: کنت مکنزی فرمانده سنتکام (فرماندهی مرکزی آمریکا) و هیات همراه وی با سرلشکر عبدالامیر رشید یارالله رئیس ستاد ارتش ملاقات و گفت وگو کرد.

این بیانیه اضافه نمود: در این ملاقات همکاری و هماهنگی مشترک بین دو کشور در زمینه نظامی مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

در این بیانیه به جزئیات بیشتری درباره این ملاقات و محتوای آن اشاره ای نشده است.

نیروهای اشغالگر آمریکایی از 2003 میلادی در عراق مستقر هستند که بزرگترین پایگاه آنها عین الاسد در استان الانبار در غرب این کشور است.

آمریکایی ها همچنین شماری از نیروهای نظامی و سامانه های پدافندی را در سفارت خود در منطقه تحت تدابیر شدید امنیتی سبز در قلب بغداد مستقر نموده اند.

دولت آمریکا چندی پیش اعلام نمود که تعداد نیروهای خود در عراق را به میزان 500 نفر کاهش می دهد و درپی آن، ستاد عملیات مشترک عراق اعلام نمود که خروج نخستین گروه نظامیان آمریکایی از این کشور در چارچوب توافق اخیر بین بغداد و واشنگتن شروع شده است.

ائتلاف بین المللی موسوم به ضد داعش اخیرا شمار کل نیروهای آمریکایی در خاک عراق را سه هزار نفر اعلام نمود، اما با این حال، بعضی از منابع سیاسی و امنیتی عراق شمار واقعی حضور این نیروها در کشورشان را بیش از رقم اعلام شده دانسته و خواستار شفاف شدن موضوع هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 9053

به "خبرنگاران ملاقات فرمانده سنتکام با رئیس ستاد ارتش عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ملاقات فرمانده سنتکام با رئیس ستاد ارتش عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید