خبرنگاران ترکیه کارمند کنسولگری آمریکا را به پنج سال زندان محکوم کرد

به گزارش مجله وبلاگ فروش، تهران- خبرنگاران- دادگاهی در استانبول یک کارمند کنسولگری آمریکا در این شهر را به اتهام حمایت از کودتای سال 2016 علیه دولت ترکیه به پنج سال زندان محکوم کرد.

خبرنگاران ترکیه کارمند کنسولگری آمریکا را به پنج سال زندان محکوم کرد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، دادگاه استانبول روز سه شنبه دستور داد که نظمی مته جانتورک پنج سال و 2 ماه زندانی گردد اما از آنجایی که شانس تجدید نظر برای این کارمند در نظر گرفته شده است، وی برای طی کردن دوره زندان، بازداشت نشد.

جانتورک به حمایت از فتح الله گولن متهم شده است اما وی این اتهام را در دادگاه رد کرد. گولن که از 18 سال قبل در ایالت پنسیلوانیای آمریکا سکونت دارد، عامل کودتای ناکام سال 2016 شناخته می گردد اما وی این اتهام را نپذیرفته است.

همسر و دختر جانتورک نیز از اتهام عضویت در گروه گولن تبرئه شدند.

جانتورک سومین کارمند کنسولگری آمریکاست که در دادگاه محکوم می گردد. پیش تر حمزه اولوجای نیز به اتهامات تروریستی به چهار سال و نیم زندان محکوم شده بود. متین توپوز از مترجمان شاغل در کنسولگری آمریکا در استانبول نیز به اتهام یاری به جنبش گولن به حدود 9 سال زندان محکوم شده بود.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 7841

به "خبرنگاران ترکیه کارمند کنسولگری آمریکا را به پنج سال زندان محکوم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ترکیه کارمند کنسولگری آمریکا را به پنج سال زندان محکوم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید