خبرنگاران انتخابات 2020 آمریکا، سرنخ ها از احتمال پیروزی کدام حزب حکایت دارد؟

به گزارش مجله وبلاگ فروش، تهران - خبرنگاران - انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری آمریکا از نظر تعداد رای دهندگان در حال رکورد زدن است و تحلیل گران سیاسی و ستادهای انتخاباتی دو طرف با بررسی داده ها درمورد رای دهندگان، به سرنخ هایی توجه دارند تا برنده این انتخابات را تعیین کنند.

خبرنگاران انتخابات 2020 آمریکا، سرنخ ها از احتمال پیروزی کدام حزب حکایت دارد؟

به گزارش روز یکشنبه خبرنگاران، در یک سطح، پاسخ ها می تواند ساده باشد. طبق تحلیل خبرگزاری آسوشیتدپرس، در ایالت هایی که از وابستگی حزبی حکایت دارد، دموکرات هایی که نامشان در فرایند رای گیری ثبت شده از جمهوریخواهان به میزان 14 درصد که رقم قابل توجهی است، جلو هستند.

اما این همه ماجرا نیست. بسیاری از انتخاب های آمریکایی ها منطبق با موارد ثبت شده حزب شان نیست. نظرسنجی ها نشان می دهد که جمهوریخواهان به هشدارهای بی اساس دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا درمورد رای گیری پستی توجه کرده اند و شمار زیادی قصد دارند در روز انتخابات رای دهند.

این بدان معناست که موج اولیه رای دهندگان دموکرات می تواند جای خود را به موج رای دهندگان جمهوریخواه در روز سه شنبه (روز انتخابات) دهد.

این تصویر با ماهیت نحوه رای دادن آمریکایی ها پوشانده شده است. اگرچه دموکرات ها تشنه علائمی درمورد مشارکت بخش های کلیدی ائتلاف شان یعنی جوانان، سیاهپوستان و رای دهندگان جدید در انتخابات هستند، مقایسه انتخابات امسال با سال 2016 سخت است.

تا عصر روز جمعه، 86.8 میلیون نفر در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند. این رقم، 63 درصد مجموع افرادی است که در رقابت سال 2016 رای دادند.

بیشتر کارشناسان انتخاباتی تصور می کنند که آمریکا در سال 2020 شاهد شرکت 150 تا 160 میلیون نفر در انتخابات باشد. در ایالت تگزاس تا این لحظه رای بیشتری در مقایسه با سال 2016 به دست آمده است.

تحلیل داده های آسوشیتدپرس نشان می دهد که دموکرات ها در انتخابات زودهنگام از جمهوریخواهان با امتیاز بالایی (47 درمقابل 33 درصد) جلو هستند.

این بدان معنا نیست که دموکرات ها قرار است پیروز شوند. اما فشار را بر جمهوریخواهان افزایش می دهد تا در روز انتخابات امتیازی مشابه یا بیشتر به دست آورند.

پرسش بزرگ مشارکت در همه انتخابات ها این است: کدام طرف رای دهندگان جدید را به خود جلب می کند؟ داده ها نشان می دهند که دموکرات ها در حال دستیابی به این مهم هستند، اما نه لزوما به طرز چشمگیری که برخی از مجموع ارقام بزرگ خبر می دهد.

طبق تحلیل آسوشیتدپرس، بیش از یک رای از هر 4 رای (27 درصد) از سوی رای دهندگان جدید یا افرادی که هر از گاهی رای می دهند، داده شده است. این افراد، کسانی هستند که یا در گذشته هرگز رای نمی دادند و یا در کمتر از نیمی از انتخابات هایی که واجد شرایط شرکت کردنش بودند، شرکت کرده اند.

این رقم به نظر بزرگ می آید، اما خیلی بیشتر از ارقام سال های گذشته نیست.

شرکت داده های دموکرات کاتالیست گفت که در سال 2016 تقریبا یک چهارم رای دهندگان در انتخابات ریاست جمهوری قبلی شرکت نکرده بودند.

اما با توجه به تمایل رای دهندگان جدید یا رای دهندگان کم تعداد به رای دادن در روز انتخابات یا نزدیک به آن، این شمار ممکن است افزایش یابد. بعلاوه، افزایش های جزئی در میدان های نبرد می تواند تفاوت ایجاد کند.

افزایش این تعداد می تواند اخبار خوبی برای دموکرات ها داشته باشد.43 درصد از رای دهندگان جدید و گهگاه دموکرات هستند، درحالی که یک چهارم از این تعداد جمهوریخواهند.

یک سوم باقی مانده نیز به عنوان مستقل یا طرفدار یک حزب جزئی ثبت شده اند، گروهی که تمایل به حمایت از نامزد دموکرات ها دارند.

این رای دهندگان به طور ویژه از ایالت های فلوریدا، کارولینای شاقتصادی و تگزاس هستند که دموکرات ها به پیروزی در آن امیدوارند.

در همین حال، سرنوشت جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات آمریکا ممکن است به مشارکت بزرگ رای دهندگان سیاهپوست در ایالت های میدان نبرد گره خورده باشد.

تا به امروز حدود 9 درصد از آرای اولیه توسط آمریکایی های آفریقایی تبار داده شده که تقریبا برابر است با 10 درصد از رای دهندگان سیاهپوست که در انتخابات 2016 شرکت کردند.

اندک کاهشی در میزان مشارکت سیاهپوستان از رقم بالای سال های 2008 و 2012، نقشی مهم در شکست دموکرات ها در سال 2016 ایفا کرد و این حزب و طرفدارانش به دقت آنچه را امسال در حال وقوع است، زیر نظر دارند.

شش ایالت مهم میدان نبرد عبارتند از آریزونا، فلوریدا، جورجیا، نوادا، کارولینای شاقتصادی و تگزاس.

کارشناسان می گویند رای دهندگان سیاهپوست از همه گیری کرونا و فروپاشی اقتصادی که بیش از همه آمریکایی های آفریقایی تبار را متضرر کرد، در کنار تبعیض های نژادی رنج می برند و این موارد، به آنها برای غلبه بر موانع رای دادن انگیزه می دهد.

در این میان، تحلیل های آسوشیتدپرس حاکی است که تا روز جمعه، 11.3 درصد از آرا اولیه از سوی افراد 18 تا 29 ساله داده شده است. این رقم اندکی بیش از رقم سال 2016 در این مرحله است، زمانی که 9.6 درصد از رای دهندگان زودهنگام افرادی زیر 30 سال بودند.

در میدان های نبرد فلوریدا، جورجیا و کارولینای شاقتصادی، رای دهندگان جوان با شمار بالای 30 درصد یا بیشتر به میدان می آیند.

این نیز نشانه خوب دیگری برای دموکرات هاست، که البته موردی بسیاری مقدماتی است. جوان ها متمایل به حزب دموکرات هستند و وقتی دموکرات ها به صندوق های رای هجوم می برند، دور از انتظار نیست که تعدادشان افزایش یابد.

رای دهندگان جوان در انتخابات میان دوره ای 2018 کنگره با رقم بی سابقه ای در انتخابات شرکت کردند، به طوری که 36 درصد از آنهایی که واجد شرایط بودند، رای دادند. این مساله باعث شد تا دموکرات ها کنترل مجلس کنندگان آمریکا را در دست گیرند.

از سوی دیگر، طرفداران رای دهندگان جوان از بابت همه گیری کرونا که باعث کاهش قابل توجه ثبت نام افراد 18 و 19 ساله ای شد که به تازگی واجد شرایط رای دادن شدند، نگران هستند.

با این همه، یافته های دانشگاه تافتس آمریکا حاکی است که جوان ها همچنان سهم بزرگتری از جمعیت رای دهندگان ثبت شده در تقریبا همه ایالت ها را در مقایسه با سال 2016 به خود اختصاص داده اند.

مایکل مک دونالد استاد دانشگاه فلوریدا درمورد نتیجه گیری زودهنگام از تغییرات ایجاد شده در شمار رای دهندگان جوان در مقایسه با سال 2016 هشدار داد و گفت: مشارکت جوانان بالاست، همه چیز زیاد شده است. این همان چیزی است که اتفاق می افتد، وقتی شما در انتخابات مشارکت بالایی دارید.

از سویی، جمهوریخواهان استدلال می کنند که مشارکت پیش بینی شده در ایالت های میدان نبرد اهمیت چندانی نخواهد داشت.

وقتی همه آرا شمارش شود، ستاد انتخاباتی ترامپ پیش بینی می کند که میزان مشارکت در ایالت های میدان نبرد در سال 2020 مشابه سال 2016 خواهد بود.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 7947

به "خبرنگاران انتخابات 2020 آمریکا، سرنخ ها از احتمال پیروزی کدام حزب حکایت دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران انتخابات 2020 آمریکا، سرنخ ها از احتمال پیروزی کدام حزب حکایت دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید